Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 2x AJ NL5

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
369 Weergaven
Upforgrabs
PokerStrategist

1e hand:
Overspeel ik mijn geflopte top 2 pair hier?
Er zijn geen draws mogelijk en hij flatcalled gewoon op zowel flop als turn. Ik zie villain dit vaak wel doen met zowat elke A...
Op de river wist ik niet goed wat doen, volgens mij ga ik daar enkel nog calls krijgen van sets of AK/AQ. Checken leek me echter geen mogelijkheid meer omdat ik dan tegen Ax veel value laat liggen en een shove waarschijnlijk toch moet callen. Zouden jullie hier een andere lijn aannemen met misschien een check op de turn?

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;UTG2$1,63:16/31/0/-/0/0/100/-;Hero$5,39:///////;BU$4,44:74/16/7/0,2/27/0/50/100;[/tg]
0,02/0,05 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.98 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with A♠, J♥
UTG1 folds, UTG2 calls $0,05, MP1 folds, Hero raises to $0,25, 2 folds, BU calls $0,25, 2 folds, UTG2 calls $0,20.

Flop: ($0,82) A♣, J♦, 6♥ (3 players)
UTG2 checks, Hero bets $0,55, BU calls $0,55, UTG2 folds.

Turn: ($1,92) 2♠ (2 players)
Hero bets $1,25, BU calls $1,25.

River: ($4,42) 7♠ (2 players)
Hero bets $2,4, BU calls $2,39 (All-In), Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $9,20

2e hand:
Hier speel ik veel te passief volgens mij.
Preflop heb ik wel vaker problemen met dit soort handen waar iemand voor me minraised omdat dit ofwel crap ofwel de nuts is. Misschien is een raise hier wel beter om gewoon te folden op een reraise, dan heb ik op zen minst toch al wat meer info. Nu call ik gewoon omdat ik toch positie heb.
De flop lastig omdat het zijn nuts range (AA, KK, AK) vol raakt, zowat elke andere hand verwacht ik hier echter wel beat te hebben.
Op de turn minbet hij, wat uiteraard zeer zwak overkomt en call ik gewoon, ik verwacht dat hij op de river zal checken waarna ik dus zou kunnen kiezen tussen check behind of een value bet.
Hij bet echter 2/3 pot op de river waardoor ik hem helemaal niet meer op een hand kan zetten. Was die 2/3potbet omdat ik slechts callde op de turn waardoor ik ook zwak overkom of zal hij me hier vaak toch nog beat hebben?

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;MP1$2,93:33/58/21/7,0/28/20/-/20;Hero$5:///////;[/tg]
0,02/0,05 No-Limit Hold'em (7 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.98 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A♣, J♥
MP1 raises to $0,10, 2 folds, Hero calls $0,10, 3 folds.

Flop: ($0,27) A♦, K♣, 4♥ (2 players)
MP1 bets $0,15, Hero calls $0,15.

Turn: ($0,57) 2♠ (2 players)
MP1 bets $0,05, Hero calls $0,05.

River: ($0,67) 3♣ (2 players)
MP1 bets $0,4, Hero calls $0,40.

Final Pot: $1,47

5 reacties
Neoken
PokerStrategist

Hand 1: Well played, niets op aan te merken.

Hand 2: Fold preflop. Je hoeft deze hand niet te spelen. 3betten is vrij light, en callen is ook maar bedenkelijk. As played vind ik uw line postflop wel goed. River is close call, maar gezien villains vreemde line en hoge AF zou ik ook callen.

Wryzeth
PokerStrategist

Hand 1 zou ik pre-flop folden, ik ben niet zo'n fan van AJo omdat men op NL5 vaak enkel met AK en AQ speelt en je vaak dominated bent. Op de cut-off of button kan je hem wel isoleren, maar vanaf MP2 zou ik liever niet doen omdat er achter je teveel kan gebeuren en je dus vaak uit positie speelt. As played is het wel een nice hand.

Hand 2 is typisch een hand die ik 3-bet pre-flop, je hebt positie en je tegenstander speelt veel te loose dus hij zal zijn craphand hier vaak moeten folden. Doet hij dat niet/nooit dan fold hij vaak zat op een c-bet. Fold hij dan weer niet dan gaat het uitmaken welk board er ligt. :f_biggrin:

Hand 1:

De vis isoleren lijkt me hier prima. Je ligt daar met AJ waarschijnlijk gewoon voor op zijn range én hebt positie en skillvoordeel. Met top 2 pair kun je hier zeker 3 straten voor value betten. Ik vind je betsizing op elke straat prima. Zo te zien heb je er over nagedacht met welke betsizing je hem mooi allin kan krijgen, dus dat is ook prima. Je hoeft op dit board niet groter te betten dan dit, omdat er geen draws liggen.

Hand 2:

Deze hand vind ik ook prima gespeeld. Je wil AJo graag in positie spelen tegen een vis. 3betten lijkt me alleen aan de orde als hij nooit fold op 3bets (je dwingt dan een HU op pot met de vis en zal dan ook handen callen waar je op voor ligt).

Op de flop zou ik ook alleen callen. Je wil je niet isoleren tegen betere handen (wat je misschien doet als je raised). Daarnaast lijkt villian erg aggresief dus zou hij eventueel nog air door kunnen barrelen.

Dat is eigenlijk ook de reden dat ik je call op de turn wel goed vindt. Een raise vind ik wel iets beter, omdat ik denk dat je bijna altijd voorligt en value wil halen. Omdat het een vis is, denk ik dat je nog wel value uit minder kan halen. Als het niet zo'n loose vis was geweest had ik wel een lichte voorkeur voor een call gehad, omdat je dan met deze hand weinig value uit minder zal halen en dus liever wat potcontrol speelt.

River call ik zeker, omdat villian zulke aggresieve stats heeft en dus vaak zal bluffen of mindere handen zal valuebetten.

yoshiwa
Elite Grinder

vind beide handen goed gespeeld eigenlijk
hand 1: je isoleert een vis , hit top2P , tuurlijk wil je dan value , snap niet waarom je twijfelt om de river te betten?
hand 2: hier is een van de zeldzame gevallen waar je AJ kan incallen denk ik. Je wil zo graag een pot spele met die vis dat het wel kan.
als ie dan blijft bettte terwijl je toppair hebt call je hem gewoon down :)
ik denk dat er geen extra value is in raisen