Hey marcelhermus,
Leuk om hier ook eens handen te zien uit rebuy tournooien, want dit is toch een net wat ander spel in de rebuy periode.
Bij R/A (Rebuy/add-on) tournooien zijn spelers vaak een stuk looser in de rebuy periode dan de periode erna, mensen willen vaak een flopje zien en dan hierop verder spelen. Ook zie je in een R/A MTT een stuk vaker multiway pots en multiway all-ins dan bij een Freeze-Out tournooi.
Als er preflop zo gespeelt is ga ik hier broke met TPTK in de rebuy periode, maar ik zou preflop geraised hebben om te proberen heads up te komen op de flop.
Met een hand als AQo wil je natuurlijk niet dat er nog 2 of 3 anderen in de pot zitten, maar wil je mensen isoleren zodat je Heads Up komt op de flop. Je hebt hier ook nog eens de beste positie die je kunt hebben, dus zou ik hier zeker reraisen preflop naar ongeveer 350~450. Ook al is een UTG raise vaak een indicatie voor een sterke hand (hoewel hij hier een minraise maakt, wat met een vrij grote range kan gebeuren) moet je er altijd rekening mee houden dat je in een R/A tournooi zit.
Als je preflop reraised ben je zowieso de BB al kwijt en zal UTG kiezen tussen push/fold. Als UTG pusht dan zal je vaak zien dat MP3 fold en als UTG fold zul je vaak zien dat MP3 called. Door een reraise preflop word een eventuele beslissing op de flop ook gemakelijker gemaakt omdat je vaker pot commited bent, en in een R/A MTT met AQo is dat helemaal niet zo slecht, mits je heads-up zit.
Moraal van het verhaal:
Pas je spel aan aan als je een rebuy tournooi speelt! Houd er rekening mee dat er een stuk looser gespeelt wordt dan in in een FO tournooi en zorg dus dat je goede handen preflop sterker raised en als er meerdere callers zijn na een raise, of veel limpers je (afhankelijk van je stacksize t.o.v pot) een sterke reraise maakt of pusht.