Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[$11 deep] Villain's play vs mijn AA

32 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
2,087 Weergaven
DukeFreedom
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door ViperPP
En op de turn heeft hij al helemaal niet meer de implied odds om nog profitable te callen. *zucht*

Ook klopt dit niet echt al ga ik die turncall niet goed praten maar:

39k callen voor een pot van 138k op de turn + 31k implied aangezien jij commited ben moet hij dan 39k investeren voor 169k. 39/169 = 23% equity nodig * 46 = 10.5 outs. Hij heeft 12 outs dus die call is helemaal niet zo slecht als dat hier in de thread gesuggereerd wordt gegeven dat je de river zou callen (al is dat ws ook waarom oscaar al aangeeft dat je hem ook nu eigenlijk zou moeten folden maar ja dat lijkt me zelf ook weer erg bizar & exploitable).

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

Qua odds idd niet als je er vanuit gaat dat hij de river altijd called. Maar dan kijk je te veel vanuit een cahsgame perspectief dat je kan reloaden en dus elke +ev spot moet pakken maar als hij hier de turn called blijft hij over met een shortstack waardoor je weinig opties hebt terwijl als je de turn fold je nog een heel goede werkbare stack hebt. En je bent ook niet zeker dat hij altijd de river called.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP Topicstarter
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door DukeFreedom
Anyway, als je de flop maar 10k (10/44 callen voor hem met 22% equity) en 25k turn (=25/94 callen voor hem met 27% hier) ga je hem wel erg goede odds geven om te callen. Betwijfel nogal of dat nou echt de oplossing is?

Goed dat je dit opbrengt, want ik blijf hier ook mee strugglen, al heb ik de discussies/vraag hier eigenlijk nooit geopend.

Het lijkt me dat in cashgames er altijd groter gebet wordt dan in toernooien. Ik heb eigenlijk altijd een beetje de gewoonte van toch minstens half pot (bij droge boards) tot pot (bij wet boards) te betten en tot nu toe werkte dat ook wel op de micros/lows. Maar ik merk zelf ook dat als je experienced players en higher stakes bekijkt (ik spreek dan over replays van SM, EPT streams, maar ook gewoon judge advies hier) je gewoon veel kleinere reraises en bets ziet, waardoor ik ook altijd de indruk heb dat je villain gewoon veel te goeie odds geeft.

Als ik er nu over nadenk, vraag ik me eigenlijk af of dat niet gewoon komt door het feit dat je in cashgames bij broke gewoon kunt reloaden en verder doen, en daardoor gewoon meer geneigd bent van grotere potten te spelen. In een toernooi zijn de risico's van grote potten spelen gewoon groter (namelijk het toernooi busten).

Verder remindt het me ook aan een stukje uit HoH (zou het eens moeten opzoeken) waar hij ook ergens villain de goeie odds geeft om draws te chasen. Maar de opmerking erbij is dat hij niet alleen zijn draws zal callen, maar ook andere handen die jij al beat. Op die manier haal je toch nog voldoende value uit die bet, want de range van villain is niet alleen zijn draws, die hij correct callt, maar dus ook handen waar je helemaal niet bang van moet zijn. Door hoger te betten (bvb turn shoven in mijn hand) ga je mogelijk minder value krijgen van weak made hands zoals een TP.

Does this make sense ?

EDIT: ok, laatste paar replies had ik nog niet gezien, en bevestigen het wel wat eigenlijk. Verschiet er ook van dat hij die implied odds blijkbaar wel had... Hoedanook blij dat ik de hand postte want veel bijgeleerd.

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

hij had niet de implieds op de turn, had het uitgerekend en scheelde een 5 % geloof ik hij heeft wel de odds om te callen als jij nooit fold op de river.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP Topicstarter
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door oscaar10
hij had niet de implieds op de turn, had het uitgerekend en scheelde een 5 % geloof ik hij heeft wel de odds om te callen als jij nooit fold op de river.

Is dat niet de essentie van implied odds ? ?(

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

ja foutje, ik had t over directe odds

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Mja waarschijnlijk zeg ik iets raars, maar ben dan ook niet echt een NL speler al speel ik het de laatste wel weer een beetje...

Anyway, als je de flop maar 10k (10/44 callen voor hem met 22% equity) en 25k turn (=25/94 callen voor hem met 27% hier) ga je hem wel erg goede odds geven om te callen. Betwijfel nogal of dat nou echt de oplossing is?

Lijkt mij dat de turn gewoon een shove zou moeten zijn?

dit is dan wel een beetje een simpele cashgame redenatie

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Groot betten werkt natuurlijk niet, moet je je blufs ook groot maken wat je zelf weer slechte odds geeft, verder moet ie een groot deel van zn utility opgeven vaak door calls te maken ook al krijgt ie evt net de odds. Sizings kunnen dus gewoon klein. Niet per definitie op deze hand maar meer in general

Beantwoorden
Citeren

Best wel leerrijk om alles eens te bekijken uit een totaal ander standpunt (dat van de cashgamer) en dan opeens weer te beseffen waarom je bepaalde handen speelt zoals je ze daadwerkelijk speelt.

Feit is, soms wil je villain gewoon odds geven om te chasen, omdat je anders door te groot te betten je jezelf opeens in een kwetsbare situatie kunt begeven.

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Mja waarschijnlijk zeg ik iets raars, maar ben dan ook niet echt een NL speler al speel ik het de laatste wel weer een beetje...

Lijkt mij dat de turn gewoon een shove zou moeten zijn?

interresant.
Ben het eigenlijk met bijna niemand eens hier bij deze hand :P
imo moet je in mtt (zolang je nog niet in huge ICM spots zit) gewoon puur op chip Ev spelen net zoals in een cashgame.

dat er in cash games groter word ge-cbet komt puur door het feit dat daar veel dieper word gespeeld en zonder antes.
ook al is het een diepstack toernement zit je nu helemaal niet zo diep meer hero heeft 50bb maar er zijn ook antes.
wat je zegt bij het dik gedrukte klopt imo niet want op de flop heeft hij welliswaar 22% tegen hero's AA maar die gaat hij natuurlijk nooit realiseren want hij kan niet zomaar de turn EN river zien dus hij betaald alleen om de turn te zien waar die 4 nuts outs heeft (met inplied odds) maar ook out (K 10 miss) die voor AA out zijn in deze specefieke situatie. (dit principe heb je bij fixed limit toch ook? anders kun je zowat 100% cbet callen daar lijkt me :P ook al zal bij fixed limit wel wat anders werken)

Daarnaast als je turn 25k bet zou in een balanced game k10s gewoon een check/ shove de beste play zijn lijkt me (puur in balanced ranges en om je turn check shove range je balancen en hero nog decent % zou hebben kwa bluffs bij deze kleinere sizings)

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Ja maar balancen is super terrible

Beantwoorden
Citeren

Anyway, als je de flop maar 10k (10/44 callen voor hem met 22% equity) en 25k turn (=25/94 callen voor hem met 27% hier) ga je hem wel erg goede odds geven om te callen.

Dit is zo als villain 100% van zijn equity realiseert wat totaal niet het geval zal zijn.

En als je als argument hebt dat hij bv op de river goede odds zou krijgen kan je daartegenin brengen dat je bluffs minder vaak hoeven te werken..

Beantwoorden
Citeren