Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Qq & Jj

7 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
1,984 Weergaven

Hoi hoi,

Daar zijn we weer met een vraag. Ik loop er al een aantal keer tegen aan dat ik moeite heb om een QQ of een JJ goed te spelen. Aan de ene kant heb je ene mooie set voor de flop waar je mee moet betten.

Ik ben gaan turven en heb van de 15 QQ er uiteindelijk slechts 4 gewoon en van de 12 JJ heb ik er slechts 3 gewonnen. De grootste pech had ik net, ik had JJ op de flop het er een KJ3 rainbow. Dan heb ik trips. De ander bet stevig door en ik ook natuurlijk. Op de turn komt nog een K waarop ik dus een FH maak. Weer stevig betten natuurlijk want mijn tegen speler had zijn trips gehit en ik mijn FH. Het onwaarschijnlijke gebeurt met een hit percentage van 1,8 procent komt er nog een K. Waar door ik die leuke pot van 64 dollar aan mijn neus voorbij zie gaan met een kwartet. Hier kan ik in mijn ogen weinig aan doen maar de ander handen die ik verloor daar zitten leer elementen in.

Hebben jullie tips hoe je deze setjes voor de flop speelt? Als er op de flop een hoger paar hit dan speel ik hem rustig en probeer ik de pot te controleren.

Ik hoor graag hoe jullie erover denken thnx

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
onmybike

preflop allin kun je postflop niks fout doen

Beantwoorden
Citeren
Rogier

lijkt me gewoon dat je klaagt over pech hebben. Dat gebeurt ons allemaal wel, maar als je veel geld erinstampt met iets wat 90%+ de beste hand iss doe je niks fout natuurlijk.

Is een beetje hetzelfde als iemand AA eringooit preflop en gecallt wordt door iets anders en verliest. It happens, maar dat wil niet zeggen dat je je hand slecht speelt.

Beantwoorden
Citeren

In zijn voorstel-topic vertelde hij een fixed-limit speler te zijn, dus dan is preflop all-in gaan natuurlijk niet aan de orde.

Verder lijkt het er inderdaad op dat je gewoon pech gehad hebt. Als je een set hit op de flop (niet trips!) en een FH op de turn kan je eigenlijk weinig verkeerd doen. Het gebeurt nu eenmaal soms dat je een 1-outer tegen krijgt (in dit geval voor quads, kwartetten is een ander spel :P).

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Met QQ en JJ kun je denk ik bij FLHE niet heel veel verkeerd doen pre-flop.
Post-flop is het een stuk lastigere om dit soort handen te spelen en dat zal natuurlijk best vaak voorkomen.
Aangezien iedereen redelijk goedkoop een flop kan zien.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Ik heb je thread idd even naar het FL forum verplaatst.

Als je set hit mag je afhankelijk van het bord best check flop / raise turn spelen. Als er echter FD met SD ligt dan kunt het beste gewoon gas geven en door blijven betten. Dat je nu die hand door K op turn verliest is gewoon domme pech.

Verder zijn deze handen zonder set lastig te spelen en geef ik ze met overcards op bord op turn vaak ook op als iemand tegen je in blijft betten.

Trouwens JJ speel ik pre stuk minder agressief (max 3-bet) terwijl ik QQ nog cap.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85

Trouwens JJ speel ik pre stuk minder agressief (max 3-bet) terwijl ik QQ nog cap.

Hier moet je wat aan doen in je spel, dit betekent namelijk dat je 4b range erg makkelijk te lezen is. QQ, KK, AA en AK, dus zul je tegen een beetje tegenstander geen (grote) potten winnen.

Beantwoorden
Citeren