Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL400 AJ facing 3betshove flop

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
266 Weergaven
Joenaes
BlackMember

$2/$4 No Limit Holdem
9 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG HuanHuan ($477.20)
UTG+1 FakieThis ($402)
MP1 studboy1 ($408.10)
MP2 Luxuswasser ($400)
MP3 jmbilz ($386.20)
CO Hero ($550.20)
BTN MarGee1 ($400)
SB LeoBorglum ($431)
BB piscogay ($400)

Pre-Flop: ($6, 9 players) Hero is CO J♥ A♠
2 folds, studboy1 calls $4, Luxuswasser calls $4, 1 fold, Hero raises to $20, 2 folds, piscogay calls $16, studboy1 folds, Luxuswasser calls $16

Flop: J♠ 4♠ 8♥ ($66, 3 players)
piscogay checks, Luxuswasser bets $20, Hero raises to $70, piscogay folds, Luxuswasser goes all-in $380, Hero calls $310

Turn: 6♥ ($826, 2 players, 1 all-in)

River: Q♦ ($826, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $826

villain is 14/9/4.2/24 (VPIP/PFR/AF/WTS), geen history

Plan was om te raise for value van 89/9T/TJ al dan niet incl spades.

Zijn value range is hier redelijk dun imo, enkel 44 en eventueel 88, dus besloot ik te callen. Hoewel ik niet weet of hij draws zo zou spelen.

Moet ik zen donkbet uberhaupt raisen zodat zen eventuele bluffrange intact blijft als ik gewoon call.

Heb even met de equilator gespeeld en bekwam deze range:

Board: Js4s8h
Dead:

Equity Gewonnen GelijkspelVerloren Hand
Speler 1: 30,468% 30,468% 0,000% 69,532% AsJh
Speler 2: 69,532% 69,532% 0,000% 30,468% 88, 44, T9s, 9s8s

Wrs toch een raise/fold situatie?

6 reacties
Twisted1984
Elite Grinder

Preflop: Hij overlimpt en callt dan jouw raise dus dan is zijn range meestal suited connectors en low pocketpairs. Premium handen zal hij toch altijd gaan 3betten omdat het 3way is preflop. Zijn preflop range is dus iets als: 22-99, 56s-JTs. Hij zal denk ik niet vaak limpen met handen als suited gappers? 97s, TQs, KTs etc. Omdat jij de As hebt, is de kans dat hij deze flop hit met Ahigh flush draw natuurlijk niet aanwezig.

Flop: Zijn donklead is vreemd. Niet omdat hij lead, maar vanwege z'n sizing. Het lijkt erop alsof hij een of andere draw blockbet tegen de preflop raiser om mogelijk een goedkope turn te zien. Echter zijn al die draws nogal sterk tegen jouw hand. Het kan echter ook zijn dat hij hier donkbet met een hand als QJs, JTs (non-spades) voor protection. Goede kans dat hij die preflop wel raist tho. Ik weet niet of hij sets zou leaden maar er is indd een goede kans. Ik denk echter dat hij die wel wat groter zou leaden omdat er zoveel draws liggen. Zijn range neigt dus toch wat meer naar een grote draw dan naar een set. Je kan die handen wel invullen in pokerstove, maar je kan natuurlijk ook wat set-combinaties weghalen als het vreemd is dat hij een set zo zou spelen. Er zijn 6 combinaties van sets mogelijk, je kan bijvoorbeeld 3 van die nemen waardoor je equity ook flink vergroot.

Je raise vind ik niet heel slecht maar als hij je meer actie geeft (donk/3bet lines zijn heel populair natuurlijk met dikke draws) sta je er vrij marginaal voor (zoals in je pokerstove te zien is, alhoewel dat wel een hele strenge range is die je hem geeft, je moet er sowieso 56ss en 67ss bij doen wat je equity wel wat vergroot, net als de opmerking eerder van enkele set-combinaties in 44 en 88 weghalen).

