Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

analyse stats fastforward $4NL

11 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
469 Weergaven
AdJag
Elite Grinder

Uit HM2 blijken volgende stats voor Fastforward $0.02/0.04 6max op PartyPoker en nu op BWIN:

Total hands : 11 666
Net won USD : -$158.69 (bb/100 : -34.01)

VPIP : 43.1
PFR : 26.3
3-bet : 7.39
WTSD% : 36.9
W$SD% : 44.2
Agg :1.54
Agg% : 31.3
Flop CBet : 42.9%

Ik verlies dus op de microstakes ... en zou wel graag een winnende speler worden ...

Ik concludeer hieruit dat ik veel te veel handen speel preflop, mogelijks iets te veel 3-bet en postflop iets aggressiever mag zijn en meer mag c-betten.

Iemand die er iets wenst aan toe te voegen?
Er zijn nog massa's stats toe te voegen aan de lijst. Welke kan ik bekijken en wat leren ze me?

dank,
AdJag

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
Horemanske
PokerStrategist

Hmm.

Opent nogal veel en je called teveel (gap)
Is natuurlijk verschillend per persoon.

VPIP : 43.1 Tussen 22/30
PFR : 26.3 Gap van 3 a 4%
3-bet : 7.39 Ok
WTSD% : 36.9
W$SD% : 44.2
Agg :1.54 +- 3% is ok denk ik ,mijn is hier ook telaag :coolface: ( 2%)
Agg% : 31.3
Flop CBet : 42.9% Veel te laag mag rond 65 a 70 %.

Beantwoorden
Citeren
AdJag Topicstarter
AdJag
Elite Grinder

Uit HM2 blijken volgende stats voor zoom $0.01/0.02 6max op PokerStars :

Total hands : 51883
Net won USD : -$45.21 (bb/100 : -4.36)

VPIP : 27.8
PFR : 18.4
3-bet : 6.86
WTSD% : 38.7
W$SD% : 43.3
Agg :1.36
Agg% : 33.2
Flop CBet : 53.3%

Ook op Stars nog steeds verlies op de microstakes

De resultaten van Party/Bwin zijn meestal van de maanden jan-apr. Sinds dan ben ik meer op Stars gaan spelen en toch reeds iets aan de spelwijze aangepast. Toch nog steeds te veel handen openen en te veel callen. 3-bet is minder, maar ook hier na de flop nog iets aggressiever worden en nog iets meer c-betten.

Iemand die er iets wenst aan toe te voegen?
Er zijn nog massa's stats toe te voegen aan de lijst. Welke kan ik bekijken en wat leren ze me?

dank,
AdJag

Beantwoorden
Citeren
RAU4ever
PokerStrategist

Ik denk dat je een heel gevaarlijke verborgen aanname hebt: als mijn stats in orde zijn, word ik een winnende speler. Dat lijkt me absoluut niet waar. Je wordt nooit een winnende speler als je postflop niet de juiste beslissingen neemt. Dat kan je niet zo zeer uit je stats aflezen. Het zou maar zo kunnen dat je veel te veel afcallt postflop. Daar verlies je bakken geld mee. Hetzelfde met niet genoeg betten, bijv. in het geval dat je tegenstander flop nooit weglegt, maar turn dat wel zou doen. Ik zou zeggen dat je je beter kan focussen op je postflop skills, handreading bijv., en dat je je voor de rest meer moet gaan concentreren op strategie. Lees artikelen, kijk naar videos, kijk naar coachings enz. Op dit moment zou ik aanraden: minder tafels tegelijk spelen, meer concentratie, meer letten op de juiste beslissing maken en meer analyseren. Kijk maar naar je sessie achteraf en beoordeel of je de juiste beslissing hebt gemaakt in de hand. Als je het niet weet, posten in dit forum. Dan zal je ook wel heel snel leren met welke handen je veel te loose bent pf.

Dit topic zal vast gemoved worden naar een ander forum.

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Ik ben het wel eens met de post hierboven: goed spel leidt tot de "juiste stats" en niet omgekeerd. Ik vrees dat er niets anders opzit dan door de strategy artikels te gaan. Je moet voor jezelf per positie eens een standaard openingsrange opstellen, die in het begin beter te tight dan te loose is, en zorgen dat je je er ook aan houdt.

Succes alleszins :). Ik speel er ook soms op 4NL omdat er nog een klein deel van mijn roll opstaat, dus ik kom je nog wel tegen.

Beantwoorden
Citeren
Boki1988
PokerStrategist

Als je verliest om NL2 heb echt grote leaks. Lees wat artikelen, kijk wat video's en coaching en je spel zal er wel op verbeteren en zo je stats ook.
Ik zou trouwens beginnen met wat tighter te spelen, als je spel verbeterd kan je weer meer openen.

