Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl2 AK Top pair, top kicker

9 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
295 Weergaven
wa1ter
PokerStrategist

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]MP1$2.17:///////;MP2$1.53:///////;MP3$1.86:///////;CO$2.42:///////;BU$2.72:///////;SB$1.70:///////;BB$1.28:///////;UTG1 (Hero)$2.27:///////;UTG2$1.89:///////;[/tg]

Preflop: Hero is UTG1 with A:h, K:s.
Hero raises to $0.08, UTG2 calls $0.08, MP1 folds, MP2 raises to $0.16, 5 folds, Hero calls $0.08, UTG2 calls $0.08.

Flop: ($0.51) T:s, 3:c, 6:s (3 players)
Hero bets $0.30, UTG2 folds, MP2 calls $0.30.

Turn: ($1.11) K:c (2 players)
Hero checks, MP2 bets $0.16, Hero raises to $0.32, MP2 raises to $0.48, Hero calls $0.16.

River: ($2.07) 9:d (2 players)
Hero checks, MP2 bets $0.59, Hero calls $0.59.

Final Pot: $3.25.

Tegenstander was nog onbekend voor mij. Pas 2 handen tegen gespeeld.

8 reacties

deze hand is echt niet goed gespeeld

pre is ok

flop is een check/fold meestal beter omdat je 3way te vaak actie gaat krijgen, en dan zit je OOP tegen unknowns.als je hier donkt moet het met een bepaalde reden zijn ivm villains

turn hit je een hand en speel je een nutteloze check/minraise voor 1/4 pot. Dit dient letterlijk tot niets aangezien je dit bedrag en meer gewoon kan uitbetten.
Lees wat meer artikels imo want deze betsizes zijn helemaal niet goed.
Ik denk persoonlijk dat ik deze turn gewoon doorbet omdat het heel moeilijk is voor hem om in te schatten dat die K je gehit heeft en hij dus zal denken dat hij nog vaak voorligt. Ik bet dus 80 cent ofzo. 2e beste optie lijkt me c/call, pas daarna overweeg ik c/raise, die ik veel groter maak.

Zoals gespeeld is de river ok, omdat je je hand zo weird gespeeld hebt dat villain je onmogelijk op een hand kan zetten en je goede odds krijgt.

Vice1
Elite Grinder

Ik heb nog een vraag over deze hand namelijk:

Zou je op de turn hier niet altijd moeten betten aangezien er een potentiele FD ligt? Of niet omdat het anders met een backdoor FD is gemaakt wat best onwaarschijnlijk is. Dus dat je hier eerder een b/c of een b/f doet maar nooit (of iig niet vaak) een c/c of een c/r omdat men dan goedkoop kan drawen?

LaughingMan85
Elite Grinder

Gewoon check/fold spelen op de flop, dit is echt geen goede spot om te gaan bluffen met AK OOP tegen een 3better. Je ziet veel spelers AK overspelen maar je moet je er gewoon bij neerleggen dat AK trash is als je niks hit en folden.
Op de T inderdaad gewoon uitbetten, villain is hier toch committed.

@RicoW: je zult hier inderdaad vaak gaan moeten turnbetten voor value/protection tegen draws. ch/c zou je hier nooit mogen spelen en ch/r alleen tegen LAG's maar dat is meer iets voor de hogere limieten. Op de lage limieten moet je niet tricky proberen te spelen, straightforward zal in de meeste gevallen de beste play zijn

Vice1
Elite Grinder

c/f is misschien wel het best op de flop idd. Aangezien je een 3b had PF wat vaak op de micro's duidt op QQ+,AK (soms TT+, AQ). Maar in andere woorden je bent hier vaak beat of je krijgt een split pot. De flat PF is wel goed omdat mensen vaak hun QQ of KK niet kunnen neerleggen ook al ligt er een hogere kaart op het board.

wa1ter Topicstarter
wa1ter
PokerStrategist

tnx.

Toen ik vanmorgen de hand nog eens terug keek vroeg ik me idd ook af wat ik in hemelsnaam aan het doen was vannacht. Ik had waarschijnlijk gewoon naar bed gemoeten ipv doorspelen :)

LaughingMan85
Elite Grinder

een minreraise preflop moet je altijd callen aangezien je hier goede odds krijgt om met elke hand te callen

nickvdb1990
PokerStrategist

Volgende keer inderdaad gewoon gaan slapen :P
CF op de flop
As played doorbarrelen op de turn.
Na turn check, raise allin (3/4 pot).
Na turn check-minraise, shove river.

Preflop is goed.

Op de flop is c/f wel het beste. Je hebt niet het initiatief dus je kunt niet een cbet maken. Om te donkbetten moet je een goede reden hebben en die zie ik hier niet.

Zowel as played als na een checkrondje op de flop zou ik op de turn uitbetten met $0.80 of zelfs ietsje groter vanwege de mogelijke draws. Je wilt value halen en je hand heeft bescherming nodig. Je zou niet blij zijn als je checked en villain checked behind, waarna er misschien wel een vervelende kaart komt op de river. Dus zelf betten lijkt me beter dan c/r spelen. In elk geval is een check/minraise eigenlijk nooit een goede play. Lees de artikelen over betsizes maar eens door. Als je achteraf al door had dat je hier een domme play hebt gemaakt, vraag jezelf dan af waarom je nog aan het spelen was op dat moment, dat is dan echt niet verstandig.

Het idee om voor potcontrol te spelen danwel om een bluff uit te lokken op de river is op zich wel goed. Maar in dit geval kun je dit niet toepassen. De pot is op de river al ruim $2 en villain heeft nog maar $0.59 in zijn stack. Villain is dus eigenlijk al committed om met elke hand te callen. Villain zal een top pair of andere zwakke made hand dan ook vaak wel callen als jij bet. Maar als jij checked dan kan villain behind checken met een zwakke made hand. Dit alles overwegende moet je in dit geval gewoon zelf de river uitbetten om villain all-in te zetten.