Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL 50 AJ in de blinds

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
192 Weergaven
TFL999
PokerStrategist

Villain speel 30/17 maar vanuit SB RFI van 70% en fold weinig tegen 3bet.

3bet pf voor value lijkt me met AJ wel te kunnen hier??

Flop/Turn betten voor value en ook protection tegen flushdraw.

River check behind? of zou ik hier moeten doorbetten. Valuerange van villain lijkt me redelijk dun hier. Een flushdraw zou hij zo wel kunnen spelen. Tegen een raise zou ik altijd moeten folden.

NH?

Cake Poker, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

CO: $59.98 (120 bb)
BTN: $102.52 (205 bb)
SB: $54.20 (108.4 bb)
Hero (BB): $48.50 (97 bb)
MP: $20.87 (41.7 bb)

Preflop: Hero is BB with J A
3 folds, SB raises to $1.17, Hero raises to $3.34, SB calls $2.17

Flop: ($6.68) J 5 A (2 players)
SB checks, Hero bets $4.46, SB calls $4.46

Turn: ($15.60) K (2 players)
SB checks, Hero bets $10.40, SB calls $10.40

River: ($36.40) 8 (2 players)
SB checks, Hero checks

Beantwoorden
Citeren
4 reacties

3bet preflop voor value vind ik goed tegen een tegenstander met deze stats. verder vind ik de flop en turn goed gespeeld. Ik zelf zou alleen wat groter betten, Flop: ~5,0 en Turn: ~12 maar maakt niet heel veel uit. River zou ik ook behind checken :)

Beantwoorden
Citeren
Sjors777
Oldschool Grinder

Hoi,

Tot de river een dikke prima. Op de river mis je imo redelijk wat value. De A:h en de J:h kan villain sowieso niet hebben. De enige :h combos die in zijn preflop plaatje passen zijn QK:h en misschien 9t:h. In ieder geval zijn dit bar weinig combo's. Villain zal veel vaker random ax/jx hebben. Als hij de turn c/c speelt kan je jx wel schrappen. Als je op de river checkt doe je dat enkel omdat je bang bent voor die paar heart combo's, right? Ak zou wel anders spelen pre al. 55 zou hij denk ik vaak c/r spelen op flop maar kan hij ook nog wel zo spelen als hij nu doet.

Stel we zetten hem op:
55,AQs-A5s,KJs,KhQh,Th9h,9h8h,8h7h,AQo-A5o,KJo

Dan staan we 90% van de gevallen voor. Als je van de A5 een At maakt hebben we nog steeds 77%. Wanneer je hem echt een nut range geeft van Aj-aQ,55 en flushes hebben we nog steeds 61% equity!

SB 38.85% 27.75% 11.11% 55, AQs-AJs, KJs, KhQh, Th9h, 9h8h, 8h7h, AQo-AJo
BB 61.15% 50.04% 11.11% AsJh

Om hier niet te v-betten is imo echt zonde, In de blinds wordt meestal loose teruggespeeld op 3bets. ik denk dat villain ook prima een hand al Ax laag kan hebben op de river. Mocht villain raisen ben je altijd beat, maar hij gaat dit niet als bluff doen.

Ik maak er denk ik 10-14$ van ofzo. Je hebt dan nog maar 20-16$ behind en villain zal inzien dat hij geen fe heeft. Met een Ax kan hij prima een call maken, zeker met At+. Een hand als 55 gaat hij ook niet shippen verwacht ik. De enige hand die je gaat raisen is dus een flush.
Zeker als je erg klein bet, dus 10 of kleiner gaat hij je sowieso callen met een hand waarmee hij op de t ook zou callen.

Beantwoorden
Citeren
TFL999 Topicstarter
TFL999
PokerStrategist

Ik vond dat hij zijn hand zo drawy gespeeld dat ik altijd draws ga zien (of spoken). Dus was bang tegen een flush in te betten. Maar er zitten nog wel andere handen in zijn range idd waar ik value van kan halen.
Ik merk vaak dat ik zelf de river te aggressief speel waardoor ik alleen value voor villain toevoeg.

(hij showde nu 3h2h _cool:)

Beantwoorden
Citeren
karatsj
PokerStrategist

Toch logisch dat hij blijft callen, hij heeft gewoonweg een str8 FD :coolface:

Beantwoorden
Citeren