Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

20NL - Akward spot post TPTK

10 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
297 Weergaven
stukkrapoel
Oldschool Grinder

$0.10/$0.20 No Limit Holdem
Prima
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG Player 6 ($14.30) 72bb
UTG+1 OrToDaRy282 ($20) 100bb
CO Player 2 ($19.59) 98bb
BTN Player 3 ($25.78) 129bb
SB Player 4 ($26.89) 134bb
BB Player 5 ($21.05) 105bb

Pre-Flop: ($0.30, 6 players) OrToDaRy282 is UTG+1 A♥ K♣
1 fold, OrToDaRy282 raises to $0.60, Player 2 raises to $1.80, 3 folds, OrToDaRy282 raises to $4, Player 2 calls $2.20

Flop: K♠ Q♣ 7♠ ($6.50, 2 players)
OrToDaRy282 bets $2.75, Player 2 raises to $5.80,

Ja pre lijkt me weinig over te zeggen. Post lijkt me een ander verhaal. Ik ga voor een 1/3de pot cbet en wordt hier geminiraised door een TAG speler. Tjah, wat nu? Lijken me amper combos die me beaten maarja... wie raiset hier nu zijn KK of QQ? Er maar in smijten en hopen op de chop?

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
ssacr
Poker Player

Vind de line die je neemt tegen een Tag niet voor de hand liggen. Waarom 4 bet je Oop? Denk je dat hij gaat folden? Wat doe je als hij shovet? Waar denk je dat hij je 4 bet mee gaat flatten? Een Tag kan dit zomaar doen met de top van zijn range, KK, QQ, AA. Vind dat er over pre spel hier best veel te zeggen valt en dat dat dus ook je hand post bepaalt.

Op de flop hit je, maar hoe hard hit dit de range van je tegenstander? Keihard volgens mij. En daar loop je gelijk tegen de gevolgen van je je line pre aan. Jij bent de laatste agressor dus je bet. Villain heeft positie en raist. Wat je zegt, je kan hopen op een chop. Dat is dan ongeveer ook het enige waar je op kan hopen en op een runner runner suck out naar een straight. Denk niet dat Villain hier vaak blufraist op de flop met bijv. JJ en <

As played zou ik ik de flop c/f spelen, maar zou eerder flatten pre en c/c spelen op de flop tegen een Tag.

Beantwoorden
Citeren
stukkrapoel Topicstarter
stukkrapoel
Oldschool Grinder

Als ik AK 4bet pre is het de bedoeling het er pre in te krijgen natuurlijk. Laat dat duidelijk zijn.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door stukkrapoel
Als ik AK 4bet pre is het de bedoeling het er pre in te krijgen natuurlijk. Laat dat duidelijk zijn.

Dan zou Villain hier al moeten 5 bet shoven en dat zal een Tag imo niet heel vaak doen. Er is nog een kans dat jij fold en zijn range is dan wel erg AA en KK.

Beantwoorden
Citeren
stukkrapoel Topicstarter
stukkrapoel
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door ssacr

Oorspronkelijk gepost door stukkrapoel

Dan zou Villain hier al moeten 5 bet shoven en dat zal een Tag imo niet heel vaak doen. Er is nog een kans dat jij fold en zijn range is dan wel erg AA en KK.

Het klopt dat als het hier all in gaat het vaak tegen QQ+, AK gaat zijn. Wat stel jij dan voor? Fold pre?

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Nee, neem aan dat dat geen serieuze vraag is toch? Ik flat alleen wel zijn 3bet en speel dan c/c. En ik speel met stats, dus sommige zal ik ook zo 4betten, flop niet te groot raisen, zou de pot hier wel klein willen houden. Makkelijke fold op een raise van Villain op de flop.

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ssacr
Nee, neem aan dat dat geen serieuze vraag is toch? Ik flat alleen wel zijn 3bet en speel dan c/c. En ik speel met stats, dus sommige zal ik ook zo 4betten, flop niet te groot raisen, zou de pot hier wel klein willen houden. Makkelijke fold op een raise van Villain op de flop.

Een 3bet flatten OOP is geen goed plan imo. Het grootste deel van de tijd ga je postflop niets hitten (zeker als hij 3bet met een A of K blocker). Wat is je plan dan postflop?

Lijkt mij dus een 4bet of fold spot, en als je denkt dat villain redelijk tight 3bet vind ik een fold dus zeker niet verkeerd.

Je komt nu wel in een akward spot zoals je zelf aangeeft (anders had je de hand niet gepost :)). Denk dat ik eerder had gecheck-called, want ik zie weinig waar je value tegen haalt door te betten op de flop.

Beantwoorden
Citeren

Hey,

Pre is weer zo kut want die spots hangen zo dik af van stats. Soms fold ik, soms call ik, soms 4bet/fold ik en soms 4bet/call ik :P

Wat de default line is hangt ook zo hard of van hoe iedereen daar speelt etc. Puur theoretisch is het een 4bet/broke maar het probleem is dat mensen enkel dingen durven shoven die je crushed hebben. Denk dat ik gewoon call hier.

CB is OK, je zou ook kunnen check/callen maar liever wanneer we de As hebben. Ik call die raise sowieso, goede odds etc. Fold blank turn als hij weer sterk doorzet lijkt me.

Farma

Beantwoorden
Citeren

En ja, als je niet zo zeker bent hoe je verschillende boards speelt OOP in 3B pot dan lijkt me een 4betbluff wel goed. Probleem is dat villain niet fullstacked is en dan vrees ik dat de 4bet niet al tevaak zal werken :P

Beantwoorden
Citeren
karatsj
PokerStrategist

Kies hier ook voor de 4bet/broke line qua playability maar hangt zoals de rest zegt ntrlk ng af van verschillende andere factoren. 4bet sizing zou ik wel groter maken rond de 4.5 (dus 2.5x of iets groter). Ondanks dat het 4bet pot is bet ik flop ook groter rond 1/2 pot of iets meer (door smaller te gaan ga je ook meer inducen en je in een ?? spot gaan begeven van doet hij dit met zijn monsters of omdat men sizing zo smal is, etc.. )

As played om zen flop range te bepalen zou het handig zijn om stats te hebben

Beantwoorden
Citeren