Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

KJo UTG (5 handed)

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
180 Weergaven
Horemanske
PokerStrategist

Poker Stars $10.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2277502
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

Hero (UTG): $10.89 - VPIP: 20, PFR: 16, 3B: 7, AF: 1,9, Hands: 55683
CO: $10.00 - VPIP: 22, PFR: 17, 3B: 13, AF: 0,0, Hands: 18
BTN: $10.55 - VPIP: 24, PFR: 18, 3B: 6, AF: 1,3, Hands: 144
SB: $4.19 - VPIP: 29, PFR: 5, 3B: 0, AF: 1,2, Hands: 41
BB: $3.67 - VPIP: 55, PFR: 9, 3B: 6, AF: 2,4, Hands: 88

Pre Flop: ($0.15) Hero is UTG with K :heart: J :diamond:
Hero raises to $0.30, 2 folds, SB calls $0.25, BB calls $0.20

Flop: ($0.90) 4 :club: J :spade: T :spade: (3 players)
SB checks, BB checks, Hero bets $0.70, SB folds, BB raises to $1.70, Hero ?

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
RAU4ever
PokerStrategist

Fold flop. Zijn raise is sterk. Stel ik geef hem een range van: JT, sets, KQ (misschien dat alleen KQss hier gaat raisen, maar goed), AQss,98ss en A4ss. Op de flop heb je daartegen maar 33% equity. Wat de flopraise betreft heb je wat dat betreft wel prima odds om te callen. Maar ja, er is ook nog een turn en een river en jouw hand gaat niet noemenswaardig improven. Het halve deck is scary en je zou al behind kunnen zijn. Als de turn brickt, zeg 4h, dan nog heb je tegen die range maar 40% equity. Ergo fold flop.

Beantwoorden
Citeren

goed dat je de hand opent, BB is een dikke vis en daarom wil je wat meer handen tegen hem spelen. Waarschijnlijk kan je pre ook 1 BBtje groter spelen zodat je de pot sneller kan opblazen tegen hem.
Heb je in die 88 handen nog showdowns van hem gezien, welke line neemt hij postflop. called hij down zoals de meeste vissen of gaat het gas er bij hem op. hij heeft ook maar 37BB waardoor het niet zo'n hele grote fout kan zijn als je er een keer naast zit.
Zijn raise ziet er wel sterk uit maar als je door voorgaande handen de read heeft dat hij agro speelt(lijkt me bijna wel als hij iedere 2 handen een flop ziet en toch een agressiefactor van boven de 2 heeft. Hij lijkt dus niet zo callerig postflop maar kan een run aan goede flops zijn natuurlijk.

ALs je hem nu allin zet heb je rond de 35% nodig ik denk als hij zijn draws(en die heeft hij er heel veel) hier ook raist dat je makkelijk er aan komt.
De pot is voor zijn raise 2,50 en hij heeft nog 2,67 over.\

Ik heb er maar een fractie van de flushdraws bij gedaan, bijna geen slechtere handen bij gedaan.

Board: Ts Js 4c
Dead:

equity win tie pots won pots tied
33.163% { KhJd }
66.837% { TT+, 44, AsKs, AsQs, AJs, AsTs, As9s, As8s, As7s, As6s, As5s, As4s, KJs, KsTs, Ks9s, Ks8s, QJs, QsTs, Qs9s, Qs8s, JTs, J4s, AJo, KJo, QJo, JTo, J4o }

Beantwoorden
Citeren
RAU4ever
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door honesty44
goed dat je de hand opent, BB is een dikke vis en daarom wil je wat meer handen tegen hem spelen. Waarschijnlijk kan je pre ook 1 BBtje groter spelen zodat je de pot sneller kan opblazen tegen hem.
Heb je in die 88 handen nog showdowns van hem gezien, welke line neemt hij postflop. called hij down zoals de meeste vissen of gaat het gas er bij hem op. hij heeft ook maar 37BB waardoor het niet zo'n hele grote fout kan zijn als je er een keer naast zit.
Zijn raise ziet er wel sterk uit maar als je door voorgaande handen de read heeft dat hij agro speelt(lijkt me bijna wel als hij iedere 2 handen een flop ziet en toch een agressiefactor van boven de 2 heeft. Hij lijkt dus niet zo callerig postflop maar kan een run aan goede flops zijn natuurlijk.

ALs je hem nu allin zet heb je rond de 35% nodig ik denk als hij zijn draws(en die heeft hij er heel veel) hier ook raist dat je makkelijk er aan komt.
De pot is voor zijn raise 2,50 en hij heeft nog 2,67 over.\

Ik heb er maar een fractie van de flushdraws bij gedaan, bijna geen slechtere handen bij gedaan.

Board: Ts Js 4c
Dead:

equity win tie pots won pots tied
33.163% { KhJd }
66.837% { TT+, 44, AsKs, AsQs, AJs, AsTs, As9s, As8s, As7s, As6s, As5s, As4s, KJs, KsTs, Ks9s, Ks8s, QJs, QsTs, Qs9s, Qs8s, JTs, J4s, AJo, KJo, QJo, JTo, J4o }

AF = (%raises + %bets) / %calls he, dus waar je vandaan haalt dat ie veel raiset, begrijp ik niet. Hij kan veel donkbets maken etc. Bovendien maakt het aantal flops dat hij ziet, niet uit in deze berekening. M.a.w. AF van +-2 is niet zo heel hoog.

