Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] A9

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
178 Weergaven
DodoBrabbel
PokerStrategist

Is dit standaard?

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 5 players
Hand converted by PokerTracker 3

BTN: $6.42
SB: $1.89
BB: $4.75
UTG: $16.08
Hero (CO): $5.19

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has 9♠ A♥

fold, Hero raises to $0.20, fold, SB calls $0.18, fold

Flop: ($0.45, 2 players) T♦ 8♥ A♣
SB checks, Hero bets $0.26, SB calls $0.26

Turn: ($0.97, 2 players) 7♣
SB checks, Hero bets $0.61, SB raises to $1.22, Hero raises to $1.83, SB calls $0.21 and is all-in

River: ($3.83, 2 players) 7♥

edit: results weg

6 reacties
noisecore
Oldschool Grinder

Laat de results gewoon weg aub, deze kunnen de handjudging in negatieve manier beïnvloeden.

Check call->Check minraise . dat is gewoon een dead giveaway van de nuts. fold op de turn als villain zo'n line aanneemt.

Je mag er van uitgaan dat een C/R op NL5/NL10 heel dikwijls de nuts is.

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Ik had deze onder het spelen gepost en niet gezien dat de results er dan wel bij staan in PT3. Nu zijn ze weg iig.

Ik had zelf gedacht dat villain dit ook met bijv. A7 zou doen en dan heb ik volgens mij nog net genoeg equity tegen zijn stack.

Het is close, maar ik doe dit ook zo.

Je hebt maar 21,4% equity nodig op de turn, en met 8 min of meer clean outs, plus vaak nog 2-5 extra (tegen two pair), en de (kleine) kans dat de tegenstander bluft, is dit wel een call.

noisecore
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door falcone1983
Het is close, maar ik doe dit ook zo.

Je hebt maar 21,4% equity nodig op de turn, en met 8 min of meer clean outs, plus vaak nog 2-5 extra (tegen two pair), en de (kleine) kans dat de tegenstander bluft, is dit wel een call.

Dit is niet enkel een equity vraag denk ik. De line die villain (als unknown , want we hebben geen stats,) aanneemt is vrij sterk met die c/r op de turn. Het is dan nog een minraise ook, dat is niet simpelweg om te bluffen dat is puur voor value die raise. Je kan hier dan toch bijna niet verwachten dat top pair met middelmatige kicker hier ooit goed kan zijn?

Ik vind de shove dan ook echt terribad want met de line die villain aanneemt ben je vrijwel zeker beat.

Waarom zou dit geen equityvraag zijn?

De tegenstander is (effectively) All-in. De enige manier die ik ken om te weten wat je moet doen (en er zijn dus maar twee opties), is 1) kijken hoeveel equity je nodig hebt voor een call, 2) een range opstellen waarmee hij deze lijn neemt, 3) die range in Equilator stoppen en 4) kijken of 3 groter of gelijk is aan 1, en zo ja, callen.

Als je een andere manier hebt om hier de juiste play te bepalen, dan hoor ik het graag (hint: "hij heeft de nuts" is geen argument).

Natuurlijk is zijn lijn sterk, maar alleen maar de absolute nuts (J9) in zijn range zetten (overigens heb je zelfs tegen die hand nog nonzero equity), is gewoon niet correct.

EDIT: Wacht eens, heb je eigenlijk gezien dat we een open-ender hebben? Indien niet, dan is je uitleg al een stuk steekhoudender.

noisecore
Oldschool Grinder

Oh nee niet gezien, my bad. Had beter moeten kijken.