Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL200: JTs flush turn deep

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
199 Weergaven
DeKuip
Elite Grinder

$1/$2 No Limit Holdem
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
Hero (UTG) ($353.95)
UTG+1 ($200)
CO ($291.55)
BTN ($356.25)
SB ($200)
BB ($202)

Pre-Flop: ($3, 6 players) Hero is UTG 10:diamond: J♦
Hero raises to $7, 2 folds, BTN raises to $22, 2 folds, Hero calls $15

Flop: A♦ 9♦ 5♥ ($47, 2 players)
Hero checks, BTN bets $32, Hero calls $32

Turn: 3♦ ($111, 2 players)
Hero checks, BTN bets $82, Hero ???

Stats BB: 25/20/1.5 (455 handen).

De vorige hand had ik een flinke pot van hem gewonnen door 3 straten te betten met flopped nutflush en ik had een tamelijk agressief imago. Hij had op andere tafels wat handjes verloren en was ook niet bang om voor stacks te spelen.

Nu vraag ik me af hoe ik het beste op de turn verder kan spelen. Naar mijn idee heb ik 2 keuzes, callen of pushen. Normaal raisen lijkt me geen optie omdat dat te sterk over komt aangezien ik mezelf commit. Het nadeel van callen is dat ik geen diamond op de river wil zien, ten eerste omdat hij misschien een betere flush heeft dan, ten tweede omdat het een action-killer zou kunnen zijn.
Ook wil ik zijn 2pair+ handen niet de kans geven om te verbeteren waardoor ik mezelf naai. Zijn TPTK handen zullen naar mijn idee behind checken op de river en niet zo deep voor stacks gaan spelen. Dus als ik de river check zal ik vaak een check behind krijgen naar mijn gevoel. Zelf de river donken vind ik een beetje lame.

Maar de turn meteen shoven leek me wel erg sterk overkomen, zeker nu de flushdraw aan is gekomen. Daarnaast krijg ik wel calls van handen als AK met flushdraw en de 2pair+ handen. Maar het had ook wel iets blufferigs in zich, zeker aangezien ik de vorige hand van hem een redelijke pot won, dan zal hij zich niet weg willen laten bluffen de hand erna.

Maar wat nou het beste is, denk zelf de all-in op de turn, omdat ik waarschijnlijk toch weinig value meer haal op de river dmv c/c. Dus dan zou ik river moeten donken, maar dan kan ik naar mijn idee net zo goed de turn shoven.

Een heel verhaal, opinions please :)

Overigens is het preflop misschien ook een fold, maar deze handen vind ik heerlijk en zeker omdat we wat dieper zitten beviel het mij wel.

3 reacties
Joenaes
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door DeKuip

ik had een tamelijk agressief imago

Shove

Je wordt hier nog redelijk wijd gecalled, zijn line lijkt er ook op dat ie niet snel geneigd is om weg te leggen.

Rogier
Oldschool Grinder

call en word snapped door 2p/aqd/akd/sets.

hoe hoog/laag is die dude zn 3b%?

ps "vorige hand" was jij callt uit bb en donkbet 3 streets?

en

Maar de turn meteen shoven leek me wel erg sterk overkomen, zeker nu de flushdraw aan is gekomen. Daarnaast krijg ik wel calls van handen als AK met flushdraw en de 2pair+ handen. Maar het had ook wel iets blufferigs in zich, zeker aangezien ik de vorige hand van hem een redelijke pot won, dan zal hij zich niet weg willen laten bluffen de hand erna.

err :P dit wil niet zeggen dat jij blufferig bent, gewoon dat hij lichtelijk tilted kan zijn >_<

p.s. wat heb je tegen c/r flop? zeker gezien diepte zal hij wss 2/3e van zn range folden hiertegen, en zowieso weinig bet/3bet spelen op de flop

en
equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 30.340% 30.32% 00.02% 5704 3.00 { JdTd }
Hand 1: 69.660% 69.64% 00.02% 13100 3.00 { AA, 99, 55, A9s, KdQd, AcKd, AhKd, AsKd, AcQd, AhQd, AsQd }

nu even geen zin om n EV calc te gaan doen maar denk dat dit profitable is als hij ~60% van zn 3betrange aflegt, wat ik verwacht dat ie wel doet?

Timor83
Elite Grinder

Dit is een board dat ik wel c/r met deze diepe stacks, als hij geen A heeft legt hij bijna altijd weg.

Zoals gespeeld en gezien de geschiedenis denk ik dat een c/r shove beter is. Je wil niet callen om dan een 4e ruiten te zien of een paar op het board, en wat is je plan op de river? Een check zal vaak behind gecheckt worden, dus je moet eigenlijk al river zelf betten dan.

Als hij al wat tilty is kan hij zeker callen met de range die Rogier aanhaalde.