Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL10 backdoor flush draw pairt board 3way

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
203 Weergaven

Aloha

Preflop
is gewoon een call

Flop
is ook een call een re rais vind ik een beetje lastig 3way

Turn
een pair board 3way maakt het lastig voor mij om nog te callen stel dat iemand een FH heeft dan heeft het weinig zin om nog voor de flush te spelen ook al maak je een nuts flush dan ben je nog niet zeker van je hand en je kan ook niks hitten op de river dus ik fold

mijn vraag is
heeft het nog zin om verder te spelen op de turn 3way pot met een mogelijke FH
je kan wel verder spelen maar je heb dan niet de nuts als je je flush hit (klopt dit of moet ik gewoon verder spelen) ?
en wat doe je al beiden villains op de river allin zijn ?

ik vind stats hier niet echt van toepassing de kaarten gaan voor de stats

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 8 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

MP1: $11.86 (118.6 bb)
MP2: $10.15 (101.5 bb)
MP3: $10.30 (103 bb)
CO: $17.55 (175.5 bb)
BTN: $10.52 (105.2 bb)
Hero (SB): $11.60 (116 bb)
BB: $4 (40 bb)
UTG+2: $10 (100 bb)

Preflop: Hero is SB with 4 A
UTG+2 folds, MP1 calls $0.10, MP2 folds, MP3 calls $0.10, CO calls $0.10, BTN calls $0.10, Hero completes, BB checks

Flop: ($0.60) T 2 J (6 players)
Hero checks, BB checks, MP1 bets $0.10, MP3 raises to $0.40, CO calls $0.40, BTN folds, Hero calls $0.40, 2 folds

Turn: ($1.90) T (3 players)
Hero checks, MP3 bets $1.20, CO calls $1.20, Hero folds

River: ($4.30) K (2 players)
MP3 bets $3, CO raises to $15.85 and is all-in, MP3 calls $5.60 and is all-in

Results:

Spoiler

$21.50 pot ($0.97 rake)
Final Board: T 2 J T K
MP3 mucked 2 2 and lost (-$10.30 net)
CO showed Q 9 and won $20.53 ($10.23 net)

Merci

P.s
ik heb voor mijn zelf een mal gemaakt wie hem ook wil gebruiken is gewoon cope en paste in een notepad mocht jij een beter mal hebben of een verbetering laat mij het even weten

Preflop

Flop

Turn

River

Villain stats handen
VPIP
PRF
AGG post flop
3BET

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
RAU4ever
PokerStrategist

Dit is niet iets waar ik heel erg goed in ben, dus hoop ik geen foutjes te maken. Maar zoals mijn signature ook zegt, ik begrijp d'r toch ook niks van :).

Dit is dus een pure potodds beslissing. Je schrijft of je moet opgeven omdat er misschien een FH in het spel is. In zijn algemeenheid hoeft dat niet per se, hij kan ook niet een FH hebben immers en dan kan je nog geld halen. Maar je moet er wel rekening mee houden. Dat doe je door je draw niet voor de volledige hoeveelheid outs te rekenen. Dus in plaats van 9 outs ga je dan uit van 7, 7.5 of 8 outs. Dat hangt af van de waarschijnlijkheid dat iemand een FH heeft (TT en JJ worden preflop geraiset, maar 22 en JT zou kunnen) en, denk ik, de reverse implied odds.

Vervolgens gaat het hier om implied en reverse implied odds. Gebaseerd op pure potodds heb je hier een fold, want je moet iets als 28% betalen met 15-18% equity (als we al minder outs tellen). Dus moet je genoeg implied hebben. M.a.w. de pot op de river moet groot genoeg zijn om in vergelijking met die toekomstige pot nu de juiste prijs te krijgen. Daar staat tegenover dat je rekening moet houden met de reverse implied odds. Dat is de kans dat je hit en je nog steeds beat bent. Hoe groter de implied odds zijn t.o.v. de reverse implied odds, hoe eerder je kan callen.

De vraag is dus hier hoe groot je implied en reverse implied odds zijn. We gaan dus uit van een :spade:-river. Denk je dat je nog een half pot bet erin krijgt met een tegenstander die callt met iets als top pair? of 2 paar? Lijkt me sterk. Een Q-high of K-high flush zal toch ook niet zo gek veel gaan afbetalen.

Aan de andere kant zijn de reverse implied odds best wel groot. Als jij hit, dan betaal je nog wel wat extra. Er zijn ook nog eens best wel wat handen die je inderdaad beat kunnen hebben met dit board en deze actie. Met andere woorden: de reverse implied odds zijn groter dan je implied odds. Dus heb je nog meer nodig om te callen.

Hoe dit zich dan verhoudt met de outs die je hebt, weet ik ook niet precies. Een volledige gok, maar 4-5 outs zou me nog redelijk lijken. Dan moet je dus iets van 9:1 hebben om hier nog te callen. Dat heb je zeker niet dus fold.
Als je overigens op magische wijze toch de river ziet en je krijgt zulke actie tegen je, eerst even de pokergoden bedanken en dan folden. Dan ben je erg blij dat je de reverse implied odds niet hebt waargemaakt.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Aloha
het gaat hier om de betsize van villain en een caller + mijn odds en outs
dat doet mijn folden
had villain een kleineren bet geplaatst dan had ik zeker gecallt en op de river als nog moeten folden wat afhankelijk is van weer de betsize van de vilain

Beantwoorden
Citeren
ninjaconsul
Oldschool Grinder

Je redenering is correct. Op de flop krijg je natuurlijk fantastische odds. Een call vind ik dus goed.
Op de flop zou ik hier ook niet driebetten, de pot is zo multiway en er ligt nog weinig geld in omdat het een limped pot is. Dus je zou jezelf hiermee enkel isoleren tegen een gemaakt flush.
Op de turn is je situatie al veel slechter. Je hebt zo goed als geen implied odds. Je gaat maar moeilijk nog value halen mocht er een 4de spade vallen omdat het overduidelijk is dat iemand de As heeft.

Nice hand!

Beantwoorden
Citeren
Pokerruudje
Oldschool Grinder

Op de river heb je toch niet de nuts voor de flush?

Met allemaal limpers behoort 89 van schoppen toch ook gewoon tot
de mogelijkheden?

Ps; heb niet naar de spoiler gekeken --> dat doe ik nu :)

Leuk leuk --> Q9 dus :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Pokerruudje
Op de river heb je toch niet de nuts voor de flush?

Met allemaal limpers behoort 89 van schoppen toch ook gewoon tot
de mogelijkheden?

Ps; heb niet naar de spoiler gekeken --> dat doe ik nu :)

Leuk leuk --> Q9 dus :)

Aloha
die Q9 schoppen zag ik naturlijk niet aan komen maar een mogelijke FH is wel zichtbaar

Beantwoorden
Citeren