Sorry Rogier:)
Ik heb deze hand gepost omdat ik een meningsverschil heb met Last2Act.
Hij denkt dat -EV is om hier te callen, ik denk van niet.
Nu we eigenlijk nog niets en wil ik dan ook graag hier een discussie over met jullie, om mij(ben nogal eigenwijs van nature) of Last2Act te overtuigen dat ik of hij het niet goed zie.
Preflop:
Zijn 3b tegen mijn open staat natuurlijk supersterk, echter door zijn stats, mits geen variance, bevat dat zeer veel blufs. (op 41 handjes 3maal tegen UTG) ik verwacht KK+ ,AK en suited cards. (pp worden zeer weinig ge3bet tegen UTG)
Als ik hier 4b maak ik mijn range nog smaller dan hij al is en moet ik folden op een 5b wat natuurlijk zonde is met KK. Bij een 4bcall van hem ben ik eigenlijk ook niet blij omdat mijn hand faced up is.
Flop:
Hij checkt behind, imo wil hij niet gecheckraised worden wat voor mij dus AA en een 6 uitsluit
Turn:
als hij 87s heeft heeft hij nu een straat, ik bet bewust klein om hem te laten denken dat ik daar bang van ben, ik driebet niet omdat ik dan alleen maar gecalled gaat worden door beter en zijn bluffs zal die opgeven.
River:
Nu ligt de straat er overduidelijk, ik verwacht dus dat hij hier geen Full House heeft (geen pp of een 6), door mijn kleine turnbet heb ik mijn zwakte laten zien en verwacht dat iemand op dit scary board met een straat dus niet AI gaat.
Easy call?
Dit keer heb ik gelijk gehad, hij showde As4s, maar heb ik dat as played de volgende keren ook?
Is mijn denkwijze correct?
Zijn mijn aannames juist?
PS Is dit het juiste forum gedeelte om te discussiëren?