Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 77 overshove

10 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
292 Weergaven
Poefters
PokerStrategist

Preflop call voor setmine...

Kan ik deze play maken bij deze flop?
Ik gaf mijzelf 10 outs...
zette hem op JJ+ aangezien ik enkel verwacht dat hij met deze gaat 3betten preflop waardoor hij op de flop al zeker geen set heeft...vandaar 10 outs...(4*4 + 4*9+ 2*7 = 10outs die mijn hand beter maken...)

...en wist dat er een snapcall ging komen...gegokt en verloren...:-D
Mss best een fishy move...dunnow, hoor het graag!

$0.10 NL - Holdem - 10 players
Hand converted by PokerTracker 3

MP+2: $3.40
LP: $11.00
CO: $4.70
BTN: $17.80
SB: $19.25
BB: $10.00
UTG: $6.18
UTG+1: $4.86
Hero (MP): $10.00
MP+1: $13.80

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10, CO posts DB $0.10, CO posts DB $0.05

Pre Flop: ($0.30) Hero has 7♦ 7♣

fold, UTG+1 calls $0.10, Hero raises to $0.60, fold, fold, fold, fold, fold, SB raises to $1.75, fold, fold, Hero calls $1.15

Flop: ($3.85, 2 players) 5♥ 8♠ 6♦
SB bets $2.90, Hero raises to $8.25 and is all-in, SB calls $5.35

Flop: ($20.35, 2 players) 5♥ 8♠ 6♦

Turn: ($20.35, 2 players) 6♥

River: ($20.35, 2 players) 5♦

Spoiler

SB shows Q♠ Q♣ (Two Pair, Queens and Sixes) (PreFlop 81%, Flop 61%, Turn 77%) Hero shows 7♦ 7♣ (Two Pair, Sevens and Sixes) (PreFlop 19%, Flop 39%, Turn 23%) SB wins $19.34

9 reacties

Dit moet je preflop gewoon folden! Je krijgt lang niet de goede odds om hier te callen. Je kan flop callen, moet hij niet te agro zijn en handen als AK naar je toe checken op de turn. Raisen isoleer je je eigen echt alleen maar tegen beter. Folden op de flop lijkt me ook zeker niet verkeerd.

Wryzeth
PokerStrategist

Pre-flop mag je iets minder groot isoleren, $0.5 is genoeg. Eigenlijk moet je gewoon folden op zijn 3-bet omdat je crappy odds krijgt om te setminen. Op het moment dat je hier setmined, moet dat betekenen dat je - als je je set hit - je ALTIJD een volle buy-in er mee wint (all-in dus). Dat gaat je nooit lukken en daarom kan je beter folden pre-flop.

As played, moet je je afvragen of je hier genoeg outs hebt om profitabel te shoven. Villain zet ik hier minstens op JJ, maar vaker op QQ/KK/AA.

Je investeert hier $8.25 op de flop om $20.35 te winnen. Dan moet je dus minstens 40% equity hebben om winstgevend te kunnen shoven. Daar kom je niet aan:

Board: 5h8s6d

............. Equity.....Gewonnen..Gelijk......Verloren..Hand
Speler 1: 38,687 % 37,879 % 1,616 % 60,505 % 7d7c
Speler 2: 61,313 % 60,505 % 1,616 % 37,879 % QQ+

----------------------------------------

LaughingMan85
Elite Grinder

Op deze limieten word je zo weinig ge3bet dat het niet nodig is om op zulke 3bets terug te gaan spelen, dat werkt alleen maar averechts. Preflop kun je dan inderdaad best folden met PP'tjes als je vanuit vroege positie wordt ge3bet, gewoon omdat als je al eens een set hit en aggressief gaat spelen dat iedereen je dan op KK+ zet en je dus niet vaak zal afbetaald worden.

Om het over je spel postflop te hebben is je semibluff zeker geen slecht idee, je hebt zeker 10 cleane outs en je zult dus maar weinig FE nodig hebben om hier te kunnen shoven, daarom dat je dit alleen tegen de juiste soort tegenstanders moet doen, nl. degelijke tegenstanders die je wat wijder zullen 3betten preflop en een overpair zoals QQ- kunnen folden op de flop als jij aggressief bent.

Neoken
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door LaughingMan85
Op deze limieten word je zo weinig ge3bet dat het niet nodig is om op zulke 3bets terug te gaan spelen, dat werkt alleen maar averechts. Preflop kun je dan inderdaad best folden met PP'tjes als je vanuit vroege positie wordt ge3bet, gewoon omdat als je al eens een set hit en aggressief gaat spelen dat iedereen je dan op KK+ zet en je dus niet vaak zal afbetaald worden.

Om het over je spel postflop te hebben is je semibluff zeker geen slecht idee, je hebt zeker 10 cleane outs en je zult dus maar weinig FE nodig hebben om hier te kunnen shoven, daarom dat je dit alleen tegen de juiste soort tegenstanders moet doen, nl. degelijke tegenstanders die je wat wijder zullen 3betten preflop en een overpair zoals QQ- kunnen folden op de flop als jij aggressief bent.

Op NL10... niemand dus. :)

Wryzeth
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Neoken
Op NL10... niemand dus. :)

Hehe, true. :P Je zou een set hier waarschijnlijk nooit raisen omdat je niet hoeft te protecten op dit board tegen zijn range. Hij kan je net zo goed op TT/JJ zetten ofzo...ik denk niet dat je hier heel veel fold-equity hebt.

LaughingMan85
Elite Grinder

vandaar dat ik ook in mijn post heb geschreven dat het op deze limieten niet nodig is om te gaan terugspelen op 3 bets,
maar het is altijd wel goed om in je achterhoofd te hebben wanneer dit wel goed zou zijn.
Zo zul je in een blindbattle hier wel meestal profitabel kunnen check/shoven, ook op NL10

Is een call geen goed idee tegen beetje passieven spelers? Omdat hij wel is 3-bet met AQ/AK vaak naar je toe gaat checken op de turn?

LaughingMan85
Elite Grinder

ben niet echt fan van passief spel :D maar goed het zou inderdaad ook kunnen, hangt er een beetje van af of je hier FE denkt te hebben of niet.

Poefters Topicstarter
Poefters
PokerStrategist

Voila, een handje gepost waarover iedereen praat :)
Mijn investering naar de pokercommunity :)

Nee, ik weet ook best dat je hier deze plays niet hoeft te maken voor profitabel te zijn want nl10 is...:-D

Maar wou gewoon de discussie eens aangaan en kijken wanneer het wel kan...thx LaughingMan85 ;)

Ik denk dat ik hier preflop wel nog kan callen voor setmine...op nl10 hebben ze problemen om QQ+ weg te leggen ookal voelen ze dat ze verslaan zijn...

Maar idd op de flop is een fold niet slecht...:)