Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL5 zoom AQs

8 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
226 Weergaven

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.05 BB (9 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (Button) ($5)
SB ($7.62)
BB ($5.17)
UTG ($5)
UTG+1 ($5)
MP1 ($4.85)
MP2 ($5.44)
MP3 ($5)
CO ($4.99)

Preflop: Hero is Button with A, Q
5 folds, CO bets $0.15, Hero raises to $0.50, 2 folds, CO calls $0.35

Flop: ($1.07) 3, K, 2 (2 players)
CO checks, Hero bets $0.50, CO raises to $1.25, Hero raises to $4.50 (All-In), CO calls $3.24 (All-In)

Turn: ($10.05) 4 (2 players, 2 all-in)

River: ($10.05) K (2 players, 2 all-in)

Total pot: $10.05 | Rake: $0.42

Shoven is hier verkeerd right, kan hier beter callen en mijn equity verder spelen.

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
kabak7
PokerStrategist

Ik zou hier eerst al hoger betten. Het is mij al opgevallen dat (op de lagere limieten) vaak lager wordt gebet met een draw.

In principe heb je hier op de flop niks gehit, en zou ik moest ik hier een set hebben of misschien zelfs met toppair kings (op zo'n lage bet), durven raisen omdat het een drawheavy board is. (de vorige hand in dit forum was gepost door mij en ging hierover :p) Dus als hier geraised wordt zou ik er wel vanuit gaan dat mijn tegenstander op zijn minst toppair kings heeft.

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Ik vind je preflop 3-bet wel goed eigenlijk. De openraiser zit in CO en kan dus een vrij wijde range hebben, waartegen je voor value kunt 3-betten.

Omdat je op de flop initiatief hebt, zou ik de agressie wel voortzetten, zeker omdat je prima een K kunt reppen. Maar zoals kabak7 al zegt: er ligt wel een flushdraw. Om daar tegen te 'protecten', wat je ook zou doen als je hier AK of AA zou hebben, bet je hier het liefst ongeveer 2/3 pot, dus ongeveer $0,70.

As played raiset hij vrij klein en krijg je uitstekende odds om te callen en de turn te herevalueren. Als je hier nu twee overkaarten had in plaats van 1 (jij zou bijvoorbeeld A:c K:c hebben en het board zou 3:c Q:h 2:c zijn), dan heb je vaak zo veel outs (alle -kaarten en vaak ook A en K), dat je broke kunt gaan op de flop.

Wel een vraag: welke informatie heb je over je tegenstander hier? En over welk sample?

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

3bet pf lijkt me fine, zeker omdat de range van co idd vrij wijd is. flop kan je hier prima de K reppen, dus c-bet is wel een must. je bet nu minder dan 1/2 pot, wat sowieso te klein is. ondanks dat het een 3bet spot is, en waarin de c-bets in het algemeen wat lager zijn, bet ik hier minimaal wel rond de 0,65$. door hier vervolgens op zijn shoven te raisen, ga je isoleren tegen beter. je krijgt hier enkel actie van beter (setjes, ak, wellicht een hele loose kq). callen van zijn raise is natuurlijk fine, gezien de implied odds die je krijgt..

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Ik 3bet hier nooit pf, omdat je dan isoleert tegen beter. AJ en KQ gaan hier dikwijls folden, terwijl dit net de handen zijn die veel kunnen opleveren.

As played vind ik een re raise niet superslecht, je hebt toch wel equity en fold equity tegen een slecht gespeelde Kx, 77-QQ en dergelijke. Langs de andere kant is gewoon callen en herevalueren op de turn waarschijnlijk beter aangezien je toch positie hebt, en zo zijn bluffs (waar je op voorstaat) erin houdt. Dus ik verkies ook wel een call op de flop.

Oorspronkelijk gepost door Orodin
As played raiset hij vrij klein en krijg je uitstekende odds om te callen en de turn te herevalueren. Als je hier nu twee overkaarten had in plaats van 1 (jij zou bijvoorbeeld A:c K:c hebben en het board zou 3:c Q:h 2:c zijn), dan heb je vaak zo veel outs (alle -kaarten en vaak ook A en K), dat je broke kunt gaan op de flop.

Ik sluit me hier ook bij aan

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

bij zoom openen mensen nagenoeg any 2 van de co / bu, dus ik denk niet dat je je hier perse isoleert tegen beter door te 3betten.. hit je hier op de flop geen nut flush draw en maakt villian hier een standaard c-bet dan moet je vaak al opgeven, terwijl je nog vaak zat voorligt op openingsrange vanuit de co. daarnaast heb je door te 3-betten het initiatief en kan je de pot 9/10x met een c-bet oppakken.. (uiteraard zijn het 3-betten en het c-betten ook gewoon sterk tegenstander afhankelijk, en is er niet echt 1 goede manier van speler, zeker zonder stats)

Beantwoorden
Citeren
ninjaconsul
Oldschool Grinder

Preflop 3betten is prima, er zijn genoeg zwakkere handen die je 3Bet zullen callen. Op de flop bet je best normaal 2/3 à 3/4 pot. Je kan hier perfect de K representeren en een massa pocket pairs doen folden. De raise van villain is wel vervelend. Tenzij hij echt maniac is kan hij hierna niet meer folden en heeft hij zelden slechter dan KQ en vaak AK.

Tegen AK, KQ, 22, 33 heb je slechts 37% equity. Tegen deze range is een shove EV-. Flushdraws zitten er niet veel in zijn range, omdat je zelf de A, Q hebt en de K op het bord ligt.
Villains raise is wel veel te klein en hij geeft je goede odds voor een turnkaart. Hit je de flush niet, dan fold je op de turn.

Om profitabel te shoven had je 4/(4+6) = 40% equity nodig (je shovet 4$ om er 6$ te winnen als villain altijd callt)

Beantwoorden
Citeren
ninjaconsul
Oldschool Grinder

Merk op dat indien je 3/4 pot had gebet, je jezelf wél had gecommitted en juist genoeg equity had om te shoven op de flop tegen zijn range.

Beantwoorden
Citeren