Oorspronkelijk gepost door DukeFreedom
Anyway, als je de flop maar 10k (10/44 callen voor hem met 22% equity) en 25k turn (=25/94 callen voor hem met 27% hier) ga je hem wel erg goede odds geven om te callen. Betwijfel nogal of dat nou echt de oplossing is?
Goed dat je dit opbrengt, want ik blijf hier ook mee strugglen, al heb ik de discussies/vraag hier eigenlijk nooit geopend.
Het lijkt me dat in cashgames er altijd groter gebet wordt dan in toernooien. Ik heb eigenlijk altijd een beetje de gewoonte van toch minstens half pot (bij droge boards) tot pot (bij wet boards) te betten en tot nu toe werkte dat ook wel op de micros/lows. Maar ik merk zelf ook dat als je experienced players en higher stakes bekijkt (ik spreek dan over replays van SM, EPT streams, maar ook gewoon judge advies hier) je gewoon veel kleinere reraises en bets ziet, waardoor ik ook altijd de indruk heb dat je villain gewoon veel te goeie odds geeft.
Als ik er nu over nadenk, vraag ik me eigenlijk af of dat niet gewoon komt door het feit dat je in cashgames bij broke gewoon kunt reloaden en verder doen, en daardoor gewoon meer geneigd bent van grotere potten te spelen. In een toernooi zijn de risico's van grote potten spelen gewoon groter (namelijk het toernooi busten).
Verder remindt het me ook aan een stukje uit HoH (zou het eens moeten opzoeken) waar hij ook ergens villain de goeie odds geeft om draws te chasen. Maar de opmerking erbij is dat hij niet alleen zijn draws zal callen, maar ook andere handen die jij al beat. Op die manier haal je toch nog voldoende value uit die bet, want de range van villain is niet alleen zijn draws, die hij correct callt, maar dus ook handen waar je helemaal niet bang van moet zijn. Door hoger te betten (bvb turn shoven in mijn hand) ga je mogelijk minder value krijgen van weak made hands zoals een TP.
Does this make sense ?
EDIT: ok, laatste paar replies had ik nog niet gezien, en bevestigen het wel wat eigenlijk. Verschiet er ook van dat hij die implied odds blijkbaar wel had... Hoedanook blij dat ik de hand postte want veel bijgeleerd.