Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Nl25 Zoom JAo

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
221 Weergaven
KillBZ
Oldschool Grinder

Villian stats : 18/13 3bet 10,5%

Pre standaard.

Flop denk ik dat ik met As hier beter check/call dan cbet.

Turn is best een goede kaart voor mijn range en ik denk dat ik hier best profitabel kan check/raisen. Ik rep denk ik best wel sterk. Size had wss iets groter gemoeten zodat ik river kon shoven.

River ? Denk eigenlijk achteraf niet dat ik nog kan bluffen..

Poker Stars, $0.10/$0.25 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

BTN: $26.94 (107.8 bb)
SB: $28.71 (114.8 bb)
BB: $28.51 (114 bb)
Hero (UTG): $47.98 (191.9 bb)
MP: $26.99 (108 bb)
CO: $56.93 (227.7 bb)

Preflop: Hero is UTG with J A
Hero raises to $0.75, MP calls $0.75, 4 folds

Flop: ($1.85) 8 T 8 (2 players)
Hero checks, MP bets $0.97, Hero calls $0.97

Turn: ($3.79) K (2 players)
Hero checks, MP bets $2.07, Hero raises to $6, MP calls $3.93

River: ($15.79) 7 (2 players)
Hero bets $11, MP raises to $19.27, Hero folds

Results:

Spoiler

$37.79 pot ($1.70 rake)
Final Board: 8 T 8 K 7
Hero mucked J A and lost (-$18.72 net)
MP mucked and won $36.09 ($17.37 net)

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
oscaar10
Elite Grinder

18/13 dus zijn range is redelijk sterk hier tegen jouw UTG-open. Hij heeft wrslk pocketpairs 22-AA ( hij kan nog wel trappen tegen UTG ook al 3bet hij vaak) en AQ, AK.

Wat probeer je hier te reppen op de turn? je Gaat geen KQ, KJ check callen op de flop dus de enige hand dat je rept is AK en als hij een beetje achterdochtig twijfelt hij waarschijnlijk of je die checkraisen als een flush aankomt.

Na zijn turncall kan je idd al helemaal opgeven maar ik zit er zelfs niets mee in hier de flop te check/folden omdat hij lage pocketpairs of AK en AQ wrslk niet fold op ""n cbet en je dus meerdere barrels zal moeten vuren. En check/callen is kut omdat zo'n nit gewoon meestal een betere hand heeft.

Beantwoorden
Citeren

Hoe groot is je sample van villain? fCB(flop/turn)?

Oorspronkelijk gepost door KillBZ
Flop denk ik dat ik met As hier beter check/call dan cbet.

Waarom denk je dat? Als je check/call speelt betaal je voor de turnkaart net zo veel als je zou cbetten (als semi-bluff), alleen heb je nu totaal geen FE op de flop en ben je de agressor niet meer. Daarnaast, als er dan op de turn nog een komt is dat een goede kaart om te barrelen IMO.

Beantwoorden
Citeren
Vice1
Elite Grinder

Over de c/c op de flop: je legt je hand op deze manier veel te veel face-up. Je zegt eigenlijk: ik heb een zwakke showdown hand dus ik bet niet om de blufs erin te houden en me ander isoleer tegen beter.

Als je vervolgens raised op de turn rep je helemaal onzin. Als je een flushdraw had gehad, dan had je de flop namelijk wel gebet. Je hebt ook geen TT of T8, anders had je namelijk de flop wel gebet. Je hebt ook geen K8 of KK, want anders had je de flop wel gebet. AK zou je kunnen reppen, maar ik denk niet dat je die al te vaak daar raised.. dus die is imo ook best onwaarschijnlijk.

In andere woorden polariseer je je range eigenlijk naar bluffs met je turn raise.

Ik vraag me af wat de judge vind van de c/c op de flop? Kan je niet veel beter betten voor protectie. Ook heb je een backdoor waardoor je op veel turns kan doorbarrelen. Hiermee kan je nog veel pp's laten folden. Ook op elke J+ kan je doorbarrelen voor value of als scarecard. Dus een bet op de flop lijkt me voor je playability wel cruciaal.

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

Akkoord dat je met check/call en check/raise turn helemaal niets meer kunt reppen omdat je op de flop gewoon je hand redelijk face up legt. Ik vind t ook gewoon kut omdat zijn range met die stats redelijk face up is.

Als je bv op SB zou openen tgn BB dan vind een check/call hier veel beter omdat zijn range ook veel wijder is en ze vaak ook slechtere handen gaan barrelen dan is het handig om ook showdownvalue in je checkingrange te hebben zitten. Maar deze nit gaat hier in dit geval vaak gewoon de beste hand hebben dus dan is check/callen echt kut.

Beantwoorden
Citeren