Bovendien zou ik oppassen met hem een hele range geven van alles wat maar een deel van de flop geraakt kan hebben. Dat is gewoon niet realistisch. Maar ok, zelfs als je dat wel doet is de flop dus een fold volgens jou? (immers: 35% nodig, equilab geeft 33%).

Beantwoorden
Citeren

Hoe meer flops hij ziet hoe zwakker zijn range, natuurlijk als een speler met vpip vsn 8 een agressiefactor heeft van 2.5 dan is zijn range.veel meer nutted. natuurlijk kijk ik ook liever naar agressie% of hoe hij reageert op cbets maar het ziet er niet naar uit had hij veel cbets called.
Dat icm met zijn wijde range voelt folden wel weak.

Beantwoorden
Citeren
RAU4ever
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door honesty44
Hoe meer flops hij ziet hoe zwakker zijn range, natuurlijk als een speler met vpip vsn 8 een agressiefactor heeft van 2.5 dan is zijn range.veel meer nutted. natuurlijk kijk ik ook liever naar agressie% of hoe hij reageert op cbets maar het ziet er niet naar uit had hij veel cbets called.
Dat icm met zijn wijde range voelt folden wel weak.

Als ik 100 van de 100 handen preflop call en vervolgens 93 handjes fold, 5 handen op de flop bet of raise en 2 handen op de flop call, dan heb ik een AF van 2.5. Preflop acties zitten niet in AF. Als ik op slechts 7 flops van die 100 handjes verder ga, dan heb ik toch enorme nuts postflop als ik wel een keer raise? M.a.w. uit AF kan je niet afleiden dat hij elke flop zit te raisen. AF zegt alleen dat als hij wel verder gaat, hoe passief/agressief hij dan is. Het vertelt ons dus dat villain niet een maniac is die telkens zit te betten of te raisen als hij verder wil gaan. Dus dat hij niet zijn hele range die hij hier op de flop hit, zal raisen.

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door RAU4ever
Fold flop. Zijn raise is sterk. Stel ik geef hem een range van: JT, sets, KQ (misschien dat alleen KQss hier gaat raisen, maar goed), AQss,98ss en A4ss. Op de flop heb je daartegen maar 33% equity. Wat de flopraise betreft heb je wat dat betreft wel prima odds om te callen. Maar ja, er is ook nog een turn en een river en jouw hand gaat niet noemenswaardig improven. Het halve deck is scary en je zou al behind kunnen zijn. Als de turn brickt, zeg 4h, dan nog heb je tegen die range maar 40% equity. Ergo fold flop.

preflop prima. villian is een vis en daar wil je graag handjes IP tegen spelen, dus KJo open ik hier ook. sizing is fine, 3,5xbb misschien net wat mooier (zolang je hier in ieder geval maar constant in bent, dus niet 3bb met medium handen en 4bb met premiums oid).

flop c-bet is goed, sizing ook oke. ik maak het 0,65$, maar 0,70$ is ook prima. board is drawy en je wilt hier niemand goedkoop laten drawen. as played ga ik na de check-raise van BB wel folden. het is verleidelijk om hier gewoon broke te gaan omdat villian maar zo short zit, maar met welke handen zie je hem hier check-raisen? iets als KQs, AQs, 89s zou kunnen, maar met een AF van 2,4 zal hij die vaak genoeg ook gewoon flatten. Jx gaat hij hier ook gewoon callen en maar zelden raisen, dus ik zie hier weinig slechtere handen dan KJ die hier gaan raisen.

flop callen is hier gezien villian zijn stack natuurlijk geen optie. het is raise of fold, en ik kies hier voor het laatste..

Beantwoorden
Citeren

Volgens mij praten we helemaal langs elkaar heen, je hebt gelijk over AF, wel ben ik van mening dat je aannames niet helemaal kloppen. Natuurlijk is het niet zo zwart/wit zoals ik het zeg maar ik vraag in mijn eerste post aan de poster van de hand of hij reads/aanvullende stats hebt over het postflopspel van deze speler. Dan geef ik de range die de vis ongeveer moet hebben wil je de odds krijgen om te shoven zonder FE en mag horemanske zelf verzinnen wat hij moet doen(en nog belangrijker waarom)

Maar het is natuurlijk wel belangrijk in deze spot naar aanvullende stats te kijken ook al verwacht ik niet dat deze speler zo weak speelt als jij het schetst.
Ben met je eens dat deze spot tegen een reg gewoon een bet/fold spot is alleen omdat deze vis nog maar 27bb speelt en er al 23bb in de potzit is het denk ik deze spot duurder om de beste hand te folden dan hem een keer af te betalen.
Ook omdat er niet zo veel sterkere handen dan je onze zijn, AJ, JJ TT 44 TJ J4 T4 deze handen is precies een 5% range. Hij moet om T4 en J4 te spelen wel 70% vpip hebben in deze spots maar zou makkelijk kunnen omdat hij in de bb zit en de sb ook meespeelt. dan moet hij inderdaad bijna alle flops folden en met een hele kleine valuerange door moeten spelen.

Beantwoorden
Citeren