Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl25 Aq

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
95 Weergaven
Fladdermouse
Oldschool Grinder

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.25(BB) Replayer
SB ($15.38)
Hero ($48.73)
UTG ($20.10)
UTG+1 ($12.60)
UTG+2 ($14.45)
MP1 ($21.87)
MP2 ($105)
CO ($28.70)
BTN ($10)

Dealt to Hero A♦ Q♥

fold, fold, fold, fold, MP2 raises to $0.75, fold, fold, fold, Hero calls $0.50

FLOP ($1.60) A♣ 6♦ A♥

Hero checks, MP2 bets $1, Hero calls $1

TURN ($3.60) A♣ 6♦ A♥ K♣

Hero checks, MP2 bets $2, Hero calls $2

RIVER ($7.60) A♣ 6♦ A♥ K♣ Q♦

Hero bets $5.50, MP2 calls $5.50

Villain is hier een 13/8 speler met een vrij solide spel. Preflop wil ik niet 3betten OOP omdat ik mijn hand dan isoleer tegen een sterkere range. Zeker voor 200bb speel ik niet graag OOP voor een grote pot.

Over mijn postflop line ben ik niet echt tevreden, te passief en riverbet te klein. Check/raise flop en proberen all-in te geraken tegen Ax door turn en river groot te betten lijkt mij een beter idee dan wat ik nu heb gedaan.
Of beter nog een andere line aannemen (vb. check/call flop, donkbet turn)?

Hoe zouden jullie as played de river spelen?
Groot donkbetten voor value tegen Ax met zwakke kicker of check/raisen voor maximum value uit AJ/AT?

Nog even wat extra info over villain (2.5k sample):
MP PFR: 9
AF: 2.4
WTS: 29
Fold 3bet: 62
CB: 73
Fold CB vs raise: 67
River agg freq: 13

4 reacties
Rogier
Oldschool Grinder

in het algemeen denk ik, dat villain echt elke aas gaat proberen te valuebetten op de river. waarom? zowieso door jouw passieve line gaat hij moeten denken dat hij vaak de pot split gezien jij nooit AQ/AK hebt.

bovendien denk ik eigenlijk dat hij zelden een riverbet zou afbetalen zonder een aas, dus zou ik in t algemeen checkraisen

Ik vind hem nog best wel aardig gespeeld zo. Eerlijk gezegd hou ik niet zo van uit positie callen preflop, ik kies vrijwel altijd tussen 3betten of folden in zo'n HU spot, want uit positie zonder initiatief speelt heel vervelend omdat je de pot niet vaak kunt winnen als je mist.

Omdat villain een tag is met een bescheiden pfr zal hij hier nooit A9- hebben en de kans is redelijk dat er maar weinig AT in zijn range zit. Hieruit volgt dat je bijna nooit veel value uit lagere trips gaat halen. En daaruit volgt dan weer dat het niet zo belangrijk is dat je een speellijn kiest waarbij de pot zo groot mogelijk wordt. Belangrijker is het dat je nog wat value gaat krijgen uit pocket pairs en andere zwakke handen. Op de flop lijkt c/c me wel het beste, dan heb je in elk geval een goede kans dat hij een cbet maakt. Met een c/r jaag je teveel weg en donkbetten is verdacht en lijkt sterk. Zelfs als villain je donkbet called zal hij bijna nooit meer zelf uitbetten en tegen een tweede bet fold hij bijna alles.

Na de c/c hangt je turnactie af van villains agressie. Ik zie geen stats staan over zijn agressie op de turn, maar gezien zijn lage riveragressie en lage AF en tighte vpip/pfr heb ik zo'n vermoeden dat villain zelden een 2nd barrel zal maken als bluf. In dat geval kun je dus beter donkbetten zodat villain niet de kans krijgt behind te checken. Bet turn, bet river lijkt me dan een goede lijn. Maar als villain wel wat agressiever is op de turn en ook wel regelmatig 2nd barrels maakt, dan zou ik hier liever c/c spelen omdat dit toch veel meer kans heeft om nog value te krijgen uit non-trips handen.

As played vind ik je line dus wel goed en ook de donkbet op de river en de size van je donkbet bevallen me wel. Nog groter betten lijkt me weinig zinvol omdat je dan Kx en zelfs AJ/AT nog wel eens gaat laten folden.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat je passief blijft spelen om je hand niet te verraden zolang als je denkt dat villain nog wel blijft betten. Zodra villain wil stoppen met betten is het tijd om straightforward voor value te gaan.

Oh, nu hebben we allebei beoordeeld, maar volgens mij was ik eerst, hoewel ik wel een tijdje bezig was met typen omdat ik tussendoor aan het spelen ben.

Maar om meteen te reageren op jou Rogier, er zit volgens mij nauwelijks AT- in villains range en ook betwijfel ik of villain met AT- of zelfs AJ een c/r op de river zou callen. Ik ga dan liever voor b/c omdat villain met elke aas nog minstens wel snapcalled. Verder lijkt b/c me beter dan c/r omdat je met een c/r vervolgens een push moet callen van AK.

Rogier
Oldschool Grinder

ach, voor elke keer dat ie AK heeft kan ie ook kings/zessen hebben :P vandaar dat ik kies voor checkraise, en er is naar mijn mening geen reden waarom ie AT+ niet zou valuebetten(JT zit nooit in jouw range, terwijl t misschien wel in de zijne zit ook nog).

zeker gezien je je hand preflop underrept lijkt t me een checkraise voor value, hij kan je moeilijk een hand geven zo sterk als de jouwe