Je zou ook kunnen callen op de flop. Er zijn een hoop kaarten die kunnen komen op de turn die de actie zullen stoppen wat niet persé slecht hoeft te zijn voor jouw hand. Je bent in position dus kan je reageren op hem. Je hoeft niet persé een grote pot te spelen, simpelweg omdat hij niet veel bet. De beste manier om deze hand te spelen is om te zorgen dat je jezelf niet in lastige spots werpt. Bovendien zorg je met een call op de flop dat zijn range nog wat groter blijft. Als hij donkbet op de flop met JTs ofzo, zou hij die hand toch zeker folden op de flop en krijg je geen extra value uit zijn hand.

Als je hier callt en hij heeft een draw, dan zou hij niet gehit hebben op de turn. Dan zit hij dus in een lastige spot. Moet hij nou check/all-in raisen of check/callen of misschien toch weer donken. Wat als jij nou all-in raist? Heb ik de odds om te callen? Dat soort dingen gaat hij zich allemaal afvragen terwijl jij TPTK hebt op een board waar alle draws tot dan toe gemist hebben. Je kan behind checken als je denkt dat hij heel tricky is of je kan hem voor een moeilijke beslissing zetten door een dikke 4/5potsize bet te maken. Het helpt dat je de As hebt, want dan is een turn spade niet persé een klotekaart voor jou.

Door te raisen op de flop wordt zijn beslissing makkelijk. Hij fold al zijn crap (JT, 89s non-spades, etc.) en schuift al z'n draws/made hands. Hij weet dat hij een gigantische +EV move maakt want hij heeft zat fold equity en pot equity.

Ik vind raise/fold sowieso geen beste play als een standaard als je gewoon een sterke hand hebt. Dit impliceert dat je eigenlijk blufft met een hand die vaak de beste hand is op dit board. Als je raise/fold speelt gooi je geld weg. Als je op deze flop raist doe je dat puur voor value en dan hoop je het all-in te krijgen.
Als deze gast een gigantische drooler blijkt te zijn later in de sessie en dezelfde identieke hand komt voorbij, dan is raise/call natuurlijk standaard.

Conclusie: ik zou gewoon callen en een turn zien. Mogelijk bet hij weer klein en kan je vrij cheap bij showdown komen. Ook heb je de As dus een spade op de turn sloopt je hand niet. Omdat je geen history hebt is deze hand héél waardevol voor de rest van de sessie en de sessies die nog gaan komen met deze gast. Als je hier raist op de flop moet je zeker een all-in callen ook als je er niet blij mee bent simpelweg vanwege de informatie die je krijgt van deze hand. Misschien is het in deze hand wel slightly -EV maar je kan wel een mooie note op hem plakken.

Twisted1984
Elite Grinder

Ben overigens wel zeer benieuwd naar de uitkomst van de hand :).

Joenaes Topicstarter
Joenaes
BlackMember

88 :)

En bedankt voor de zeer uitgebreide review! Ik ben net wat shots aan het nemen op NL400, dus ik zal binnenkort zeker nog wat extra handen hierop plaatsen.

Hij heeft idd een note gekregen nu ;).

Twisted1984
Elite Grinder

Ah toch een set. Vaag gespeeld door hem. Oh well.

Kom maar op met die handen iig :).

iemand die limpcallt gaat volgens mij geen draws aggressief beginnen spelen hoor :P
zeker met zon stats zitten er niet echt SC's e.d in zen range en zeker met de As in jou hand zitten er amper FD's in zen range
ik call flop en turn, fold wss river als hij aggro blijft

groeten

Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
iemand die limpcallt gaat volgens mij geen draws aggressief beginnen spelen hoor :P
zeker met zon stats zitten er niet echt SC's e.d in zen range en zeker met de As in jou hand zitten er amper FD's in zen range
ik call flop en turn, fold wss river als hij aggro blijft

groeten

en ook:

Hij speelt 14/9......