Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

eerste handbeoordeling

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
235 Weergaven
bart3390
PokerStrategist

Known Players:
UTG2: $2,87 - 14 BB
UTG3: $9,52 - 48 BB
MP1: $5,00 - 25 BB
MP2: $3,55 - 18 BB
MP3: $7,61 - 38 BB
CO: $4,92 - 25 BB
BU: $3,40 - 17 BB
SB: $4,90 - 25 BB
BB: $6,24 - 31 BB

0,10/0,20 Fixed Limit Hold'em (9 Handed)
Hand recorder voor deze hand:PokerStrategy.com SideKick 1.0.51121.2

Preflop: Hero is SB met Q♠, J♦
Hero posts small blind, BB posts big blind, MP1 posts penalty big blind, UTG2 folds, UTG3 calls, MP1 checks, MP2 calls, MP3 calls, CO calls, BU calls, Hero calls, BB checks

Flop: ($0,80 - 4 BB) J♣, 9♦, 8♠(8 Spelers)
Hero checks, 6 checks, BU bets, Hero calls, BB calls, UTG3 calls, MP1 folds, MP2 calls, MP3 calls, CO folds

Turn: ($1,40 - 7 BB) 5♠(6 Spelers)
Hero checks, BB checks, UTG3 bets, MP2 calls, MP3 raises, BU calls, Hero calls, 2 folds, MP2 calls

River: ($3,20 - 16 BB) Q♥(4 Spelers)
Hero checks, MP2 checks, MP3 bets, BU raises, Hero folds, MP2 calls, MP3 calls

hopelijk gaat dit goed.
twijfel geval of ik wel zou meedoen, heb gevoel dat ik eerder had moeten folden, ondanks 2 paar was de hand voor mij dood op de river.

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
Sailer85
PokerStrategist

ik zou donken of c/r op de flop.
Dan kom je erachter waar je staat.

As played denk ik ook dat de BU een T heeft. je krijgt 10:1 met 2 spelers achter je. dus denk dat je fold wel goed is.
Evt. zou je op de T kunnen folden, maar vind ik beetje nitty met TPGK.

Ik denk dat je op de Flop hier zorgt voor lastige beslissingen later in de hand. omdat je OOP zonder initiatief zit.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Hey Bart,

Leuk om te zien dat jij FL speelt en ook handen post, neem maar van mij aan je gaat er veel van leren!!

Ik sluit me volledig aan bij sailer aan dat is een veel te drawy bord op flop om gewoon te callen en dus moet je hier raisen.

Ben het alleen op turn niet helemaal eens met sailer: as played moet je turn na de raise denk ik op kunnen geven aangezien er veel wijst richting en c flop / raise turn van MP3 met de nuts.

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom
BlackMember

Hey bart, welkom op het FL handjudging forum! :)

Allereerst erg belangrijk om op te merken dat de hand 8 handed is. TPGK is dan helemaal niet zo'n super hand.

Ik denk dat ik hier zelf ook passief zou blijven op de flop daarom, maar donken (het is immers een unraised pot) of BU raisen (zodat je de rest van de tafel met 2 bets in een keer confronteerd) lijken me ook niet heel verkeerd. Zelf geef ik wel de voorkeur aan c/c om te zien wat de rest van de tafel doet.

As played op de flop, moet je de turn tegen bet + raise kunnen folden. Met zo veel man ga je veel te vaak verliezen van straten, trips en two pair. Daarnaast zouden er nog een 3bet+cap kunnen volgen.

As played op de flop+turn, river easy fold. Je gaat veel te vaak verliezen tegen een straat om nog te callen.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

@Duke, 2 dingen:

1. op de T is het niet alleen TPGK maar ook nog een gutshot, naar zeer goed mogelijk de beste hand. Dit geeft je extra equity, maakt dit niet dat een call op de T nog mogelijk is? je krijgt 7,5:1* lijkt mij goed genoeg om te callen met gutshot + TPGK, maak ik hier dan een redenatie fout?

