Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

$27 Scoop

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
357 Weergaven

Goed; zonder uitleg kan de hand hieronder als aardig spewy omschreven worden. Ik vraag me af of ik mezelf hier teveel level en eigenlijk heel veel geluk heb dat het hier 1x goed uit pakt, of is deze hand zoals ik hem gespeeld heb daadwerkelijk +EV?:P

UTG was aardig loose, de CO hier was een vis die al aardig wat liep te driebetten.

Poker Stars $24.55+$2.45 No Limit Hold'em Tournament - t75/t150 Blinds + t20 - 9 players - View hand 2207591

SB: t18788 M = 46.39
Hero (BB): t22876 M = 56.48
UTG: t8660 M = 21.38
UTG+1: t13908 M = 34.34
UTG+2: t7985 M = 19.72
MP1: t5736 M = 14.16
MP2: t9410 M = 23.23
CO: t23048 M = 56.91
BTN: t9202 M = 22.72

Pre Flop: (t405) Hero is BB with 2♥ A♥
UTG raises to t375, 4 folds, CO raises to t867, 2 folds, Hero raises to t1444, UTG calls t1069, CO calls t577

Flop: (t4587) Q♥ J♣ 3♦ (3 players)
Hero bets t2242, UTG folds, CO calls t2242

Turn: (t9071) 5♠ (2 players)
Hero checks, CO bets t4560, Hero calls t4560

River: (t18191) 7♠ (2 players)
Hero bets t14610 all in, CO folds

Toelichting:
Hier besluit ik vanuit de bigblind te cold4betten met A2s. Iets wat ik eigenlijk nauwelijks doe; Maar omdat hier de situatie zich ervoor leende besloot ik het toch te doen. Uiteraard niet te groot. Ik denk dat de speler UTG ongeveer 80% van zijn openingsrange mag folden, de CO zal denk ik de troep in zn range folden, maar veel pocketpairs en AJ+KQs+ nog wel ns wil flatten. Komt erop neer dat k het niet heel erg vindt om daar die flop te spelen terwijl we nog zo diep zitten.
Op flop wil ik ook nog kunnen folden als de regular besluit het erin te stampen, maar is eigenlijk c/f een betere optie dan b/f op deze flop? C-bet is ook wel iets te groot imo; maar omdat ik tegen twee spelers nog zit is het denk k wel geloofwaardiger als k hier 2200 bet ipv like 1700.
Op de turn aan beland gok ik dat zijn range ongeveer nog AA/KK/Qx/Jx en soms TT is. Sets zal hij vaak raisen ivm straightdraws en zelf een straightdraws like KT zal ie niet vaak 3betten pre. AA is unlikely vanwege mijn blocker, de rest van zn range heeft me aardig crushed maar is niet dusdanig goed dat ik m er niet meer van af kan zetten (Zeker Jx, Qx, etc kan ik m nog laten folden; zeker vanwege mijn cold4bet pre). Ik denk dat ik nog 80% van zn range kan laten folden gezien de actie ervoor en zijn range. Ik denk na over turn c/r maar denk dat een vis veel eerder foldt als ik c/c en ship river speel. Uiteraard kan ik river alleen maar shippen als het geen A/K/Q/J is, want dat zou zijn range aardig versterken.

Btw; niet dat het ertoe doet; maar in dit geval had hij KK en bleef hij maar vragen of ik QQ of AA had. :P

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Een echte hersenkraker deze hand. Zou zelf voor de veilige optie gaan en folden na de 3 bet van de CO i.v.m. dat je met een 4 bet een tricky situatie aangaat wat goed en slecht uit kan pakken en je speelt uit positie.
Natuurlijk representeer je op deze manier wel een hand als QQ+ en misschien AK op deze manier.

Op de flop hit jouw range behoorlijk goed en je tegenstanders zullen je vaak op een overpaar zetten en zou ik ook CBetten en als je actie krijgt is het een vrij makkelijke fold. Als je niet zou CBetten wordt het heel lastig om deze hand nog te winnen, want dan representeer je denk ik alleen nog een set QQ of AK. Dus zou je hier bij een check moeten floaten om hem in latere straten van de hand te zetten, maar dat is waarschijnlijk nog gevaarlijker dan jouw lijn ;) Had je op basis van dit board waarschijnlijk check/call flop en turn en shove river. Al heb je dan kans dat hij op de turn behind checked.

Op de turn besluit je te checken om te doen of je hem aan het trappen bent met een set en je maakt de check/call wat er veel sterker uitziet dan een check/push. Dus zal tegenstander waarschijnlijk eerder geneigd zijn om te callen als je dat deed.

De river moet je wel all-inn gaan, want tegenstander is nu het bangst dat jij dus een set hebt en je pushed dus ook en het plannetje werkt. Als je op de river had gechecked had je de hand nooit kunnen winnen, want dan had hij vaak gechecked voor showdown value.

Dus runde het board eigenlijk ideaal voor je uit om deze move uit te halen en je hebt je tegenstander goed ingeschat dat hij bang was dat jij een monsterhand aan het spelen bent. Tegen een minder nadenkende speler was dit zeker in de soep gelopen en hij had gelukkig een van de handen die hij kon folden.

Al zou me het niks verbazen dat hij QQ ook zo zou spelen, want de kans dat jij een straatkans hebt is vrij klein. Is vrij onwaarschijnlijk dat je K10 en 109 zo zou spelen, want dan heb je de meeste outs om een straat t hitten.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

De vraag is hoe rocksolid je reads zijn om hier deze beslissing op te baseren als je nog geen langer sample / history hebt met villains. Daarnaast ist een beetje meh om twee vissen small te 4betten omdat die toch niet pre-flop en otf hun toppair folden multi-way.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Sokzel
De vraag is hoe rocksolid je reads zijn om hier deze beslissing op te baseren als je nog geen langer sample / history hebt met villains. Daarnaast ist een beetje meh om twee vissen small te 4betten omdat die toch niet pre-flop en otf hun toppair folden multi-way.

Inderdaad moeten de reads heel goed zijn wil het goed werken, maar dit keer had hij het bij het rechte eind. Natuurlijk gaat dit ook regelmatig fout. Dus normaal is het gewoon een fold hier pre-flop.

Beantwoorden
Citeren