Ga naar het forum
mogelijke overstap ...

Meldingen
Alles wissen

mogelijke overstap NL=>FL....

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
1,142 Weergaven
michel2311

Ondanks de tijd die ik erin stop ben ik de laatste tijd mijn interesse in no-limit aan het verliezen. Ik speel vaak op automatische piloot en ben niet volledig geconcentreerd. Ondanks dat ik winnende speler ben (laatste 10k handen bijna 8bb/100) wil ik toch gaan kijken om totaal wat anders te spelen. Ik heb in het verleden al SnG gespeeld wat ook niet echt mijn ding was, Omaha is me te moeilijk dus kwam ik eigenlijk uit bij FL. Maar voordat ik dit ga proberen heb ik een paar kleine vraagjes....

Is fixed limit makkelijk te leren vanuit NL-SH? Ik neem mijn volledige startroll mee maar welke limiet is het beste om te starten (leren). Ik wil niet binnen 1 week $50 kwijt zijn en een illusie armer. En is het dan beter om SH of FR te spelen. Hoe is het algemene niveau? Hoe is de traffic op Stars? Zijn er must-see videos?

Btw. ik wil dit gewoon gaan proberen het kan dus zijn dat ik binnen een maand weer terug ben naar de NL-games......of het bevalt en er is een nieuwe limit speler geboren!!! :coolface:

Beantwoorden
Citeren
2 reacties
Moderator
pcbeem

Altijd leuk een extra FL speler :].

Ik heb wel een paar tips voor je die je vragen beantwoorden:
- pak in begin vooral de SHC erbij hiermee heb je al huge edge op concurrentie
- vervolgens moet je door te spelen "gevoel" gaan krijgen voor de moves die mensen maken en vooral waarom.
ik zou zeggen begin op FR 0,10 / 0,20 (dit is ook het startbedrag met $50 dus lijkt me mooi beginpunt) -> je hebt al wel SH ervaring maar bij FL moet je postflop spel gewoon goed zijn, in de artikelen wordt ook aangeraden om met FR te beginnen. Op SH krijg je over algemeen postflop meer moves tegen en daar moet je je wel tegen kunnen wapenen
- op Stars is er t/m 0,25 / 0,50 maar dan genoeg FR traffic daarboven wordt het wat lastiger maar dit is vervolgens op te vangen door over te stappen naar SH waar meer dan genoeg traffic is
- qua educatie zou ik zeggen post handen; om te beginnen gewoon wat handen waarin je veel verliest en later als je meer ervaring hebt kun je er specifieke spots uit gaan zoeken om je daarin je verdiepen
- niveau is prima te doen t/m 0,50 / 1,00 FR; ik heb tot daar gespeeld en ik kon er prima winst halen omdat er genoeg vissen zijn.

Ik zou zeggen: lees de artikelen keertje door (t/m Bronze heb je voorlopig genoeg aan), print de starthandenkaart en probeer het gewoon met een tafeltje of 4 (of minder, geen idee hoeveel je NLH-SH speelde).

Zoals ik al vaker gezegd hebt, het lijkt saai en toen ik er zelf aan begon dacht ik het ook maar ik speel het nu al bijna 2 jaar met plezier!!

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet

Couldn't agree more!

Beantwoorden
Citeren