Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Nl50 - Qq

12 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
334 Weergaven
dopiejopie88
PokerStrategist

pre ben ik hier al redelijk lost. de vis opent vanaf de BTN, unkown SB besluit te 3betten en ik pak QQ op in de BB. hier 4bet broke lijkt me erg optimistisch omdat ik hoogstens flip tegen AK, maar hier folden lijkt me ook vrij nitty? ik besluit dus te flatten, met het idee omde hand IP tegen de SB verder te spelen.

flop lijkt me wel een vrij standaard call, omdat villian zo'n beetje heel zijn range zal uitbetten. turn besluit villian wederom te barrelen, en met AQ, AK oid zie ik hem eigenlijk niet meer spazzen, waardoor ik eigenlijk enkel nog iets als JJ beat. eens ik de turn call kan ik imo nooit meer folden op de river en na een korte tank besluit ik uiteindelijk te stacken.

had ik hier preflop de hand anders moeten spelen? en hoe speel ik de hand verder postflop uit?

Pacific $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2119226
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

CO: $21.50 - VPIP: 55, PFR: 8, 3B: 0, AF: 4,4, Hands: 95
BTN: $50.50 - VPIP: 23, PFR: 19, 3B: 6, AF: 4,2, Hands: 1205
SB: $108.83 - VPIP: 25, PFR: 25, 3B: 50, AF: 0,0, Hands: 4
Hero (BB): $50.00 - VPIP: 19, PFR: 16, 3B: 5, AF: 2,5, Hands: 141650
UTG: $42.72 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 3

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with Q :club: Q :heart:
1 fold, CO raises to $1.31, 1 fold, SB raises to $4.43, Hero calls $3.93, CO calls $3.12

Flop: ($13.29) T :diamond: 8 :club: 8 :heart: (3 players)
SB bets $6.64, Hero calls $6.64, CO folds

Turn: ($26.57) 5 :club: (2 players)
SB bets $13.28, Hero calls $13.28

River: ($53.13) 9 :diamond: (2 players)
SB bets $26.56, Hero calls $25.65 all in

Beantwoorden
Citeren
11 reacties
luca02
Elite Grinder

Afgaande op het feit dat de CO een fish is, zou ik er vanuit gaan dat de sb met een redelijk wijde range de vis zal proberen te isoleren (er vanuit gaande dat de SB een nadenkende speler is). Met QQ zal je een groot deel van zijn range domineren dus ik zou hier zonder problemen 4betten voor value.

Als je QQ in deze spot al niet meer 4bet, dan wordt je 4bet value range wel heel erg klein. Dat zou betekenen dat je alleen met KK+ hier 4bet om een 5bet te callen.

Daarnaast is het ook niet erg als villain hier een groot deel van de tijd fold, aangezien je dan nog steeds iets van 15bb wint.

Als ik hier een 3bet zou flatten dan zou het hooguit zijn om de vis in de pot te houden en de range wijd te houden van de SB. Echter is dit nog steeds vanuit de gedachte postflop value te behalen.

Toch denk ik wel dat een 4bet hier het best is, aangezien je
- vaak de beste hand hebt.
- vaak de pot al op pakt.
- Het ook nog goed doet tegen een eventuele 5bet range.
- Het is goed voor je image;
:diamond:Zo zal villain minder wijd de vis isoleren, waardoor je vaker HU tegen de vis kunt komen.
:diamond:Villain zal latere 3bets/4bets (als hij hier fold) minder respect geven, waardoor hij mogelijk lighter af zal stacken.

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88 Topicstarter
dopiejopie88
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door luca02
Afgaande op het feit dat de CO een fish is, zou ik er vanuit gaan dat de sb met een redelijk wijde range de vis zal proberen te isoleren (er vanuit gaande dat de SB een nadenkende speler is). Met QQ zal je een groot deel van zijn range domineren dus ik zou hier zonder problemen 4betten voor value.

Als je QQ in deze spot al niet meer 4bet, dan wordt je 4bet value range wel heel erg klein. Dat zou betekenen dat je alleen met KK+ hier 4bet om een 5bet te callen.

Daarnaast is het ook niet erg als villain hier een groot deel van de tijd fold, aangezien je dan nog steeds iets van 21-22bb wint.

Als ik hier een 3bet zou flatten dan zou het hooguit zijn om de vis in de pot te houden en de range wijd te houden van de SB. Echter is dit nog steeds vanuit de gedachte postflop value te behalen.

Toch denk ik wel dat een 4bet hier het best is, aangezien je
- vaak de beste hand hebt.
- vaak de pot al op pakt.
- Het ook nog goed doet tegen een eventuele 5bet range.
- Het is goed voor je image;
:diamond:Zo zal villain minder wijd de vis isoleren, waardoor je vaker HU tegen de vis kunt komen.
:diamond:Villain zal latere 3bets/4bets (als hij hier fold) minder respect geven, waardoor hij mogelijk lighter af zal stacken.

duidelijk! ik ging gister voor het eerst sinds lange tijd weer eens shotten op NL50 en ik speelde duidelijk nog te scared. nl30 zou ik het er hier gewoon inknallen, maar kennerlijk heb ik op nl50 toch die bevestiging nodig.. :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

hoe speel jij hier de hand as played overigens uit postflop?

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88

Mmm dat is in dit geval moeilijk te zeggen, aangezien je vs een unknown zit. Denk dat een call of fold heel erg close is.

Denk dat je in dit geval de turn moet folden, aangezien je niet weet of villain met JJ, A10, AK, AQ, AJ, KQ e.d. instaat is om 3 straten te betten (voor value met A10/ JJ of als bluf met AJ+/QJ+).

