Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 0.25/0.50 FR AKs

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
194 Weergaven

Is C/C op de river ok? Of zitten er te veel pocket pairs in zijn range? TT is onwaarschijnlijk, maar als hij preflop 3bet kan hij wss 99+ / AJ+ / KQ hebben. Is die range goed bepaald? Kan ik hiermee de turn nog betten op flushdraw+overcards (top kickers voor bij de TT flop).

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is MP1 with K:s, A:s.
2 folds, Hero raises, 3 folds, BU 3-Bets, 2 folds, Hero caps, BU calls.

Flop: (9.4 SB) T:s, T:c, 4:s (2 players)
Hero bets, BU calls.

Turn: (5.7 BB) 8:h (2 players)
Hero bets, BU calls.

River: (7.7 BB) J:d (2 players)
Hero checks, BU bets, Hero calls.

Final Pot: 9.7 BB.

3 reacties
DukeFreedom
BlackMember

Equity analyse doen! Is wel eens goed als je dat zelf doet! :)

In ieder geval is de conclusie dat je het goed gespeeld hebt zo.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door DukeFreedom
Equity analyse doen! Is wel eens goed als je dat zelf doet! :)

In ieder geval is de conclusie dat je het goed gespeeld hebt zo.

Wall of text alert:

Ja dat doe ik vaak al zelf, maar het inschatten van de range twijfel ik soms over. En voor een rivercall snap ik wel hoeveel equity je moet hebben om het profitabel te maken. (Odds en outs is niet al te moeilijk, of het nu flop turn of river is)

Maar om het zelf uit te betten op de turn weet ik niet juist welke equity (welke odds) je nodig hebt om dat te doen (want je moet nog rekening houden met eventuele toekomstige raises van villain, maar aan de andere kant kan villain ook check behind spelen als je checkt). Dus hierbij was mijn vraag langs de ene kant of die 3bet range goed was geschat en of ik de turn kan uitbetten/hoe ik kan bepalen of ik de turn nog kan betten. Als hij de turn raiset ben ik hoogst waarschijnlijk beat en moet ik opgeven: ik heb dus 1BB geïnvesteerd. Langs de andere kant kan ik de turn check/callen en dan doe ik waarschijnlijk hetzelfde op de river omdat ik bijna 10:1 krijg en dus heb ik 2BB verloren tegen een sterkere hand.

Mijn gok is dan (bv ik heb 60% equity villain 40%): ik checkcall -> 40%*-2BB + 60%*2BB = +0.4BB EV.

Bet ik uit dan is het al moeilijker.. Hoevaak gaat hij 3betten, hoe vaak gaat hij callen? (hoe vaak gaat hij folden?)

Neem ik aan dat hij niet fold, en dat hij 40% (=zijn equity) van de gevallen 3bet en hij 60% van de keren calldown doet (maar dus wint villain nog altijd 40% van de keren).

Dan heb ik 40%*-1BB + 60%* (40%*-2BB + 60%*+2BB) = -0.16BB EV. Maar volgens mij zit er een foutje in die laatste redenering, want op deze manier is check call altijd beter dan betten :D

(Ik denk dat de fout zit bij het feit dat ik zeg dat hij 40% 3bet , en van de 60% calldown toch nog 40% wint :D) Maar ik ben niet zeker.

En tijdens het spel is dit soort berekeningen maken natuurlijk niet mogelijk, maar het is wel leuk om het zelf uit te rekenen erna en dan in toekomstige situaties juist te kunnen spelen. Deze hand had ik zelf al bekeken maar ik twijfelde, dus postte ik hem

DukeFreedom
BlackMember

Wat de 3-bet range betreft zou ik KQo nog weglaten.

Ik weet niet wat je hier bedoelde met "Als hij de turn raiset ben ik hoogst waarschijnlijk beat en moet ik opgeven"...? Een raise op de turn zou je natuurlijk altijd callen voor je outs naar de flush en ook je outs naar een K of een A zijn eigenlijk ook goed tenzij hij KK of AA heeft: dat zijn dus 15 outs mocht je achter liggen.

Voor de redenering hieronder ga ik wel even aannemen dat onze tegenstander een thinking TAG is.

1) Als wij checken, slaat dat eigenlijk nergens op. Onze range is heel erg klein (JJ+, AK heel misschien AQs als je loose zou spelen). Villain zal dus altijd gaan betten met zijn pairs en, als hij echt thinking is, in ieder geval checken met KQs, AJ, AQ. We laten deze slechtere handen dus gratis de rivercard zien zonder er een bet van te krijgen, maar betalen toch een bet aan elke pocket pair.

Op een blank river kunnen we mijn inziens ook nog altijd niet folden, omdat we zwakte laten zien, de pot redelijk groot is en hij misschien toch een (rare) bluff uithaalt. In het slechtste geval betalen we hier echter wel altijd 2 BB tegen een betere hand en winnen we 0 BB van zijn slechtere handen.

2) Als wij betten en hij called dan is zijn range verkleint naar iets van AJ+, 99, JJ. Misschien fold hij AJ ook wel, misschien niet. Misschien called hij KQs wel, misschien niet. QQ+ zal hij in ieder geval altijd raisen op de turn. Tegen zijn calling range hebben wij een valuebet.

Op de river spelen wij check/call, omdat wij niet meer voor liggen op zijn calling range (AJ komt ook aan). De pot is ook te groot om zomaar op te geven aangezien hij misschien zijn AK of AQ in een bluff kan veranderen. We willen gewoon een showdown zien hier en spelen dus c/c. We verliezen hier 2 BB tegen een betere hand, maar winnen in ieder geval 1 BB van een slechtere hand.

3) Als wij betten en hij raised de turn dan liggen wij eigenlijk altijd achter, omdat zijn range dan eigenlijk nog alleen bestaat uit TT+ of een verdwaalde ATs. Misschien dat hij 99 soms ook wel bet. Hij zal hier echter nooit raisen met ace high als bluff (behalve voor freeshowdown misschien, maar dat is ook niet erg). Zoals eerder gezegd callen wij een raise altijd omdat we nog outs hebben naar een flush of een K of A.

Unimproved folden we de river nu wel, omdat we eigenlijk nooit meer van hem gaan winnen. We verliezen nu ook weer 2 BB tegen een betere hand, maar pakken wel een extra grote pot als we een van onze draws hitten.

Conclusie is dat betten op de turn hetzelfde 'kost' als een calldown vanaf de turn wanneer wij achterliggen, maar dat betten (vanzelfsprekend) meer oplevert wanneer wij voorliggen.