Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AKs

11 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
277 Weergaven
dopiejopie88
PokerStrategist

op het moment van spelen nog weinig sample op villian. hij had een attempt to steal van 45% dus hij zal hier behoorlijk wat crap openen. ik besluit te 3betten voor value, maar vind het ook geen ramp om pre al de pot op te pakken.

villian besluit echter te callen en ik denk met een c-bet van rond de 60% vaak zijn PPs en Ax handjes te kunnen laten folden. iets als AQ, KQ zal hij natuurlijk wel callen, hoewel hij die laatste vaak wel zal folden op mijn 3bet.

turn improved mijn hand en krijg ik er naast de NFD ook een gutshot bij. second barrel lijkt me dus fine. eens villian shipt na mijn second barrel kom ik hier dan natuurlijk niet meer weg (toch?!).

wat doe ik hier tot slot op een blanc river? heb ik gewoon een easy check-fold? ik zit al behoorlijk diep in de hand en zou mijn monsters hier natuurlijk ook gewoon shippen, maar ik vraag me af of met een ship voldoende fold equity creeer om villian van iets als AQ af te krijgen..

Pacific $30.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 2117147
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

Hero (SB): $30.15 - VPIP: 19, PFR: 16, 3B: 5, AF: 2,5, Hands: 8345
BB: $37.12 - VPIP: 59, PFR: 9, 3B: 8, AF: 1,8, Hands: 34
UTG: $45.20 - VPIP: 18, PFR: 16, 3B: 7, AF: 2,0, Hands: 95
MP: $39.47 - VPIP: 20, PFR: 19, 3B: 8, AF: 2,2, Hands: 102
CO: $34.20 - VPIP: 22, PFR: 18, 3B: 5, AF: 2,3, Hands: 202
BTN: $33.35 - VPIP: 23, PFR: 19, 3B: 8, AF: 2,7, Hands: 81

Pre Flop: ($0.45) Hero is SB with A :club: K :spade:
3 folds, BTN raises to $0.90, Hero raises to $2.70, 1 fold, BTN calls $1.80

Flop: ($5.70) 3 :spade: Q :club: 5 :club: (2 players)
Hero bets $3.05, BTN calls $3.05

Turn: ($11.80) T :club: (2 players)
Hero bets $6.25, BTN calls $6.25

River: ($23.90) 5 :spade: (2 players)
Hero?

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
Varune
Elite Grinder

Zijn range is imo ook erg capped richting AQ, theorie technisch zou hij die eigenlijk wel moeten folden. Dus een push lijkt me wel fine, je hebt ook de Ac, dus die kan je ook goed reppen en zie eigenlijk niet veel flushes in ZIJN range zitten.
Je hebt ook een nice stack om te pushen.
Als het een callingstation is en ook AQ sowieso callt ( wat imo terrible zou zijn ) dan is ch/f veel beter.

combo's 33/55 die hij hier hold is namelijk kleiner dan AQ en als hij alle AQ fold, dan is het een zeer +EV shove als je percentages tegenover elkaar zet van hoevaak hij zal callen/folden tegen hoevaak het moet werken.

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88 Topicstarter
dopiejopie88
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Varune
Zijn range is imo ook erg capped richting AQ, theorie technisch zou hij die eigenlijk wel moeten folden. Dus een push lijkt me wel fine, je hebt ook de Ac, dus die kan je ook goed reppen en zie eigenlijk niet veel flushes in ZIJN range zitten.
Als het een callingstation is en ook AQ sowieso callt ( wat imo terrible zou zijn ) dan is ch/f veel beter.

combo's 33/55 die hij hier hold is namelijk kleiner dan AQ en als hij alle AQ fold, dan is het een zeer +EV shove als je percentages tegenover elkaar zet van hoevaak hij zal callen/folden tegen hoevaak het moet werken.

thanx! ik neem aan dat je dan check-fold river bedoelt toch, tegen een station? dus de standaard line is bet flop, bet turn en ship river, terwijl ik tegen een calling station bet flop, bet turn, check-fold river speel?

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Tim, je krijgt een 8 voor begrijpend lezen.

:coolface:

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88

thanx! ik neem aan dat je dan check-fold river bedoelt toch, tegen een station? dus de standaard line is bet flop, bet turn en ship river, terwijl ik tegen een calling station bet flop, bet turn, check-fold river speel?

