Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] AK vs cap

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
370 Weergaven

Tegen TT+ AQs+ AQ+ heb ik nog 40% equity op de river. Is dit een juiste downcall?

Full Tilt - $0.25/$0.50 RUSH (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 3

BTN: $4.80
SB: $3.20
Hero (BB): $10.70
UTG: $6.50
MP: $4.10
CO: $13.15

SB posts SB $0.10, Hero posts BB $0.25

Pre Flop: ($0.35) Hero has K♥ A♦

fold, MP raises to $0.50, fold, fold, fold, Hero raises to $0.75, MP raises to $1.00, Hero calls $0.25

Flop: ($2.10, 2 players) 8♠ 2♠ 3♥
Hero checks, MP bets $0.25, Hero calls $0.25

Turn: ($2.60, 2 players) T♥
Hero checks, MP bets $0.50, Hero calls $0.50

River: ($3.60, 2 players) 3♦
Hero checks, MP bets $0.50, Hero calls $0.50

6 reacties

Uit persoonlijke ervaring cappen spelers op deze limieten met pairs en AK.
Heel soms zit AQ in hun range maar dit is zeer uitzonderlijk imo.
Zoals gespeelt zou ik folden op de river Je beat alleen non pair handen en daar van zijn er heel weinig in zijn cap range pre-flop imo.
Dit zou de default play moeten zijn met meer info over de speler in kwestie is dit zeker betwistbaar.

p.s. ik kan fout zijn speel ook nog niet zo lang limit-holdem Maar een leak wat ik veel spelers zie doen is met A-high down callen en hoewel dit met AK nooit een al te grote leak is kan dit tog wel het verschil betekenen 0.5-1bb/100 in winrate

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Goh ik zie ze toch nog vaak genoeg AQ cappen. Ik heb maar 12.5% equity nodig en het verraste me dat ik nog 40% equity had tegen de range die ik geef.

Oorspronkelijk gepost door IcMean
Goh ik zie ze toch nog vaak genoeg AQ cappen. .

mss moet ik is maar rush gaan spelen dan :D

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door thesave

Oorspronkelijk gepost door IcMean
Goh ik zie ze toch nog vaak genoeg AQ cappen. .

mss moet ik is maar rush gaan spelen dan :D

AQ is in SH toch standaard een cap... Ik cap dat ook hoor

Ik cap minder dan de gemiddelde speler denk ik.
Vind dat het teveel over je hand/range zegt weet echt niet of dat een leak is in mijn spel maar in position kies ik meestal voor de call van een 3-bet dan de 4-bet.
Uit positie kies ik meestal voor de cap. Is voor jou AQ een standaard cap tegen alle spelers? Of is dat tegen spelers met een losse 3-bet range?
gebruik je stats? Bij welke 3-bet% van villian is AQ een cap voor je?

met vriendelijke groeten

Zeker cap preflop.

Op de River is de vraag of hij AQ nog zou betten, veel betten op dit limiet zelfs AK niet.

Afhankelijk van deze informatie kan je beslissen of je kan callen of niet. Als hij AQ altijd bet, heb je zeker een call met 40% Equity.

Het is hier dus een verschil tussen zijn range die hij op de River in het algemeen heeft en die range, die hij heeft als hij bet.