Tegen villains waarvan ik weet dat die in staat zijn om 3straten met minder voor value te betten of te bluffen, dan is dit wel een easy calldown.

edit:

Wat de beslissing zo moeilijk maakt, is het feit dat turn en river beide blanks zijn (river complete alleen een QJ straight). Waardoor folden op de river aan de ene kant weinig sense maakt, aangezien het een blank is. Echter moet je je ook afvragen welke value range er nog overblijft waar villain dit mee kan doen die jij beat hebt? Zolang je geen read hebt van een villain dat hij in staat is om te bluffen zou ik hem gewoon credits geven voor het geen wat hij representeert, ondanks dat het super close is.

:diamond:Daarnaast heb ik het nog even na gevraagd op skype en daar is men het er wel over eens dat een turn fold in deze situatie de optimale play is. Met de reden dat villain geen value range heeft die jij beat en omdat de turn ook geen goede 2nd barrel card is. Tegen een unknown is het daarom prima de turn hier te folden.

edit 2: ( :tongue: ) (voor een situatie waarin je reads/stats hebt dat villain wijd 3bet en postflop al deze handen doorbarrelt).
Ik heb de hand nog even in equilab gezet en daar heb je vs. een range van 1010+ slechts 30% equity. Als je daar echter A10s+/AQo+/KQs aan toevoegt dan heb je ineens 72% equity op dit board en dit wordt nog hoger als je daar handen als KJs/QJs en KQo aan toevoegt.

Dit laat dus zien dat als villain in staat is met een wijde range te 3 barrelen je echt een easy call hebt.

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Ik zou hier probably preflop niet 4betten. Onze hand beat zijn range wel, maar de range waarmee hij verder zal spelen op een cold4bet beat ons vaak weer.
Ook het feit meegenomen dat we unknown zijn voor hem, maakt een cold4bet hier veel sterker. En laat ons QQ als het ware in een bluff zowat veranderen ( we pakken heel vaak wel pre de pot op imo ), maar als hij verder speelt dan zijn we vrij vaak de sjaak.

Door te flatten, leggen we onze hand natuurlijk wel aardig 'face-up', dus hij zal imo wel vrij eerlijk terugspelen. En betwijfel ook of villain dan JJ (nutrange van hem die we nog beaten), nog 3x zal gaan valuebetten.

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

:diamond:Daarnaast heb ik het nog even na gevraagd op skype en daar is men het er wel over eens dat een turn fold in deze situatie de optimale play is. Met de reden dat villain geen value range heeft die jij beat en omdat de turn ook geen goede 2nd barrel card is. Tegen een unknown is het daarom prima de turn hier te folden.

nice dat je je zo in de hand hebt verdiept! wat waren hier overigens de meningen over het preflop spel?

ik geef zelf nog erg de voorkeur aan het flatcallen van zijn 3bet pre, om zijn range wat wijder te houden, maar anderzijds kom je dan op Axx / Kxx flop wel weer in kutspots terecht. ga je hier 4betten en besluit villian 5bet/broke te spelen dan kom je gezien het geld in de pot eigenlijk niet meer weg, maar isoleer je jezelf imo wel tegen beter (AK, KK+). blijf het dus een lastige spot vinden pre..

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

nice dat je je zo in de hand hebt verdiept! wat waren hier overigens de meningen over het preflop spel?

ik geef zelf nog erg de voorkeur aan het flatcallen van zijn 3bet pre, om zijn range wat wijder te houden, maar anderzijds kom je dan op Axx / Kxx flop wel weer in kutspots terecht. ga je hier 4betten en besluit villian 5bet/broke te spelen dan kom je gezien het geld in de pot eigenlijk niet meer weg, maar isoleer je jezelf imo wel tegen beter (AK, KK+). blijf het dus een lastige spot vinden pre..

Ja het callen van zijn 3bet is bij nader inzien mss wel beter dan een 4bet, aangezien je zoals varune ook aangeeft super sterk overkomt met een 4bet en je het er dan vaak alleen tegen beter inkrijgt (aangezien jij ook unknown voor hem bent zal hij prob. tighter terug spelen). Echter als je hier een 3bet callt moet je eigenlijk wel al een plan hebben hoe je op verschillende boards speelt en hoe je op villain terug gaat spelen.

Vraag je dus af:
- Wat doe ik op een low board? Ben je dan bereid voor stacks te spelen?
- Wat doe ik als er een A of K op de flop komt?
- Hoeveel barrels ga ik callen? Bijv. heeft het zin om een turn barrel te callen als je op een river barrel gaat folden?

Wat had villain uiteindelijk?

Beantwoorden
Citeren

Tis best een goeie cold4bet spot pre (als bluff). Dus om te balancen moet je ook wel QQ 4betten. Verder zou ik dan ook liever KK, AA gewoon callen omdat die beter spelen postflop. Maar als je nog niet echt history hebt met hem dan is een call wel ok.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Ja ik had een beetje dezelfde insteek als varune over deze hand. Hij zal hier vrijwel ook nooit gaan bluffen 3way + tim is ook nog unknown voor hem dus zijn bijna altijd vbets hier imo. En betwijfel of diezo gaat barrelen met JJ, dus ik zou turn ook folden..

Villain had AA btw

Beantwoorden
Citeren

Ja je beat niets van zn valuerange dus is best wel een std fold. Jij speelt face up dus hij moet dat ook wel doen, hij schreeuwt hier redelijk hard wat hij heeft.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Oereuh
Tis best een goeie cold4bet spot pre (als bluff). Dus om te balancen moet je ook wel QQ 4betten.

Dit idd.

Beantwoorden
Citeren