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

Ik heb hele andere stats van je vpvip 25 pfr 17 steal 29 3bet 7,1 ft3bet 14!!!!
Wtsd 70!!!!!!!!!!!!!! over 500 handen..

Je zit ook altijd aan tafel met een stack van tussen de 1 en 2 dollar en ik heb zelfs een hand van je waar je je laatste 23c uit het niks fold tegen mij op de river...

Mijn advies of stoppen dan verbrand je geen geld meer of tijdelijk stoppen en eerst goed in de strategie gaan verdiepen.. Als ik de handen nl terug kijk heb ik niet echt het idee dat je je ooit echt hebt verdiept in het spel..

Een 3bet callen met k9 of is ook niet echt geweldig tegen een nit.. of sowieso eigenlijk niet...

Verder cbet je 67 % en je ftcbet is 37 je fold to turn bet daarentegen is 88%..

Ik zou de stats eerst laten voor wat het is maar meer aan andere dingen gaan werken dan verbeteren die stats vanzelf..

Valt me ook op dat je elke aas tot de river downcalled.. dat is ook niet heel erg best..

Denk dat je echt van het begin af aan moet beginnen want als ik het zo zie is het best een rommeltje..

Beantwoorden
Citeren
AdJag Topicstarter
AdJag
Elite Grinder

Bedankt voor alle feedback.

Ik heb nog een behoorlijke weg af te leggen ...

Bijkomende feedback en/of stats van mijn spel nog steeds welkom.

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

Hey hoi

Staat er een beetje lullig nou ik het terug lees maar zo ist niet bedoelt:)
Ik zou sowieso even de basis artikelen doorlezen..
Uh je speelt een soort van midstack strategie denk ik(bewust of onbewust) je kunt dan sowieso niet echt speculatieve handen gaan spelen omdat daar dan niet genoeg tegen over staat..
Ik zou sowieso eigenlijk bigstack strategie gaan spelen omdat het spelletje er een stuk leuker van word en je dan veel meer kunt doen..

Nou heb ik ook nog wel een paar positieve dingen gezien trouwen:) een zeer aggro speler die keurig jou set afbetaald en je hem het werk liet doen nice hand:)

Maar voor de rest leg de stats opzij en ga je verdiepen in de basis, ga letten op wat je waar mag open, wat je kan callen als er voor je geopend is of met een 3bet.. wanneer je kan cbetten zulke dingen echt even de basis dingen... Kijk even wat video's van uh hij heet geloof ik iets van ninja.... die zijn geloof ik van nl2 en daar word de beginnersstrategie in uitgelegd.. Je hoeft op die limieten nl eigenlijk geen gekke dingen te doen om profitabel te kunnen spelen..

De grootste leaks die ik gezien heb in de handen die ik van je heb is het niet kunnen folden van leuk uitziende handen (zoals suited ax e.d.) en dan vooral op 3bets het te lang blijven drawen en met een te kleine stack aan tafel zitten om te kunnen drawen..

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

o btw de handen die ik heb zijn van de laatste maand dus het zou kunnen dat het daarom is dat ik heel ander uitziende stats van je heb.. ze zijn trouwens van party van de 4nl fast..

Beantwoorden
Citeren

Het meeste is al gezegd dus terug naar de basis, verdiep je in starthanden(ik raad je aan om 20/18 te proberen te spelen) en leer vandaar uit verder.
Zoals hier boven is het ook niet de bedoeling om perfecte stats te hebben maar weten waar en wanneer je iets doet. Het enige wat me opvalt uit die bwin stats is dat je veel opent(waarschijnlijk te veel) en dat je maar af en toe de flop cbet. Je winst op de micro's komt van een paar dingen,
1. een sterkere range hebben dan je tegenspelers(stel zij callen AT vs een raise, als jij dan met minimaal AJ+ opent zit je vaker aan de goede kant van de weegschaal)
2. de agressor zijn(jij bet, zij folden jij wint, of zij callen en jij wint vaker de pot)
3. positie, jij bent degene die het als laatste mag zeggen dus bepaal jij om er een bet in gaat of niet.
4. handreading skills(dat komt vanzelf)

In ieder geval succes, je speelt met stats en je leest op een forum dus de kans is groot dat je er wel komt, hier loop je mee voor op de meeste 2nl spelers die nu allemaal even slecht zijn als jij maar naar alle waarschijnlijkheid wordt je vanzelf wel beter.
Lees anders in een keer beginnersboek, online zijn er genoeg te vinden.

Beantwoorden
Citeren