Ga naar het forum
Wanneer call je een...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Wanneer call je een preflop raise?

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
923 Weergaven

Titel zegt het al een beetje...

Een aantal voorbeelden (0.10/0.20 FR):

Ik heb K9s in de MP3. Ik mag dus openraisen volgens de SHC. Dat doe ik ook, maar de CO 3bet. Kan ik dit callen? Ik krijg 6:1 ...

Ik zit op de CO met 88. MP2 raiset, volgens de SHC moet ik hier 3betten. Ik 3bet, MP2 capt. Waarschijnlijk lig ik achter, maar zou ik hier niet callen? Ik moet maar 0.10 betalen om 0.80 te kunnen winnen.

Ik ben CO met A9s. Er is een raise voor me, kan ik callen?

Ik weet dat er de charts zijn die zeggen of je moet callen met raises én callers voor je, en er is ook de chart of je moet 3betten of niet. Maar wanneer call je nu een raise? Of doe je dat gewoon nooit? (En leg je dus bv die A9s weg?)

Ik heb het niet enkel over de voorbeelden die ik gegeven heb maar ook in het algemeen. (Bestaan hier charts voor?)

edit: wat nog valt onder preflop callen , mag je preflop first-in limpen? bv K7s op de MP3 is (open raise vanaf K9s), mag ik limpen?

2 reacties
DukeFreedom
BlackMember

Als niemand nog heeft geraised en er ook geen andere limpers zijn, moet je altijd of folden of raisen. Op micro limieten FR tafels mag je hier een kleine uitzondering op maken met handen met goede implied odds in early positie.

Als er in veel handen namelijk wel meer mensen mee gaan naar de flop kan je lage pocket pairs en een aantal van de hogere suited connectors die je niet mag raisen wel first-in limpen in de early posities. In de middle en late posities spelen we echter altijd bet of fold first-in.

Als je preflop zelf raised mag je altijd een 3-bet callen. Zoals je al concludeerde krijg je enorm goede odds om die 3-bet te callen. Een cap kan je in verreweg de meeste gevallen ook gewoon callen.

Als je preflop zelf 3-bet mag je altijd een cap callen. Zoals je al concludeerde krijg je enorm goede odds om die cap te callen.

Als iemand anders preflop raised en er heeft nog niemand anders die raise gecalled dan spelen wij altijd alleen maar 3bet of fold. Als er wel al andere callers zijn, zijn er charts voor wat je mag callen.

Die A9s leg je dus weg en die K7s ook.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedankt!