Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

20Nl - Aq

12 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
401 Weergaven
stukkrapoel
Oldschool Grinder

$0.10/$0.20 No Limit Holdem
Prima
5 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG Player 4 ($20.60) 103bb
CO Player 5 ($14.39) 72bb
BTN OrToDaRy282 ($50.54) 253bb
SB Player 1 ($55.97) 280bb
BB Player 2 ($19.10) 96bb

Pre-Flop: ($0.30, 5 players) OrToDaRy282 is BTN Q♥ A♦
2 folds, OrToDaRy282 raises to $0.50, 1 fold, Player 2 calls $0.30

Flop: 4♥ Q♣ 5♠ ($0.90, 2 players)
Player 2 checks, OrToDaRy282 bets $0.50, Player 2 raises to $1.60, OrToDaRy282 calls $1.10

Turn: 5♦ ($3.60, 2 players)
Player 2 bets $2.80, OrToDaRy282 calls $2.80

River: 8♣ ($9.20, 2 players)
Player 2 checks,

Villain, die een passieve vis leek checkt hier opmerkelijk genoeg river. Pot is 9 euro, We hebben nog 14 achter.

Beantwoorden
Citeren
11 reacties
ssacr
Poker Player

Ik check hier behind, waar ga je nog actie van krijgen? Van KQ of iets? Lijkt me dat Villain hier alles wat je verslaat wel gaat folden en niet meer callt. Kan ook een hand hebben als 44, QQ.

Beantwoorden
Citeren
Sjors777
Oldschool Grinder

Hoi

Flop std, board is best dry en eigenlijk rept hij alleen een set. Als hij passive fishy is denk ik dat hij deze ook een decent % van de keren slowplayed. Hoe dan ook, flop call is erg std.
De turn is prima, 55 is nog maar 1 combo en een preflop-misplayde q5 telt nu ook nog slechts 4 combo's. Het aandeel in zijn range waar we bang voor zijn slinkt flink, wat de call +ev maakt.
Op de river komt de oesd aan. Ik denk dat een passive fish deze echter nooit zo speelt op flop en op de turn. Zo wel zul je zien dat hij vaak gaat vbetten op de r i.p.v. zo fancy doen.
Als we betten krijgen we calls van qx en misschien wat random pp's. Als hij c/red zijn we altijd screwed, dit gaat hij gewoon niet met minder dan 67 doen namelijk. Als we er van uitgaan dat villain passive fish is en we 67 discounten houden we een value range over van 44/55 (q5/q4). Die laatste combo's zijn afhankelijk van hoe fishy de gast werkelijk is. 44/55 zijn slechts 4 combo's. Q5 en Q4 zijn er 10. Zelfs al pakken we deze hele range, wat vrij overdreven is omdat q4/q5 pre zo spelen gewoon extreem fout is, houden we gewoon een vrij klein valuerange over. Stel dat hij Kq en Qj ook zo speelt zijn dat al meer combo's namelijk. (16). Deze combo's gaan niet folden op een vbet. Ik verwacht dat deze dooler ook regelmatig met minder kan callen, wat vbetten een goede optie maakt.
*zonder stats wel lastig om verder te argumenteren mbt vbetten op de r. Als hij op een beetje degelijk sample duidelijk erg passie is check ik liever, als hij naar agro neigt is het een vbet..

Beantwoorden
Citeren
KingKlaas
Oldschool Grinder

Wat had die donk??
En wat heb je op de river gedaan?

Beantwoorden
Citeren
stukkrapoel Topicstarter
stukkrapoel
Oldschool Grinder

Het is anonymous tafels op unibet, daar worden geen stats toegelaten.

Ikzelf ging voor value, omdezelfde reden zoals Sjors hier aanhaalt vind ik dit geen discussie (aangezien ik ook verwacht dat 44-55 gwn river zelf bet), wat ik interessanter vind is de sizing. Aangezien ik dan vooral hem de river zien checken met Qx en dit niet gaat folden wil ik uiteraard zo hoog mogelijk gaan maar toch nog comfortabel kunnen bet/folden. Ik bluff hier nooit maar dat mag vs een vis geen probleem zijn.

Enfin, ging dus uiteindelijk er €7,5 tegenaan smijten. Villain vond nog een c/r all in voor €6,25 meer. Knappe check op de river met een full house/quads dus. Kritiek op sizing?

