Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl50 SH KK

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
339 Weergaven
Yoghi
BlackMember

Full Tilt Poker $0.25/$0.50 No Limit Hold'em - 5 players
The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

BB: $51.70
UTG: $105.65
Hero (CO): $100.00
BTN: $23.00
SB: $191.30

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with K :heart: K :diamond:
1 fold, Hero raises to $1.75, BTN calls $1.75, 1 fold, BB calls $1.25

Flop: ($5.50) Q :diamond: 2 :heart: 4 :spade: (3 players)
BB bets $3, Hero calls $3, BTN raises to $13, BB folds, Hero raises to $23, BTN calls $8.25 all in

Turn: ($51.00) J :club: (2 players - 1 is all in)

River: ($51.00) 2 :club: (2 players - 1 is all in)

Ik call hier alleen op de flop, ik wil dat de shortstacked BU in de hand blijft (of (bluff)shovet), ik hoef mijn hand hier niet te protecten imo en ik under-represent mijn hand zo erg dat ik wel verwacht dat ik een Q misschien wel kan stacken.

Goed of toch beter flop raisen? Als ik raise wat doe ik tegen een shove? Easy call toch?

3 reacties
marcelhermus
Oldschool Grinder

well played

TychovE
Legacy Member

Ik zou toch de flop raisen en een shove callen.

Stel dat de shortstack fold of slechts callt zijn er best wat kaarten op de turn die de actie kunnen remmen (bv. een K of een A) en ik denk dat iemand op de flop zijn Qx toch niet gaat afleggen.

Timor83
Elite Grinder

Ik vind hem tbh wel goed gespeeld omwille van de redenen die je aanhaalt. Je hand is geen lock, maar het scheelt niet echt veel, en als je een read hebt dat de shortie aggro is en met een wijde range pusht, is dit zeker meer +EV dan zelf te raisen. Een QJo kan bovendien nog folden tegen een raise, omdat je raise op een dergelijke flop een monster representeert.

Standaard is natuurlijk om te raisen, maar dat wil zeker niet zeggen dat er geen specifieke factoren zijn waardoor een call evt beter is, en dat is in deze situatie imo wel het geval.