Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

360 10c - beginnerhanden

14 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
538 Weergaven
kleinendre
Legacy Member

Ik weet niet of het mag, maar mag ik al mijn handen in 1 topic posten ? Zodat ik dit subforum niet volsteek met noobhanden en handen die al beoordeeld zijn ?

PokerStars No-Limit Hold'em, 0.1 Tournament, 250/500 Blinds 50 Ante (8 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

BB (t1,960)
Hero (UTG) (t4,460)
UTG+1 (t4,287)
MP1 (t16,120)
MP2 (t2,330)
CO (t1,355)
Button (t22,465)
SB (t5,085)

Hero's M: 3.88

Preflop: Hero is UTG with Q, K
Hero bets t4,410 (All-In), UTG+1 calls t4,237 (All-In), 6 folds

Flop: (t9,624) 4, 2, 8 (2 players, 2 all-in)

Turn: (t9,624) 4 (2 players, 2 all-in)

River: (t9,624) 9 (2 players, 2 all-in)

Total pot: t9,624

Results below:

Spoiler

Hero had Q, K (one pair, fours).
UTG+1 had A, Q (one pair, fours).
Outcome: UTG+1 won t9,624

Is dit dom om all in te gaan in UTG met KQo ?

Beantwoorden
Citeren
13 reacties

Zou hier alleen pushen met 66/77+ / AJ+.

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Oldschool Grinder

hey

Je mag zeker handen in 1 topic posten, maar handjudges hebben ze toch liefst apart staan :)
Het maakt het een stuk gemakkelijker te beoordelen en je weet dan ook welke handen beoordeelt zijn.

Klein puntje: sng's van meer dan 90 man kan je eigenlijk beter in het mtt subforum laten judgen, aangezien die structuren meer weg hebben van mtt's dan van sng's.

Als we deze puur chip ev gaan uitrekenen is een push wel ok. Je zit hier namelijk met minder dan 10 big blinds. Met ante's zou je kunnen stellen dat je nog 6 big blinds hebt.

Volgens mij kan je hier zelf nog redelijk ruim pushen en naar een 22% gaan
22.6%, 33+ A2s+ A7o+ K7s+ KTo+ Q9s+ QJo J9s+ T9s

Ik zal nog een beetje commentaar afwachten van anderen aangezien het zeker geen specialiteit van mij is, maar ik zie mezelf daar toch ook vrij ruim shoven.

Beantwoorden
Citeren

Is dat dan gewoon zon groot verschil tussen mtt's en 45 mans?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

De variance bij MTT's behoorlijk hoger dan bij een 45 man SNG en prijsstructuur is in een 45 mans veel vlakker, terwijl bij een MTT je met een top heavy prijsstructuur te maken hebt.

Beantwoorden
Citeren

Dus wil je gewoon de grootste stack hebben om in de top 3 te eindigen?

Beantwoorden
Citeren
kleinendre Topicstarter
kleinendre
Legacy Member

Maar ik zat in UTG, is een bv. 33 push dan niet riskant ?

Beantwoorden
Citeren

33 is een betere hand dan KQ he

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door bartdejong
Dus wil je gewoon de grootste stack hebben om in de top 3 te eindigen?

Je doel is inderdaad om de top 3 te halen van dit toernooi en liefst natuurlijk winnen en daarvoor moet je meer risico nemen dan als je in een 45 mans i.v.m. de vlakkere prijsstructuur.

Oorspronkelijk gepost door kleinendre
Maar ik zat in UTG, is een bv. 33 push dan niet riskant ?

Natuurlijk loop je met 33 kans om uitgeschakeld te worden door een betere hand, maar je bent nog behoorlijk ver van het geld en je moet een keer gokken voordat je helemaal in de gevarenzone beland.
Op het moment dat je door de blinden bent gegaan en de blinden gaan e.v.t. omhoog hou je nog ongeveer 5bb over en heb je een stuk minder kans dat je tegenstanders gaan folden op een push van jouw.

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Qubie
Klein puntje: sng's van meer dan 90 man kan je eigenlijk beter in het mtt subforum laten judgen, aangezien die structuren meer weg hebben van mtt's dan van sng's.

Even verplaatst naar mtt aangezien je met meer dan 45 spelers bezig bent. :)

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

Hey,

Hier kan je idd wijd shoven. MTT zijn erg topheavy dus op dit moment moet je gewoon elke goede spot om chips te pakken nemen.

Je kan ongeveer 21% pushen hier: 22+ A2s+ A8o+ K9s+ KTo+ Q9s+ QJo J9s+ T9s

Beantwoorden
Citeren
kleinendre Topicstarter
kleinendre
Legacy Member

oke bedankt, nog een kleine vraag, die 21 % shoven, hoe bereken je dat ? Is dat ongeveer wat de ICM trainer zou zeggen ? Dan weet ik dat ik deze mss is goed moet doorgronden ..

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door kleinendre
oke bedankt, nog een kleine vraag, die 21 % shoven, hoe bereken je dat ? Is dat ongeveer wat de ICM trainer zou zeggen ? Dan weet ik dat ik deze mss is goed moet doorgronden ..

download equilab en ga daar met ranges spelen .

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

Dit is idd berekend met een icm-calculator. Dit is de nash range die ik berekend heb met holdem recources. nas-range geeft weer welke range jij moet pushen wanneer je tegenstanders met een perfecte range gaan callen. Dit gebruik ik hier omdat mensen tegen een shove van 10bb uit EP position een redelijk juiste callingrange hebben.

Je hebt nog andere ICM- calculators zoals bv sitngo- wizard waar je zelf moet ingeven met welke range je denkt dat je tegenstanders gaan callen.

Je moet er bij beiden wel op letten dat ze instelt op chip-ev. In het geval dat je aan een FT zit met payjumps gaan de ranges anders zijn.

Beantwoorden
Citeren