Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] JJ in rebuy tourney

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
315 Weergaven
Pairdrawer65
Oldschool Grinder

PokerStars No-Limit Hold'em, $3.00+$0.30 Tournament, 200/400 Blinds 50 Ante (9 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB (t13415)
UTG (t23110)
UTG+1 (t14575)
MP1 (t9610)
MP2 (t14195)
Hero (MP3) (t13978)
CO (t19517)
Button (t30285)
SB (t26505)

Hero's M: 13.31

Preflop: Hero is MP3 with J, J
2 folds, MP1 raises to t1200, 1 fold, Hero raises to t3200, 4 folds, MP1 calls t2000

Flop: (t7450) 7, K, A (2 players)
MP1 checks, Hero checks

Turn: (t7450) 5 (2 players)
MP1 bets t2800, Hero folds

Total pot: t7450

3 reacties
iamthedanger
BlackMember

Hallo Pairdrawer65,

Ik neem aan het dit zich niet meer in de rebuy periode afspeeld. Als dit zo is zou ik JJ hier niet reraisen op deze spot, mits tegen een LAG speler. MP1 kan raisen met een vrij grote range, je ligt waarschijnlijk achter tegen zijn range (of een coinflip) . Je ziet hier dat hij je reraise called, en hierdoor kom je in de problemen, elke overcard op de flop is gevaarlijk en zet je voor een moeilijke beslissing. Maar ook als er geen overcards vallen weet je nog niets. Stel de flop komt T high, dan weet je nog weinig. Want waarmee called hij een preflop 3bet out of position? AK/AQ? TT+?

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat je door hier te reraisen vaak in akelige situaties terecht komt waardoor je je hele stack kan verliezen, en maar weinig kunt winnen. AK/AQ gaat waarschijnlijk niet broke zonder hit, en dan sta je ver achter, TT fold bij overcards etc. je verdubbelt hier dus bijna nooit, maar je riskeert vaak wel je stack, of een groot deel ervan.

Dus maak het jezelf niet te moeilijk, call JJ hier gewoon. Als hij dan de flop hier checkt kun je trouwens nog wel proberen de pot te stelen met een bet zonder al te veel risico.

Oorspronkelijk gepost door envyjosh
Hallo Pairdrawer65,

Ik neem aan het dit zich niet meer in de rebuy periode afspeeld. Als dit zo is zou ik JJ hier niet reraisen op deze spot, mits tegen een LAG speler. MP1 kan raisen met een vrij grote range, je ligt waarschijnlijk achter tegen zijn range (of een coinflip) . Je ziet hier dat hij je reraise called, en hierdoor kom je in de problemen, elke overcard op de flop is gevaarlijk en zet je voor een moeilijke beslissing. Maar ook als er geen overcards vallen weet je nog niets. Stel de flop komt T high, dan weet je nog weinig. Want waarmee called hij een preflop 3bet out of position? AK/AQ? TT+?

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat je door hier te reraisen vaak in akelige situaties terecht komt waardoor je je hele stack kan verliezen, en maar weinig kunt winnen. AK/AQ gaat waarschijnlijk niet broke zonder hit, en dan sta je ver achter, TT fold bij overcards etc. je verdubbelt hier dus bijna nooit, maar je riskeert vaak wel je stack, of een groot deel ervan.

Dus maak het jezelf niet te moeilijk, call JJ hier gewoon. Als hij dan de flop hier checkt kun je trouwens nog wel proberen de pot te stelen met een bet zonder al te veel risico.

reverse implied odds dus volgens jou?

ik zou hier alleen callen, tenzij je een read hebt dat villain kan folden op een (hogere) 3bet

met deze reraise geef je hem ruim 2,5:1 voor een call, wat alleen door een initiele blufraise wordt gefold.

het resultaat van zowel een call als een reraise is dat je een flop gaat zien, waar je eigenlijk geen overcards wil zien, behalve als je je set hit. Bovendien is de pot nu al zo groot dat je ook geen Cbet kan maken zonder het risico te lopen dat je crippled aakt bij een call (je zou allin kunnen gaan natuurlijk, maar dat laat ik even buiten beschouwing)

bijkomend voordeel van een call is, dat er wellicht nog een call komt. Hierdoor zul je meer kans op uitbetaling hebben als je daadwerkelijk je setje hit op een gunstig board.

as played, zou ik op de flop na de check van villain zeker uitbetten om te proberen de pot te winnen..... ik denk dan aan een bet van rond de 2500 (wat villain op de turn bljikbaar ook dacht