Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] A7o final table

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
219 Weergaven

2k+ deelnemers toernooi, ik kom bij de final table en ik krijg A7o. Ik kwam shortstacked aan de tafel en maakte van mijn 60k stack terug 340k (nog altijd shortie). Mag ik hier dan openraisen in deze positie (naar 3BB is misschien te veel?). Flop is een goeie shove as played?

Full Tilt No-Limit Hold'em Tournament, 15000/30000 Blinds 4000 Ante (7 handed) - Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP2 (t669800)
CO (t359833)
Button (t344637)
SB (t1314416)
BB (t389006)
UTG (t910056)
Hero (MP1) (t340252)

Hero's M: 4.66

Preflop: Hero is MP1 with 7♥, A♦
1 fold, Hero bets t90000, 3 folds, SB calls t75000, 1 fold

Flop: (t238000) 3♣, J♦, A♣ (2 players)
SB checks, Hero bets t246252 (All-In), SB calls t246252

Turn: (t730504) 9♥ (2 players, 1 all-in)

River: (t730504) 4♣ (2 players, 1 all-in)

Total pot: t730504

Results:
SB had 3♦, 3♠ (three of a kind, threes).
Hero had 7♥, A♦ (one pair, Aces).
Outcome: SB won t730504

5 reacties
bobm78
Poker Player

Ik zou folden of all in gaan, je hebt tenslotte maar 11 BB's...
Gezien je positie zou ik folden denk ik.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ja ik vond het ook een te zwakke hand voor een push. Maar aan de andere kant wou ik deze aas niet zomaar wegleggen want de blinds+antes zijn moordend. Een openraise was nog net haalbaar met mijn stack en de antes oppakken zou mijn stack meteen veel gezonder maken. En ik kon ook gewoon eender welke goeie flop shoven.

En bij een 3bet/slecht flop kan ik nog altijd folden en push/fold gaan spelen?

Ik ben het hier met Bobm eens
Ik had A7 in deze positie zeker gefold en op een beter spot gewacht

bobm78
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door IcMean
Ja ik vond het ook een te zwakke hand voor een push. Maar aan de andere kant wou ik deze aas niet zomaar wegleggen want de blinds+antes zijn moordend. Een openraise was nog net haalbaar met mijn stack en de antes oppakken zou mijn stack meteen veel gezonder maken. En ik kon ook gewoon eender welke goeie flop shoven.

En bij een 3bet/slecht flop kan ik nog altijd folden en push/fold gaan spelen?

Nee, zou ik je echt niet adviseren !! Als je dusdanig lowstacked raakt, laten we zeggen beneden de 15 BB's, raad ik je echt af om een hand te raisen waar je niet all in mee wilt gaan. Stel ik heb 15 BB, zou ik nog wel vanuit CO of Button proberen de blinds te stelen met een kleine raise van bv 3 BB's. Dan kan ik bij een reraise nog folden en heb ik nog 12 BB over om in 2 orbits een spot te vinden waarin ik kan pushen. Maar als je minder stack hebt, is dit gewoon geen optie meer, en helemaal niet vanuit vroege positie... tis nu al push or fold voor je.

marcelhermus
Oldschool Grinder

met jou M echt push of fold.
villains denken al snel dat ze de odds krijgen door de aanwezige antes.

en vanuit mp1 lijkt het me gewoon een clear fold.

je A heeft een lousy kicker en je krijgt toch best vaak hier actie van betere Ax handen.
je bent hier nooit meer in de spot om te folden op een 3bet.
je speelt dan veel te profitabel.
ze durven hier nog wel eens wijd terug te schuiven.

dus je bent gewoon bezig om 3bb enigzins op te offeren.

gewoon wachten op een betere spot.