Ga naar het forum
FL strategie artike...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] FL strategie artikelen vraagje

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
1,009 Weergaven
Angstzweet
PokerStrategist

Ik heb een korte vraag over de basis en bronze artikelen die PS aanbiedt voor de FL variant.

Ik heb altijd al No Limit gespeeld, en na een pauze wil ik nu een poging wagen op de FL. Begin op de laagste limiet, om er echt een uitdaging van te gaan maken. Dit wil dus zeggen met 300BB ($12) op de 0,02-0,04.

Ik las in DIT topic een reactie van Yoghi waarin hij zegt dat de basis sectie beter kan worden overgeslagen en gelijk met de bronze sectie kan worden begonnen.

Ik vraag mij nu eigenlijk af wat jullie mij aanraden met in je achterhoofd de bovenstaande info (limiet, geschiedenis): basis sectie of bronze sectie?

Het mooiste zou zijn als Yoghi zelf een reactie zou kunnen geven, maar ik ben blij met iedereen die iets van advies kan geven.

Bij voorbaat dank.

8 reacties

Als je al een beetje over poker weet, dan kan je gelijk met de bronze sectie beginnen. Basic artikelen zijn geschreven voor mensen die niet weten dat een full house hoger is dan een straat, die niet weten wat draws zijn,...

Als je BR(M) het toelaat zou ik wel gelijk met .05/.1 beginnen, .02/.04 is een echte crapshoot die je heel veel frustratie oplevert. .05/.1 zit ook vol slechte spelers, maar is makkelijker winstgevend te spelen (is mijn ervaring althans).

Succes iig!

Angstzweet Topicstarter
Angstzweet
PokerStrategist

Hahaha oke.

Nouja, ik zal ff kijken hoe het gaat op de 0,02 - 0,04 en anders zal ik zeker overstappen. Mijn BRM laat het op dit moment nog niet toe, maar er zit binnenkort weer een TAF bonus aan te komen dus wie weet.

Ik ga ook eerst nog ff vasthouden aan de basis strategie, totdat ik dat een klein beetje onder de knie heb. Ik merk dat er in sommige situaties wel degelijk verschil is met No Limit.

Bedankt voor je reactie, nog anderen die hier iets over te zeggen hebben?

DukeFreedom
BlackMember

Groot verschil tegenover NL. :P

Ben zelf ook begonnen met de basic strategie en dat ging prima. Basic charts heb je vrij snel onder de knie omdat ze niet zo ingewikkeld zijn en je speelt ook niet teveel handen die postflop moeilijk(er) te spelen zijn (wat ook niet nodig is want op de lage limieten moet je gewoon ABC poker spelen en dan versla je de limieten met gemak).

Nadeel is natuurlijk dat je op een gegeven moment wel de overstap moet maken naar de bronze charts (die zijn gewoon veel beter) en hem dan dus alsnog moet leren, dus wat dat betreft is het iets efficienter om meteen met de bronze charts te beginnen.

Ligt dus denk ik aan jezelf. Als je het eerst een beetje wilt opbouwen kan je beter met de basic eerst beginnen, maar als je het meteen serieus wilt aanpakken en eerst veel artikelen wilt lezen tegenover meteen te gaan spelen kan je ook wel met de bronze charts beginnen.

Angstzweet Topicstarter
Angstzweet
PokerStrategist

Dank voor je reactie DukeFreedom.

Ik denk dat ik deze limiet eerst ff door wil komen met de basis strategie, en als ik dan op de 0,05 - 0,10 aankom dat ik dan wel overswitch naar de bronze sectie. Dan heb ik de ABC strategie hopelijk wel redelijk onder de knie.

Btw, spelen jullie allemaal met stats op FL? Ik deed dit op No Limit wel, is dit op FL ook handig? Zoja in hoeverre verschilt het gebruik van stats met No Limit?

DukeFreedom
BlackMember

Mja ik vind zelf dat stats zwaar overgewaardeerd worden en zeker op de lagere limieten. Heb FR in ieder geval tot 0.25/0.50 en SH tot 1/2 geheel zonder stats verslagen.

Gebruik zelf pas sinds gisteren stats op 2/4 SH - merk vooral dat je er wel veel sneller de regs er mee uit haalt en ook wat beter/sneller weet met wat voor 'soort fish' (calling station, play any hand, te agressief) je aan tafel zit.

Stats kunnen je hier en daar dus wel helpen, maar ik zou me er persoonlijk zeker op de laagste limieten niet zo druk over maken - er zitten weinig/geen regulars en erg veel fish. Bovendien denk ik zelf dat mensen over het algemeen veel te lui worden door hun gebruik van stats, waardoor ze te weinig letten op hoe mensen echt spelen (reads) en te veel op de stats afgaan.

Maar goed ik ben misschien wat biased hier... _biggrin:

Angstzweet Topicstarter
Angstzweet
PokerStrategist

Mwoa volgens mij heb je daar wel gelijk in.

Ik merkte bijvoorbeeld wel als ik met stats speelde op NL dat ik soms gewoon teveel op de stats af ging en niet meer logisch nadacht :P

Holdem manager voor eerst nog maar ff laten voor wat het is... :D

duvel666
Elite Grinder

heb in het verleden ook steeds NL gespeeld,
niet zo lang geleden met FL begonnen,

heb de basic sectie ook overgeslagen en als je een logische pokermind hebt dan heb je geen charts nodig en versla je die limieten makkelijk,

ben momenteel nog even 0.25/0.5 aan het spelen om verder te 'leren' en gewoontes in te bouwen,

de meeste spelers outplay ik heel makkelijk op deze limiet,
het enige wat soms frustrerend is is dat je niet zo veel kan gaan protecten als bij NL,
en de idiots die met 2 outers blijven downcallen en op de river hitten ...

kan best frustrerend zijn als het een periode aanhoudt

maar voor de rest vind ik het FL SH spelletje heel leuk en voel me er beter en beter in,

het is op sommige gebieden wel heeeeeel anders dan NL, onderschat het verschil niet,
maar dat zal je wel heel snel duidelijk worden.

waar ik het vaakst wat moeilijkheden bij had en heb is ook om te kijken wanneer je de hand postflop opgeeft en wanneer je toch doorduwt,
video's van makomar zijn me al heel nuttig gebleken hieromtrend ;)

mbt stats, op deze lage limieten iet te hard op voortgaan, ik gebruik ze ook enkel om een snel beeld te hebben van de 'algemene' gameplay van de dude om bepaalde beslissingen te staven

veel succes!

Angstzweet Topicstarter
Angstzweet
PokerStrategist

Top dat jullie reageren zo snel en met zoveel inhoud.

Ik ga er mee aan de slag en kijk wel even hoe het loopt.
Nu heb ik eerst even een algemeen beeld over hoe en wat.

Thanks!