*(oke zitten nog 3 spelers achter je wat je odds berekening niet helemaal zeker maakt, maar zelfs als je eindigt tegen 2 spelers die gecapped hebben op de T krijg je nog 5:1 odds. 4BB inleggen om 20BB te winnen.--> als gecapped wordt is hand zeker niet goed genoeg want dan heb je max 4 outs en waarschijnlijk die niet)

- Ik heb geen equilab op mijn comp op het moment (3dagen geleden OS geinstalleerd en nog lang niet klaar met alles fixen), maar intinuatief lijkt me dat je hier op de T genoeg equity hebt om te callen. Zou iemand een equity berekening kunnen maken voor me?

2. Is een c/r nu niet veel beter? (deze specifieke situatie) als je c/c krijgen je tegenstanders 10:1 of beter + dat de BU bet na checked flop op deze limieten ongeveer a2c is.
Door te c/r zorg je dat de spelers achter je minder snel mee gaan doordat ze 5:1 odds krijgen, plus je equity gaat omhoog als ze folden.
Slansky heeft het in zijn poker theorem over dit concept en dit leek me juist de perfecte plek om het toe te passen, zou beter zijn als pot 3BB was geweest ipv 4BB, maar het principe geldt volgens mij nog steeds?.

Persoonlijk zou ik denk ik gedonkt hebben omdat je redelijke hand flopt in limped pot, maar na check down van hele tafel op BU na leek me een c/r ook een goede optie. beter dan c/c omdat dan sowieso iedereen mee gaat en je nog steeds OOP zonder initiatief zit.

@iedereen UTG3 heeft belachelijk vreemd line :f_love:

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom
BlackMember

2. Mja met deze BU bet moet ik toegeven dat c/r zeker een optie is, omdat je dus mensen met 2 bets in een keer confronteerd. Zoals ik al zei denk ik echter niet dat het veel uit maakt en zelf raad ik liever een iets meer SD bound lijn aan op deze limieten, omdat mensen zulke rare dingen doen soms en je hand 8-way echt niet zo sterk is. Je gaat vaak genoeg verliezen van KJ, J9, J8, whatever (limpen van hoge pocket pairs is ook niet onwaarschijnlijk op de micro's) en je maakt de pot er alleen maar groter op. Niet heel nuttig, maar je hand heeft op de flop tegen 7 random handen minder dan 25% equity...

Het is ook niet erg als rare handen als Q7 ofzo gaan callen doordat je enkel called. Ze hebben toch amper equity (drawen enkel naar split pots). Goede handen/draws als T9, KQ, etc gaan toch wel callen ook al raise je. Enige wat je doet folden wat je wat equity oplevert zijn 2 outers en dus rare zwakke draws 75,65 enzo. Maar als die op 1 bet callen is dat dus gewoon niet zo erg omdat ze ook daar niet echt de equity hebben om uberhaupt te callen.

Ten slotte heb je zelf ook nog een GS draw, dus wil je wel graag de turn en river zien.

1. Na de turn raise zie ik je eigenlijk haast nooit meer de beste hand hebben. Outs naar Q kan je wel wegstrepen en outs naar een J zijn ook zeker niet clean (kan makkelijk verliezen tegen 76/KJ/AJ/88/99/QT etc). Outs naar T heb je wel, maar je kan er niet van uit gaan dat je dan altijd de hele pot wint. Je gaat ook vaak genoeg splitten tegen QT, andere QJ, whatever. Hele berekening hierop maken is daarom niet echt mogelijk (realistisch), maar je moet je outs sowieso zwaar discounten. Daar komt het risico op 3bet/cap dus nog bij.

Zal geen grote fout zijn om de turn wel te callen, omdat je geen super slechte odds krijgt, maar het gaat op zijn best ~0 EV zijn wat mij betreft en dan kan je beter folden.

Beantwoorden
Citeren
bart3390 Topicstarter
bart3390
PokerStrategist

bedankt voor de feed back

op de flop zelf raisen zou ik spontaan niet doen, maar is wel te overwegen.

BU had inderdaat een T MP3 76

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

ik zal Slansky er nog een keer op nalezen.
Bedankt voor de extra uitleg.

Beantwoorden
Citeren