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Nee, wel op de line van betten op de river hier, maar zoals ik al zei eerder ik vind dit een check behind. C/r op flop, turn een bet. Wat checkt Villain op de river? Met een Qx of minder maakt hij vast wel een blockbet. Bovendien waar ga je actie van krijgen?

Beantwoorden
Citeren
stukkrapoel Topicstarter
stukkrapoel
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door ssacr
Nee, wel op de line van betten op de river hier, maar zoals ik al zei eerder ik vind dit een check behind. C/r op flop, turn een bet. Wat checkt Villain op de river? Met een Qx of minder maakt hij vast wel een blockbet. Bovendien waar ga je actie van krijgen?

->

Oorspronkelijk gepost door Sjors777
Als we betten krijgen we calls van qx en misschien wat random pp's. Als hij c/red zijn we altijd screwed, dit gaat hij gewoon niet met minder dan 67 doen namelijk. Als we er van uitgaan dat villain passive fish is en we 67 discounten houden we een value range over van 44/55 (q5/q4). Die laatste combo's zijn afhankelijk van hoe fishy de gast werkelijk is. 44/55 zijn slechts 4 combo's. Q5 en Q4 zijn er 10. Zelfs al pakken we deze hele range, wat vrij overdreven is omdat q4/q5 pre zo spelen gewoon extreem fout is, houden we gewoon een vrij klein valuerange over. Stel dat hij Kq en Qj ook zo speelt zijn dat al meer combo's namelijk. (16). Deze combo's gaan niet folden op een vbet. Ik verwacht dat deze dooler ook regelmatig met minder kan callen, wat vbetten een goede optie maakt.

Oorspronkelijk gepost door stukkrapoel

Ikzelf ging voor value, omdezelfde reden zoals Sjors hier aanhaalt vind ik dit geen discussie (aangezien ik ook verwacht dat 44-55 gwn river zelf bet), wat ik interessanter vind is de sizing. Aangezien ik dan vooral hem de river zien checken met Qx en dit niet gaat folden wil ik uiteraard zo hoog mogelijk gaan maar toch nog comfortabel kunnen bet/folden. Ik bluff hier nooit maar dat mag vs een vis geen probleem zijn.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Weet niet wat je wilt zeggen, maar wat ik wil zeggen is dat jij ongeveer duidelijk TPTK hebt en dat Villain je gewoon heeft laten betten door de river te checken, zijn plan is gelukt.

Beantwoorden
Citeren
stukkrapoel Topicstarter
stukkrapoel
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door ssacr
Weet niet wat je wilt zeggen, maar wat ik wil zeggen is dat jij ongeveer duidelijk TPTK hebt en dat Villain je gewoon heeft laten betten door de river te checken, zijn plan is gelukt.

Een discussie aangaan is voor mij geen probleem. Blijven antwoorden op een vraag waar al 2x het antwoord op gegeven is vind ik vrij vermoeiend.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Dnno, denk dat ik zelf toch wel behind check. In dit soort gevallen heeft de vis imo bijna altijd nuts of air, dus in dat geval heeft betten op de river niet echt veel zin meer. (obv wel raar dat hij nuts zou gaan checken op de river, mja fish gonna fish). Pas als ik weet dat deze vis echt een lunatic is die ook any Qx c/r dan wil ik nog wel vbetten, maar denk dat over et algemeen vis hier Qx/PP wel c/c c/c gaat spelen ipv in een bluff veranderen, dus is zijn range redelijk weighted naar nuts of air imo.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door stukkrapoel

Enfin, ging dus uiteindelijk er €7,5 tegenaan smijten. Villain vond nog een c/r all in voor €6,25 meer. Knappe check op de river met een full house/quads dus. Kritiek op sizing?

:coolface:

Omdat je het zo belangrijk vind, die sizing is verkeerd. Aangezien alles al eens een keer gezegd is snap je vast wel waarom. Denk dat je ook wel snapt dat aan deze redenatie weinig klopt.

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

Tis idd een close one , maar ik denk als je het niet zeker bent dat ik voor ch b ga en kijk wat ie heeft, en er uit leer.
Hier zomaar ervanuitgaan dat ie KQ/QJ zo speelt lijkt me beetje optimistisch, en vraag is maar of ie dingen als Q4 defend .
Probleem is gewoon een beetje dat ik vrees dat deze spot zodanig random is dat je er moeilijk een analyse van kan maken behalve het feit 'passieve vis chr F, bet T, TPTK is marginal sdv'

Vraag me wel af wat we doen als ie 5$ bet op de R , ik zou al durven folden tbh.

Beantwoorden
Citeren