Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Final 4 van 180mans 2.5$ 77 op BB vs BU open

15 Berichten
8 Gebruikers
1 Reacties
1,708 Weergaven
NilsAe
PokerStrategist
Vond ik een lastige spot.
Villain opende altijd 3x blind, vanuit elke positie. Een paar handen hiervoor foldde hij nog op mijn shove in exact dezelfde posities.

Nu is het wel zo dat ICM-wise het een lastige spot is, denk ik. Zowel voor mij als voor hem.

Geen idee wat jullie ervan vinden?
Callen met deze hand OOP vind ik trouwens helemaal niet kunnen.. Dan blijven er enkel shove/fold over.

Hij weet (uit ervaring van een paar handen ervoor) dat ik durf reshoven, dus ik reshove iets tighter. Denk dat 77 te sterk is om weg te leggen?

PokerStars - $2.28+$0.22|2000/4000 Ante 400 NL - Holdem - 4 players
Hand converted by PokerTracker 4

CO: 11.17 BB (VPIP: 14.29, PFR: 13.11, 3Bet Preflop: 15.38, Hands: 71)
BTN: 23.08 BB (VPIP: 22.22, PFR: 20.00, 3Bet Preflop: 16.67, Hands: 30)
SB: 13.09 BB (VPIP: 12.31, PFR: 12.96, 3Bet Preflop: 5.56, Hands: 67)
Hero (BB): 20.16 BB

4 players post ante of 0.1 BB, SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.9 BB) Hero has 7♦ 7♠

fold, BTN raises to 3 BB, fold, Hero raises to 20.06 BB and is all-in, BTN calls 17.06 BB

Flop: (41.01 BB, 2 players) 7♣ 6♣ 2♣

Turn: (41.01 BB, 2 players) J♦

River: (41.01 BB, 2 players) 2♦

Hero shows 7♦ 7♠ (Full House, Sevens full of Twos)
(Pre 20%, Flop 66%, Turn 2%)
BTN shows J♥ J♣ (Full House, Jacks full of Twos)
(Pre 80%, Flop 34%, Turn 98%)
BTN wins 41.01 BB

Beantwoorden
Citeren
14 reacties
rambowins
PokerStrategist

Achteraf is het altijd zo makkelijk :

Je zou hier bv een call kunnen maken , maar dan nog met die flop was je waarschijnlijk all in gegaan dus denk hoe je deze ook gespeeld had je had hem zoiezo verloren , ik had gister dezelfde situatie enkel met paar 9 .

Veel geluk met de backing zal je blijven volgen .

Peaceee

Beantwoorden
Citeren
NilsAe Topicstarter
NilsAe
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door rambowins
Achteraf is het altijd zo makkelijk :

Je zou hier bv een call kunnen maken , maar dan nog met die flop was je waarschijnlijk all in gegaan dus denk hoe je deze ook gespeeld had je had hem zoiezo verloren , ik had gister dezelfde situatie enkel met paar 9 .

Veel geluk met de backing zal je blijven volgen .

Peaceee

Denk niet dat callen OOP met 20bbs tegen de bigstack profitabel is in the long run.
Veel flops met een overcard die hij zal cbetten en waarop ik zal moeten folden.
Zat hier iig enkel aan een jam of fold te denken :f_rolleyes: en dan leek de optie om te shoven de beste omdat 77 4handed veel te sterk is tegen een BU-range.

Beantwoorden
Citeren
rambowins
PokerStrategist

Hoe dan ook je was zoiezo bust .....

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

LOL, alsof dat relevant is in je advies... Zoals hij zegt kun je hier gewoon niet flatten, maar is het gewoon push of fold. Ik zou hier ook zonder twijfel pushen zeker als hij blijkbaar constant zat 3x te openen.

Beantwoorden
Citeren
Pistoleroo
PokerStrategist

Tja ik fold tegen de big stack. Zet liever zelf meer druk op de shorties. Callen kan sowieso niet.

Denk dat je deze spot wel kan uitrekenen wat de optimale move is.

