Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

MTT $8,80

13 Berichten
8 Gebruikers
6 Reacties
2,357 Weergaven

Weer paar negens. Hoe heb ik hem deze keer gespeeld?

zonder te kijken naar spoiler, wat moest ik doen of juist niet, en wanneer ( preflop, flop,turn?)

Poker Stars, $8 Buy-in (150/300 blinds, 40 ante) No Limit Hold'em Tournament, 9 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: 15,619 (52.1 bb)
BB: 3,980 (13.3 bb)
UTG+1: 5,960 (19.9 bb)
UTG+2: 18,008 (60 bb)
MP1: 27,519 (91.7 bb)
MP2: 8,161 (27.2 bb)
MP3: 10,256 (34.2 bb)
Hero (CO): 8,587 (28.6 bb)
BTN: 4,756 (15.9 bb)

Preflop: Hero is CO with 9♠ 9♥
5 folds, Hero raises to 750, BTN folds, SB calls 600, BB folds

Flop: (2,160) 7♣ J♣ Q♣ (2 players)
SB checks, Hero bets 1,800, SB raises to 14,829 and is all-in, Hero calls 5,997 and is all-in

Turn: (17,754) 8♥ (2 players, 2 are all-in)
River: (17,754) 8♦ (2 players, 2 are all-in)

Results:

Spoiler

17,754 pot
Final Board: 7♣ J♣ Q♣ 8♥ 8♦
SB showed Q♥ A♠ and won 17,754 (9,167 net)
Hero showed 9♠ 9♥ and lost (-8,587 net)

Beantwoorden
Citeren
12 reacties
pokerboy198229

Folden flop.
En ik weet niet of hier ga c-betten. Deenige kaarten die jij doet nog folden zijn paartjes kleiner dat 99, de rest callt hij of gaat shoven.

Voor volgende keer zou ik ook letten op iets van leverage bet letten. Weet jij wat dit is?

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86

persoonlijk c-bet ik hier ook niet. x/f lijkt me de beste optie.

Beantwoorden
Citeren

Idd.. flop fold. Die valt dermate ongunstig voor je dat je beter had kunnen snel-checken, een bet is hier niet op zijn plaats. 2 overcards en flushdraw. Wonden likken en verder gaan.

Beantwoorden
Citeren

En je call waarmee je all in gaat was ziezo niet goed.. Hoe zuur ook.. folden, direct. Heb op deze manieren vaak zat pocket Q, K of A''s weg gegooid .. simpel weg omdat je weet dat je geklopt bent.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Afgezien of je wel of niet het beste is om te Cbetten zou ik niet veel meer dan halve pot betten.
Bijna potsize is veel te groot hier.
Ook had ik pre-flop een min raise geplaatst in deze fase van het toernooi. Al vind ik dat minder slecht dat je CBet sizing en de call op zijn shove. Je verslaat niks anders dan een bluf op zo'n draw heavy board en je hebt 1 clean out om je hand te verbeteren.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Cbet doe ik standaard altijd maar hier wat SDK zei had ik kleine Cbet moeten maken. Zodat ik dan makkelijk kon folden.

Waarom ik altijd Cbet doe? dat is om betere handen wegjagen maar hier ging de tegenstander all in, en tja ik vond dat ik teveel betaald had en daarom meeging met zijn all in.

Dit is dus een lesje voor mij.

mijn persoonlijke motto: als je wint dan win je, als je verliest dan leer je :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren

Ik snap je beredenering wel hoor, maar juist door te folden op dat moment leer je ervan.. Het is gewoon kut. Dit kan je ook gebeuren met pocket A's als er pocket K's op de flop vallen. . en die pocket A'zen vinden mensen nog moeilijker neer te leggen. . Maar soms weet je gewoon dat je geklopt bent.. dan is het niet anders ongeacht dat je al veel chips in de pot gegooid hebt.

Beantwoorden
Citeren
Pistoleroo

Op dit bord cbetten heeft totaal geen nut. Wat gaat hier folden dat jouw beat heeft? De tegenstander gaat ook met allemaal draws en dergelijke mee. Met 99 wil je op dit bord geen call krijgen. Je wilt zo goedkoop mogelijk naar showdown gaan. Die all-in callen heeft helemaal geen zin.

Ook zou ik ongv 50% pot cbetten ipv zo groot. Heeft bijna hetzelfde effect.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Oorspronkelijk gepost door Free4Nothing
Cbet doe ik standaard altijd maar hier wat SDK zei had ik kleine Cbet moeten maken. Zodat ik dan makkelijk kon folden.

Fout 1. Je moet toch echt wel de flop leren interpreteren om in te schatten of je al dan niet moet c-betten. Dat is in eerste instantie de tegenstander zijn range inschatten en kijken hoe hard de flop zijn range hit. Vervolgens moet je ook zien hoe hard de flop jou geholpen heeft. En dan is het dus een kwestie van te zien of je villain wil doen folden en dus hoog genoeg Fold Equity hebben, of tegenstander juist te doen callen als je zelf de nuts flopt.

Oorspronkelijk gepost door Free4Nothingen tja ik vond dat ik teveel betaald had en daarom meeging met zijn all in.

Fout 2, en dat zie je vaak: te hoog betten waardoor je jezelf tot de pot commit en dan wel verplicht bent van te callen als er geshoved wordt. Nu, da's nog altijd beter dan te hoog betten en dan toch nog folden, wat je nog vaker ziet :).
Fout 3: in dit geval ben je m.i. helemaal nog niet pot committed, zelfs na je hoge bet. Je moet hier 5997 callen om 11757 te winnen. Dus pot odds van ruwweg 2:1. Je moet dus ongeveer 33% equity hebben tegen zijn range, maar je hebt de flop hier compleet gemist dat je m.i. nooit aan 33% geraakt. Stel bvb villain heeft hier: 77,JJ,AQ,AcT+,KcQ, dan heb je maar 20% equity meer, en is het dus nog altijd een fold, zelfs na je te grote c-bet.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedankt voor de uitleg.A♦:A♥:

Beantwoorden
Citeren

Mr preflop. Cbet halve pot en niet meer geld erin. Folden op elke 3bet postflop en een allin al helemaal niet callen

Flop cf was denk ik beste overigens

en waarom speel je 8.80's? Normaal speelde je toch lagere limit toch?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Erdnase26

en waarom speel je 8.80's? Normaal speelde je toch lagere limit toch?

Klopt maar volgens mij was ik op tilt en ging ik hoger spelen.

offtopic: Vind dit nu wel heel grappig handje :mdr: :mdr:

Hoe ik hem nu zou spelen? Ik zou pre minraisen om pot klein te houden en inderdaad checkfold spelen:f_cool:

Beantwoorden
Citeren