Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 5NL - Facing overbet with overpair

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
177 Weergaven
Vice1
Elite Grinder

Hey iedereen,

Ik kwam deze hand tegen en ik wist niet goed wat ik ervan moest denken.

Villain is 52/22/1.5 over 23 hands.

Poker Stars $0.02/$0.05 No Limit Hold'em - 9 players
The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

MP1: $2.15
MP2: $0.76
CO: $9.66
BTN: $4.93
SB: $9.39
BB: $4.74
UTG: $6.27
UTG+1: $10.03
Hero (UTG+2): $10.00

Pre Flop: ($0.07) Hero is UTG+2 with J♦ J♥
2 folds, Hero raises to $0.15, 4 folds, SB calls $0.13, 1 fold

Flop: ($0.35) 4♣ 6♠ 2♥ (2 players)
SB bets $0.45, Hero calls $0.45

Villain donkte in op mij. Mijn gedachte was dat hij, met zo'n laag ongecoordineert board, de kans groot achtte dat ik het board had gemist en dat hij hem met een overbet makkelijk kon pakken.

Turn: ($1.25) 4♦ (2 players)
SB bets $1.30, Hero calls $1.30

Ik dacht dat hij zijn lijn vervolgte door hier nog een bet te maken door de pot op te pakken.

River: ($3.85) T♥ (2 players)
SB bets $7.40, Hero ???

Met deze shove weet ik niet echt wat ik ervan moet denken. Vaak gemiste draw of een valuebet? Aangezien villain een AF heeft van 1,5 ligt dit niet echt in zijn natuur om zo'n aggresieve line aan te nemen, maar aan de andere kant is dat maar een sample van 23 handen.

Vraag: Wat moet je doen in zo'n geval als je een overbet faced tegen vrijwel een unknown terwijl jij een overpair hebt. Misschien was een turn fold beter geweest maar toch ergens zwak. Ik vind daarom deze hand moeilijk. Met wat overbetten ze vaak op de micro's?

5 reacties
Mstlc
Oldschool Grinder

Ik call hier gewoon af denk ik in de hoop dat 77+ gigantisch overspeelt of iets raar doet met A6/65 ofzo. Het is uiteindelijk NL5 en een 52/22 fish.

De turn is overigens een goede kaart voor ons want we kunnen ons meteen eigenlijk over 1 set minder zorgen maken. River is geen overkaart en TT is hier zo'n klein deel van zen range... denk niet dat ik hier van JJ af kom dus.

EDIT: toch effe Fladder en/of Pecunia hier naar laten kijken.

LaughingMan85
Elite Grinder

Je speelt hier voor 200BB dus zou je de river hier ook wel kunnen folden, voor 100BB effectief zou ik callen en een note maken.

Ik ben het wel eens met Mstlc, je kunt hier wel callen denk ik, al is het niet van harte. Als je hier voor 100 bb zat dan ga ik sowieso wel broke in deze situatie. Met diepe stacks is het marginaal. Maak in elk geval een note op deze speler als je called.

Fladdermouse
Oldschool Grinder

De flop en turn call ik hier.

Op de river kan ik me het beste vinden in een fold. Je sample is te klein om er al van uit te kunnen gaan dat hij zulke moves maakt met air.

Je hebt hier enkel een bluffcatcher. Ik verwacht eigenlijk nooit dat villain hier een zwakkere hand heeft met SD value, die hij overplayed.

Met zijn riverbet polariseert hij echt wel zijn range tot de nuts of air.

Je hebt hier hele slechte odds om te blufcatchen en je hebt villain nog nooit zo een move zien maken.

Ik fold en geef hem respect voor een hand die de jouwe beat.

Vice1 Topicstarter
Vice1
Elite Grinder

Eigenlijk komt het er op neer dat als een passieve speler aggressief word je best wel moet uitkijken :) Bedankt voor alle responses!