Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

66 op 8 J 6

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
182 Weergaven
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Dit is mijn eerste hand die ik hier post. Als ik het verkeerd doe dan zeg het maar.... Ik heb slechts een vaag vermoeden van de etiquette hier. Hoe krijg je de uitslag in de spoiler?

Hier een handje uit een van mijn sessies. Ik heb 66 en flop 8 J 6. Op de flop krijg ik een raise om de oren. Deze reraise ik omdat ik geen gevaren zie. Op de turn valt de 10 die de straat compleet maakt en ik ga all in als de BB hierop raiset. Eerlijk moet ik zijn dat ik gemist heb dat er een straat valt. En logisch nadenkend verwacht ik hier dat hij het hoogste paartje heeft of misschien ook trips heeft. Heb ik dit wel goed gespeeld?

$0.01/$0.02 No Limit Holdem
4 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
advancedtn1984 (CO) ($2.33) 117bb
BTN ($0.89) 45bb
SB ($2.01) 101bb
BB ($2.33) 117bb

Pre-Flop: ($0.03, 4 players) advancedtn1984 is CO 6♥ 6♠
advancedtn1984 calls $0.02, 1 fold, SB calls $0.01, BB raises to $0.06, advancedtn1984 calls $0.04, SB folds

Flop: 8♦ J♠ 6♦ ($0.12, 2 players)
BB bets $0.14, advancedtn1984 raises to $0.56, BB calls $0.42

Turn: 10:spade: ($1.24, 2 players)
BB bets $0.94, advancedtn1984 goes all-in $1.71, BB goes all-in $0.77

River: 3♠ ($4.66, 2 players, 2 all-in)

Final Pot: $4.66
BB shows
7♠ 9♦
advancedtn1984 shows
6♥ 6♠

BB wins $4.37 (net +$2.04)

SB lost $0.03
advancedtn1984 lost $2.33

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
PotSplitt
Legacy Member

Hallo en welkom, Advanced!
Allereerst zou ik je aan willen raden om, eens je een HUD gebruikt, de stats van villain te posten; Dit scheelt enorm in het beoordelen van de hand!

Ontopic:
Vanuit de CO kun je prima openen met 66. Hiermee kun je in positie als agressor spelen, waarmee je vaak de pot al oppakt met een Cbet (daar je hem niet al wint preflop). Door gewoon te callen toon je zwakte en geef je de blinds een goede kans om jouw BB te stelen. Ook kun je hierdoor slecht hun range inschatten.

As played vind ik je raise op zijn cbet nogal aan de grote kant, ik maak het hier zelf ongeveer 40-45 cent. Op de turn is het board erg drawy en de straight komt aan. Ik zou hier ingame ook wel pushen denk ik, maar ik denk dat een fold hier ook wel prima is. Benieuwt wat de handjudges hiervan vinden.

Spoiler

Een spoiler kun je maken door rechtsboven op de 'abc' knop met zwart gemarkeerde achtergrond te drukken

Beantwoorden
Citeren
RAU4ever
PokerStrategist

Omdat ik je andere post eerst zag en het me wel toeschijnt dat je nog maar net echt begint, zou ik het als volgt willen zeggen.

Sets folden is heel vaak niet goed. Sets zijn gewoon erg sterk. De vraag is of je hier een uitzondering hebt.

Daar lijkt het wel een beetje op. Jij raiset zijn bet op de flop. Dat moet toch wel sterk overkomen bij je tegenstander. Toch bet hij zelf de turn! Er moet dus wat aan de hand zijn. Waarom is hij nog steeds of in ieder geval nu nog altijd zo blij met zijn hand? Daarvoor moet je de turn en het hele board analyseren.

De turn is de :spade:T. Gelukkig is de flush niet gekomen. Maar ja, het nare is, een straat zou wel kunnen. Dan moet je tegenstander precies 97 of Q9 gehad hebben. Terugdenkend aan de flop is Q9 niet zo logisch, die zou hij toch weg moeten leggen tegen jouw raise. Aan de andere kant is 97 ook niet zo logisch, omdat hij preflop geraiset heeft, terwijl hij gratis kon checken en de flop kon bekijken. 88, TT, JJ kan, maar daar is niet veel aan te doen. AJ kan ook, misschien zelfs wel AJ van ruiten!, want er zijn best mensen op 2NL die maar wat graat all-in gaan met hun top pair top kicker. JT zou misschien ook wel kunnen: dan heeft hij op de turn 2 paar en wil hij daarmee all-in. Wie weet doet hij het ook met alleen maar een flushdraw. Je ziet dat er dan nog heel veel mogelijke handen in de 'range' van de tegenstander zitten, die wij verslaan op dit moment. Dan moet je dus je set ook niet wegleggen, ook al blijkt het in dit ene geval nou net niet goed genoeg te zijn. Daar komt nog bij dat je een soort van verzekering hebt: zelfs als hij een straat heeft gehit met die T, dan nog kan je een full-house maken op de river. Je hebt nog steeds een klein beetje kans over.

Flopraise is groot, maar met zo veel draws moet het ook groot zijn. Als dat de reden is, dan vind ik het wel prima eigenlijk. 40ct is te weinig: dan moet hij nog 26ct callen voor een pot van 66ct en geef je goede odds.

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

he advanced, welkom op het forum! PotSplitt en RAU4ever hebben eigenlijk al het nadenk werk voor mij al gedaan. ook wel eens lekker, op de vrijdagmorgen.. ;)

wat betreft de hand: preflop kan je hier inderdaad het beste zelf raisen. je hebt positie en door zelf te raisen hou je zelf het initiatief in de hand. hier raisen naar rond de 3bb (0,06$) is prima. vaak zal je dan preflop de pot al oppakken, en zelfs wanneer dit niet zo is kan je dit alsnog vaak doen door te c-betten op de flop.

dat je hier de flop raised is natuurlijk prima. ik zou hier reraisen naar een bedrag rond de 0,50$, juist omdat de flop zo drawy is. veel meer is niet nodig, omdat je al bijna potsized raised en dus beschermt tegen allerlei draws. minder is ook niet goed, omdat je hem dan (te) goedkoop laat drawen. op de turn komt inderdaad 97 aan, maar juist omdat villian voor de flop raisde acht ik die kans niet heel groot. zelfs al zou hij met 97 een straat hebben, dan heb je met elke J, T, 8 en 6 op de river alsnog de beste hand. daarnaast loop je natuurlijk voor op diverse FDs, pairs + FDs, FDs + SDs en 2 pair handjes (TJ), dus hier allin gaan is prima..

Beantwoorden
Citeren