Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 98o freeplay

12 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
283 Weergaven

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
[tg]BB (Hero)$2.05:///////;MP1$0.48:///////;MP2$3.03:///////;MP3$4.03:///////;CO$2.14:///////;BU$2.55:///////;SB$1.86:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with 9:h, 8:d.
2 folds, MP3 calls $0.02, 2 folds, SB calls $0.01, Hero checks.

Flop: ($0.06) 4:h, 4:c, T:s (3 players)
SB checks, Hero checks, MP3 checks.

Turn: ($0.06) 8:c (3 players)
SB checks, Hero bets $0.04, MP3 calls $0.04, SB folds.

River: ($0.14) Q:d (2 players)
Hero bets $0.12, MP3 folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.14.

11 reacties
Vroemie
Oldschool Grinder

Niets mis mee imo. Je bet de turn, dus bet je best de river ook. Als je dat niet zou doen, geef je wel heel duidelijk aan dat je een 8 vasthebt. Als MP3 actie zou geven moet je wel maken dat je weg bent! Je zit trouwens ook uit positie, want MP3 zit nog achter jou. Dus als je zou checken op de river geef je hem ook nog eens de kans om te bluffen waarop jij dus zeker zou moeten folden!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Das waar, maar is het niet beter check/call te spelen op de river voor die bluffinduce?
Omdat ik het gevoel heb dat ik me isoleer tegen betere handen als ik bet.
Zwakkere pockets zullen folden, draws zullen nu ook folden, terwijl Qx/4x zal callen en misschien zal ook Tx callen.
Mijn redenatie toen was dat Qx/4x niet zo waarschijnlijk zijn met die line.
Dus zijn range bestaat uit busted draws en Tx en pockets, omdat die Q een scarecard is kan ik dus altijd nu de pot oppakken omdat Tx zou folden.
Maar nu denk ik dat check/call toch beter was geweest omdat hij volgens mij meer slechtere handen dan betere heeft.

Vroemie
Oldschool Grinder

Ik denk niet echt dat hij een 4 of een 10 vastheeft, want die zou hij wel gebet hebben op de flop. Heel wsl krijgt hij op de turn flushmogelijkheden en callt hij daarmee.

Pocket pairs sluit ik ook uit (niet dat het een goeie move is, maar volgens mij is da kans groot dat hij die ook de flop bet). Wordt daar trouwens meestal ook niet mee geraiset preflop?

Verder zou hij op de turn kunnen callen met elke 8x hand. De kans bestaat dat hij een hogere 8x vast heeft dan jou. Door ook op de river te betten zet je hem voor een moeilijke beslissing want nu liggen er al 2 overpairs en kan je hem op die manier van de hand afzetten.

Enkel een Q zal je nog actie geven hier, maar de kans dat hij die vast heeft is nogal klein.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ah, maar als hij 8x/draws heeft, is het dan niet beter te checken? Veel tegenstanders zullen mijn spel als zeer zwak zien (check flop, bet turn, check river), en zullen dan met hun draws uitbetten.
Maar ik begrijp ook jou redenatie, misschien zijn beide lines ongeveer evenwaardig

NLDPeter
PokerStrategist

Ben het totaal niet eens met vroemie. "Ik heb waarschijnlijk de beste hand" is geen reden om te betten. Wat wil je bereiken met een bet? een call van 55-77? denk niet dat dat gaat gebeuren. een fold van Tx? denk ook niet dat dat gaat gebeuren. Alleen een betere 8x fold ie misshcien maar dat is een klein deel van zijn range.

Hier betten is dus bijna nutteloos. Je geeft nu betere handen meer value en wint niks uit mindere handen. Als je niet wil check/folden kan je c/c spelen als je denkt dat hij vaak genoeg blufft.

nickvdb1990
PokerStrategist

check flop, bet turn, CC river imo. Anders ga je bluffen: je hebt geen showdownvalue tegen de handen die je callen.

check flop, bet turn, check river heeft ook het mooie effect dat het lijkt dat je met air de pot wou stelen op de turn, zodat gemiste draws wel eens kunnen gaan bluffen.

Btw, het woord is 'redenering'

Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
Ben het totaal niet eens met vroemie. "Ik heb waarschijnlijk de beste hand" is geen reden om te betten.

Ik heb wrs de beste hand is idd geen reden om te betten. De meeste mensen die wel betten om die reden snappen niet dat ze met een bet in die "ik lig wrs voor" spots hun hand in een bluff veranderen omdat er niks slechter nog kan callen.

Er zijn maar 3 redenen om te betten:
1. Value
2. Bluff
3. Om dead money op te rapen

Alle andere redenen om te betten zijn er geen of vallen onder 1 van de 3 voorgaande. Protection op zich is bijvoorbeeld nooit een reden om te betten maar valt vaak wel onder valuebetting omdat je mensen teveel laat betalen voor hun draws.

Anyway de hand zelf:
Je kan hier wel zelf stabben en gewoon betten, het is heel moeilijk voor de rest om hier iets gehit te hebben. Je moet dan alleen wel weten dat ze heel wide limpen en niet enkel pocket pairs hebben want die folden ze uiteraard niet zomaar. Maar een check is hier wel gewoon ok.

De turn bet je uiteraard uit. Je hebt een pair gemaakt wat waarschijnlijk vaak de beste hand is en je wil nu value van je hand door hier calls te zoeken van 77- en misschien wel gewoon Ahi en broadway hands.

Op de river check je beter. Je hebt een medium strength hand. Je hand is hier vaak nog steeds goed maar zelf voor value gaan betten is hier wel te dun imo en ook als bluff hier betten heeft geen zin. Je hebt showdown value en je laat zoieso niks beters folden. Ik zie villain namelijk zelfs A8 ofzo niet folden, Tx & Qx gaat hij zeker niet folden.
Ik check hier liever naar villain toe, hij gaat hier het grootste deel van zen range behind checken maar 66 gaat hier waarschijnlijk toch geen river bet meer betalen. Als hij nog bet call ik wel denk ik. Tx zit normaal toch niet echt in zen range en ook Qx kan hij normaal niet hebben. Ik denk als hij hier nog bet dat hij vaker gewoon erg slecht is en een pocket pair in een bluff veranderd ofzo.

Vroemie
Oldschool Grinder

Ok, ik suck in beoordelen en hou vanaf nu m'n mond! :D

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ok, bedankt iedereen. Zeker leerrijke hand.

Oorspronkelijk gepost door nickvdb1990
Btw, het woord is 'redenering'

Je kan gelijk hebben, maar volgens prisma woordenboek is het redenatie.
En deze site zegt dat het synoniemen zijn :
http://www.encyclo.nl/begrip/redenatie
Maar je zal waarschijnlijk wel gelijk hebben, want ik heb geen groen boekje in huis :)

Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Vroemie
Ok, ik suck in beoordelen en hou vanaf nu m'n mond! :D

Het is op zich goed dat je probeert van hand te judgen voor 2 redenen:

- als je uitleg goed is kan ik gewoon quoten en ² zeggen => minder werk voor mij :P

- als je wel een fout redenering maakt dan ga je daar op gewezen worden en ga je gemakkelijk de leaks in je eigen spel herkennen en uit je game kunnen halen.

Vroemie
Oldschool Grinder

:) Ja, ik moet zeggen dat ik afgelopen week al bizonder veel heb bijgeleerd, en dat is te merken aan m'n bankroll! Ik doe het ook maar om te helpen... Enorm boeiend om te zien hoe hard ik er soms (lees: meestal :p) kan naastzitten! :D