Tegen een station is het eigenlijk niet echt goed om te (semi) bluffen, puur omdat je geen fold equity hebt. Je gaat dan te vaak een groot deel van je stack investeren op de flop en turn om de river te moeten check/folden als je niet hit.

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88 Topicstarter
dopiejopie88
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door luca02

Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88

Tegen een station is het eigenlijk niet echt goed om te (semi) bluffen, puur omdat je geen fold equity hebt. Je gaat dan te vaak een groot deel van je stack investeren op de flop en turn om de river te moeten check/folden als je niet hit.

ik snap wat je zegt, maar wat zou je hier aanraden tegn een station dan? raise pre en vervolgens check-fold flop als ik mis?

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Ja hoe weak het ook mag lijken, denk ik idd dat een check/fold flop het beste is. Dit hangt ook een beetje af van de AF van de station. Stel deze is postflop super passief, dan is het mogelijk dat je nog een gratis turn krijgt te zien.

Persoonlijk ben ik daar zelf echt te vaak de fout ingegaan om dan maar gewoon te barrelen, aangezien zijn range doorgaans weak is. Vervolgens blijkt dan dat je wordt down gecalld door Q :heart:8 :spade: en dan kan ik mezelf wel voor de kop slaan dat ik tegen zo iemand heb lopen barrelen. Wat ik persoonlijk best wel tiltent vind. :P

Imo is het daarom gewoon beter de handen die je hit voor agressief te spelen en 3 straten voor value te betten en als je mist gewoon passief te spelen en op te geven op actie.

Uiteindelijk komt je winst bij een station ook voort uit valuebetten en niet uit (semi) bluffen, aangezien stations het daar juist van moeten hebben.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Moet je niet sowieso cbetten/1x betten tegen zon dude? hij kan immers ook nog genoeg air hebben die hij wel zal folden? Any pair gaat een callingstation vaak wel callen ja, maar stel hij heeft hier KJ of random 78 ofzo en je checkt het down en hij rivert een J/8 ofzo dan is het toch ook van fml had ik maar iig 1 bet gemaakt op de flop om al zn air te laten folden?

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door divvie
Moet je niet sowieso cbetten/1x betten tegen zon dude? hij kan immers ook nog genoeg air hebben die hij wel zal folden? Any pair gaat een callingstation vaak wel callen ja, maar stel hij heeft hier KJ of random 78 ofzo en je checkt het down en hij rivert een J/8 ofzo dan is het toch ook van fml had ik maar iig 1 bet gemaakt op de flop om al zn air te laten folden?

`

Mmm het is natuurlijk wel afhankelijk van nog een aantal andere factoren.
Als het board bijv. kurk droog is, kun je makkelijker cbetten aangezien hij het board vaker gemist heeft. Bijv. een 2 :spade:Q :heart:4 :diamond: board zou ik wel cbetten idd.

Hetgeen wat ik in mijn vorige post zei is ook meer een uiterste. Dus als iemand nooit fold, moet je alleen betten voor value en niet bluffen.
Natuurlijk zijn stations niet allemaal hetzelfde, dus je zal ingame een beslissing moeten maken. Als jij denkt dat je nog een hoop handen kunt laten folden door een flop te cbetten, moet je dat zeker doen. :)

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Maar dit board is toch bijna hetzelfde?;p ligt alleen een fd.. en jij hebt Ac vast. Dus is toch ook wel prima board voor cbet lijkt me?

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door divvie
Maar dit board is toch bijna hetzelfde?;p ligt alleen een fd.. en jij hebt Ac vast. Dus is toch ook wel prima board voor cbet lijkt me?

Mijn feedback was ook in geen enkel bericht over bovenstaande hand, maar gericht op de vraag van Dopiejopie hoe je de hand tegen een station zou spelen. Dus daar gaf ik meer een algemene reactie op hoe je doorgaans tegen stations zou moeten spelen.

Maar dit board kun je wel op de flop cbetten met je 2overs + backdoor FD, maar dat neemt niet weg dat je vs een station beter niet teveel kunt (semi) bluffen. Dat is namelijk gewoon niet hetgeen waarmee je geld krijgt vs dit spelers type.

Kijk ik bet wss nog te vaak uit tegen stations en uiteindelijk kost dat meer geld dan dat het oplevert.
Dit is dus ook een leak van mij die ik juist uit mijn spel probeer te krijgen.

Beantwoorden
Citeren