Skip to forum
overstap FR -> SH t...

Meldingen
Alles wissen

overstap FR -> SH tips?

9 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
3,447 Bekeken
Moderator
pcbeem

Het heeft even geduurd maar heb voor 95% de knoop doorgehakt dat ik in juli SH ga grinden. FR op 0,50 / 1,00 is bijna niet te doen met de traffic die er nu is met maar tafeltje of 7 waarvan helft zuigt.

Ben dus op zoek naar wat tips.

SHC:
Ik heb van pbijvoet begrepen dat er een prima SHC is voor SH en ben dus wat gaan zoeken. http://resources.pokerstrategy.com/Strategy/nl/pdf/ps_fl_silver_orc_nl.pdf ; neem aan dat dit de gangbare SHC is en zo nee welke gebruiken jullie dan? De oude Bronze is iig aan vervanging toe ;).

HUD:
Moet ik daar nog dingen toevoegen had bij FR bij volgende stats:
VPIP, PFR, 3-bet
WTSD, AF, hands

Simpel maar effectief, zijn erg nog bepaalde stats die onmisbaar zijn?

Algemene zaken:
- zijn er dingen waar ik verder op moet letten mbt moves pre of op flop?
- had begrepen dat "Micro surgery" video's van Boomer2K prima videos zijn om je wat meer in SH te verdiepen zijn er nog meer tips?
- zijn er nog speciale artikels die ik zeker door moet spitten?
- aantal tafels? speel nu 14 tafel FR en zit te denken aan 6-8 tafel SH

Dit zijn wel even de vragen die nu in me opkomen maar ik sluit niet uit dat er meer komen _cool:.

Beantwoorden
Citeren
8 replies
DukeFreedom

Die chart is goed. Kwa stats is een keus die je zelf moet maken: het nadeel van meer stats is dat het geheel er ook chaotischer van kan worden. Bovendien hebben veel obscuurdere stats meer handen nodig. Uiteindelijk zijn goede reads ook belangrijker dan stats.

Desondanks vind ik zelf W$SD nog wel nuttig om die in verband met WTS te zien (vooral nuttig wanneer je nog niet zo veel handen hebt: dan kan W$SD laten zien of die persoon eerder gewoon lucky was waardoor zijn WTS hoger was).

Fold BB to steal kan nuttig zijn om te kijken of je looser kan stealen. In dezelfde trand kan je Fold BB to SB steal en SB open raise overwegen. AF uitsplitsen naar straat kan je ook overwegen.

Als je zo veel tafels speelt heb je daar echter toch niet echt de tijd voor om naar te kijken en kan je het beter bij minder stats houden.

Het aantal tafels dat je kan spelen is voor iedereen verschillend, maar zou in het begin wel even met wat minder doen om te wennen.

Beantwoorden
Citeren
kalakaja

Je bent welkom om die OR SB range tegen me te komen spelen die is namelijk veels te loose

verder zou ik gewoon beetje beginnen met je FR game daar te spelen, pouncen op the fish (ldo) en go from there. gewoon steeds meer handen er bij halen wanneer je denkt profitabel er mee te kunnen zijn en zo stapsgewijs sh kijken en leren op wellicht niet direct de meest winstgevende manier maar wel de zekerste om iig niet op spewmonkeytiltmode te gaan en sowieso niet profitabel te spelen

Beantwoorden
Citeren
rogervieri

hoe heet 'W$SD' in HM2? Ik zie daar een shitload Showdown stats, maar weet niet hoe deze heet...voor WTS gebruik ik Went to showdown, no all-in of zoiets :f_eek:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

We hebben het wel over FL he ;) en denk dat je daar flink looser mag openen dan bij NL omdat je relatief eenvoudig weg moet kunnen leggen als je flop niet hit. Het ziet er idd wat loose uit en als je postflop spel niet in orde is dan kan het idd fiks fout gaan. Maar ja heb flink wat ervaring op FL dus ik heb er alle vertrouwen in dat dit wel goed moet komen. ;)

Oorspronkelijk gepost door kalakaja
Je bent welkom om die OR SB range tegen me te komen spelen die is namelijk veels te loose

verder zou ik gewoon beetje beginnen met je FR game daar te spelen, pouncen op the fish (ldo) en go from there. gewoon steeds meer handen er bij halen wanneer je denkt profitabel er mee te kunnen zijn en zo stapsgewijs sh kijken en leren op wellicht niet direct de meest winstgevende manier maar wel de zekerste om iig niet op spewmonkeytiltmode te gaan en sowieso niet profitabel te spelen

Beantwoorden
Citeren
zazizo

Ik zou me niet te druk maken over de overstap.
Als FR speler heb je al enorm veel 6max ervaring, aangezien de 3 vroegste posities toch vaak folden....

Beantwoorden
Citeren
kalakaja

ah FL :P

succes iig!

Beantwoorden
Citeren
TimPS

Misschien helpt deze video wel voor de basisverschillen tussen SH & FR. Het gaat in de video wel over NL, maar wie weet helpt het toch.

Succes!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Druk maken doe ik me ook niet maar als er specifieke dingen zijn waar ik rekening mee moeten houden zou het dom zijn om er niet op te letten :].

Verder zal ik de vid van Tim zeker checken, tnx mate!!

Beantwoorden
Citeren