Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

99 overpair driebet

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
356 Weergaven
kabak7
PokerStrategist

In volgende hand speelde ik tegen een nogal rare tegenstander. Ik driebette hier op de flop om de pot daar op te pakken. (of om te check/folden in volgende inzetrondes bij een call) Omdat mijn tegenstander nogal passief speelde maar hier in een multipot toch donkbette. Is dit een goede zet, of is gezien de tegenstander callen en afwachten toch nog beter?

stats: 17/0 AF: 0,5

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]MP2$2.03:///////;MP3 (Hero)$1.95:///////;CO$2.95:///////;BU$0.98:///////;SB$3.38:///////;BB$0.80:///////;UTG1$3.76:///////;UTG2$1.89:///////;MP1$4.47:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP3 with 9:s, 9:d.
UTG1 folds, UTG2 calls $0.02, 2 folds, Hero raises to $0.10, 2 folds, SB calls $0.09, BB folds, UTG2 calls $0.08.

Flop: ($0.32) 6:c, 3:c, 2:h (3 players)
SB checks, UTG2 bets $0.15, Hero raises to $0.40, SB folds, UTG2 folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.47.

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
EevQQ
PokerStrategist

Ik denk dat een passieve speler niet zo snel multiway zal bluf-donken, hooguit met een draw. Maar een limp-call preflop vanuit UTG is meestal een pp en hij kan hier dus heel goed een set hebben. Je kunt dus beter callen denk ik om te kijken of hij turn doorzet.

Beantwoorden
Citeren
ninjaconsul
Oldschool Grinder

Kun je ook geven hoeveel handen je hebt op villain? Als je weinig handen hebt is zijn AF absoluut niet betrouwbaar.

Ik vind je raise op de flop goed (het is een raise, geen 3bet). De bet van villain is zo klein, dat hij zichzelf goede odds geeft om te drawen: flushdraws: gutshots met 44, 55, overcards,... en als je enkel callt heeft de SB ook uitstekende odds met overcards.
Je raist dus voor protection en value tegen overcards, flushdraws, etc. 17/0 zijn ook zeer fishy stats en een calling station zal nog een raise en een bet op de flop callen met een 6x hand.
Als je na je raise meer actie krijgt kun je wel makkelijk folden.

Beantwoorden
Citeren
kabak7 Topicstarter
kabak7
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
Kun je ook geven hoeveel handen je hebt op villain? Als je weinig handen hebt is zijn AF absoluut niet betrouwbaar.

Mja, ik had 41 handen van hem gezien, waarvan hij 8 keer naar de flop ging en 3 keer verder ging naar turn en river. Idd misschien niet zo heel betrouwbaar...

(het is een raise, geen 3bet)

Ah juist ja, 3-bet is een term voor de preflop...

Ik denk dat ik in het verleden misschien iets te weinig durfde raisen na een bet. Goed om hier bevestiging te krijgen... :-)

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door kabak7

(het is een raise, geen 3bet)

Ah juist ja, 3-bet is een term voor de preflop...

Ja en nee.

Preflop geldt het posten van de big blind als de '1-bet'. Een raise is de '2-bet' en een reraise is dus de '3-bet'.

Postflop is de eerste bet die geplaatst wordt dan de '1-bet', een raise is de '2-bet' en de re-raise is dus de '3-bet'.

De termen '1-bet' en '2-bet' worden echter vrijwel nooit gebruikt, maar '3-betten' kan dus zowel voor als na de flop plaatsvinden.

Beantwoorden
Citeren
kabak7 Topicstarter
kabak7
PokerStrategist

Ja en nee.

Preflop geldt het posten van de big blind als de '1-bet'. Een raise is de '2-bet' en een reraise is dus de '3-bet'.

Postflop is de eerste bet die geplaatst wordt dan de '1-bet', een raise is de '2-bet' en de re-raise is dus de '3-bet'.

De termen '1-bet' en '2-bet' worden echter vrijwel nooit gebruikt, maar '3-betten' kan dus zowel voor als na de flop plaatsvinden.

Ah, goed om weten! Ik dacht om een of andere reden, dat die 3 sloeg op het feit dat je naar drie keer de grootte van de eerste raise raised... Nooit echt goed geweest in namen en termen... :rolleyes:

Beantwoorden
Citeren