Beantwoorden
Citeren
20Shocker88
PokerStrategist

Denk dat beide niet echt fout zijn.
Net als Viper zegt tonnen fold equity en ook een degelijke hand die het ook goed doet bij een call.
En wat pistoleroo ook zegt folden kan ook en weer een nieuwe spot zoeken.
Ligt toch allemaal veel aan de de speelwijze gedurende ft.
Hoe loose is Bu en hoeveel gaat er sws gefold worden op steals tegen co en sb de handen hierna.
Als je weet dat ze op een standaard open veel folden zou je 77 kunnen folden.
En een nieuwe spots uitzoeken.

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

Ik zou zeggen: vul deze hand in op de nash website samen met de pay out structuur, maar ik fold hier liever tegen de bigstack, zelfs n kraphand heeft nog goeie equity tegen 77

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door rogervieri
Ik zou zeggen: vul deze hand in op de nash website samen met de pay out structuur, maar ik fold hier liever tegen de bigstack, zelfs n kraphand heeft nog goeie equity tegen 77

Dit zou ik zelf ook doen in spots als deze. Je kunt trouwens ook gebruik maken van icmizer en dan heb je 3 gratis berekeningen per dag.

Verder heb ik je hand naar de <$6 MTT handdiscussieforum geplaatst, omdat het daar beter past.

Beantwoorden
Citeren
3HUNNA
Oldschool Grinder

Ik ben het er toch wel mee eens dat folden hier beter is omdat je op vele andere manieren je edge kan waar maken.
Lijkt me gewoon een marginale spot al is het 4handed.

Als hij absurd vaak fold tegen 3bets dan is het natuurlijk een ander verhaal, maar zonder sterke read geld bovenstaande.

Beantwoorden
Citeren
NilsAe Topicstarter
NilsAe
PokerStrategist

Poging tot berekenen met ICMIZER.
Geen idee of het klopt, maar pushen is dus sowieso +ev
Desalniettemin ik na review ook eerder naar een fold neig.

In dit geval geef ik hem 31% OR, maar als ik dit wat tighter maak en de suited one-gappers etc er uit laat dan wordt het al zeer snel licht -ev.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat vind ik nog een best wijde range en mijn HRC geeft zelfs nog wijdere ranges aan met de 180 mans prijzenstructuur die ik handmatig heb ingevoerd:

Al is het natuurlijk de vraag of de button ook wel tight genoeg called op een shove, want daar haal je denk ik de meeste value uit denk ik.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door NilsAe
In dit geval geef ik hem 31% OR, maar als ik dit wat tighter maak en de suited one-gappers etc er uit laat dan wordt het al zeer snel licht -ev.

Snap ik niet goed. In je OP zeg je dat hij blind 3x opende vanuit elke positie. Dat interpreteer ik dan als ATC of toch enorm wijd, en nu kom je ineens met 31% af... Maakt een wereld van verschil, want met een 'normale' range is 77 hier helemaal geen snapshove niet meer wegens veel minder FE.

Beantwoorden
Citeren
NilsAe Topicstarter
NilsAe
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ViperPP

Oorspronkelijk gepost door NilsAe

Snap ik niet goed. In je OP zeg je dat hij blind 3x opende vanuit elke positie. Dat interpreteer ik dan als ATC of toch enorm wijd, en nu kom je ineens met 31% af... Maakt een wereld van verschil, want met een 'normale' range is 77 hier helemaal geen snapshove niet meer wegens veel minder FE.

ATC/enorm wijd? Heeft er niks mee te maken. Ik zeg gewoon dat ALS hij opende DAT hij altijd 3x blind opende.
En hij opende best vaak.
Daarom ga ik ook uit van een worst case scenario. 31% OR is gewoon wat ik hem daar minimaal geef.
En ik zeg erbij dat ALS ik hem een tightere range geef, dat de 77 reshove slecht is.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Ok, snap dan niet goed wat je met 'blind' bedoelt. Vond het sowieso al raar in online context, want normaal is blind dat je iets doet zonder dat je je kaarten ziet, maar online kan zoiets natuurlijk niet, maar ging er dan van uit dat je bedoelde dat hij steeds raisede ongeacht zijn hand.

EDIT: nu heb ik hem, blind = BB... Gebruik dan BB zoals iedereen he :)

Beantwoorden
Citeren