Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 0.25/0.50 Fr Aa

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
238 Weergaven

Preflop standaard. Is de flop raise OK ondanks dat het 4way is? Na de call/3bet op de flop had ik waarschijnlijk wel moeten opgeven denk ik? Of misschien nog die 0.25 opgeven en dan de turn unimproved wegleggen?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is BU with A:d, A:s.
UTG2 posts deadblind, UTG2 posts deadblind, UTG1 folds, UTG2 checks, MP1 raises, 2 folds, CO calls, Hero 3-Bets, 2 folds, UTG2 calls, MP1 calls, CO calls.

Flop: (13.8 SB) 5:h, Q:h, Q:s (4 players)
UTG2 checks, MP1 bets, CO calls, Hero raises, UTG2 folds, MP1 calls, CO 3-Bets, Hero calls, MP1 calls.

Turn: (11.4 BB) 5:c (3 players)
MP1 checks, CO bets, Hero calls, MP1 folds.

River: (13.4 BB) 8:d (2 players)
CO bets, Hero calls.

Final Pot: 15.4 BB.
Results follow:

CO shows a full-house, queens full of fives(J:s Q:d).
Hero shows two pairs, aces and queens(A:d A:s).

CO wins with a full-house, queens full of fives(J:s Q:d).

3 reacties
DukeFreedom
BlackMember

Lastige hand, vooral omdat de pot natuurlijk huge is met zoveel mensen naar de flop. De flop zou ik zeker raisen, al is het alleen maar om te weten waar je staat. Na de 3-bet call ik dan ook alleen.

De turn is moeilijk. MP1 capped niet en heeft dus waarschijnlijk geen Q. In ieder geval kan je makkelijk opgeven mocht je callen, MP1 raisen en CO 3-betten.

Ik denk dat ik het niet kan laten hier de turn toch te callen en de river tegen CO ook te callen. Ga na dat je maar 2 van de 15 keer goed hoeft te zijn en je alleen al van je 2 outs naar een full house de odds krijgt om bij 2 op de 23 keer (zelfs iets minder eigenlijk, omdat je op de river ook nog extra bets van hem zult vangen als je hit) te kunnen callen.

Een andere reden waarom ik hier ook liever een showdown zie is omdat het niet onmogelijk is dat hij een of andere pocket pair heeft of in een extreem geval als hij overagressief is de A:hx:h flushdraw (ga na dat je A:h zelf niet hebt).

Ik vind je calldown hier dus niet verkeerd (ook omdat dit 0.25/0.50 is).

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Mag ik geen 4 outs rekenen naar een fullhouse (Q geeft me ook FH) ? (het was mss fout om de resultaten erbij te posten, de PS converter doet ze er standaard bij en soms denk ik er niet aan om het te veranderen)

DukeFreedom
BlackMember

Daar zat ik ook al aan te denken, maar je moet de outs naar een Q wel nog discounten omdat hij eventueel dus gewoon de Q kan hebben. Maar het klopt dat je dat nog wel iets meer outs geeft dan alleen de 2 outs voor je azen.