Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] AQ Rush poker questionable play

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
138 Weergaven
Kookie
PokerStrategist

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$4,96:///////;MP2$5:16/50/31/3.7/50/-/50/25;[/tg]
0,02/0,05 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.90 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with A♥, Q♠
2 folds, Hero raises to $0,15, MP2 raises to $0,25, 5 folds, Hero calls $0,10.

Flop: ($0,57) Q♣, 7♠, 6♦ (2 players)
Hero checks, MP2 bets $0,57, Hero calls $0,57.

Turn: ($1,71) K♥ (2 players)
Hero checks, MP2 checks.

River: ($1,71) T♦ (2 players)
Hero checks, MP2 raises $4,18 (All-In), Hero folds, MP2 gets uncalled bet back (All-In).

Final Pot: $1,71

1 van de handen die ik vrij slecht heb gespeeld denk ik, maar ik weet niet exact wat ik hier had moeten doen. Ik heb geen reads op de speler, maar vind zijn min-raise preflop maar louche.

Preflop fold? Raisen op de flop? Check raisen op de flop? Fish confused :f_cry:

3 reacties
Neoken
PokerStrategist

Raise 4BB preflop. En ik fold na zijn minraise. Dat lijkt misschien wel nitty, maar AQ speelt gewoon niet zo goed OOP tegen een preflop 3better.

As played vind ik hem postflop wel goed.

SchinkenToni1977
PokerStrategist

min bet lijkt echt supervaak AA en soms KK te zijn.

Gezien zijn check op de turn kan hij best weleens KK hebben. Denk dat AA toch gewoon doorbet. Zijn push is natuurlijk gewoon slecht, tenzij hij echt KK heeft, dan is het iets minder slecht, maar de enige handen die die bet callen zijn vermoedelijk de handen die de Villain verslaan.

As played moet je de flop wel callen, omdat je preflop called. Je called preflop om top pair te floppen, dan doe je dat, dan kun je nu niet opeens gaan folden. River fold is natuurlijk gewoon goed.

AQ uit positie een 3bet callen is niet wenselijk, in jouw voordeel spreekt natuurlijk weer dat je wel odds hebt, mocht er ook 1010/JJ in zijn range zitten waarmee hij preflop min 3bet.

Sample is klein, maar Villain is agressief, reflop en postflop volgens de stats. Dat maakt zijn check op de turn natuurlijk nog opvallender, echte agressieve spelers barrelen gewoon door, en een check duidt eerder op een sterke hand dan op een zwakke hand.

Ik call zulke minimale 3bets vaak omdat je gewoon goede odds krijgt, maar als men dat op deze limiet meestal met AA doet, dan heb je met AK of AQ zo weinig kans dat je beter wel preflop kan folden. Als je hand nog suited was dan zou je nog wel kunnen callen omdat je mogelijkerwijs een flush kan hitten en dan waarschijnlijk zijn stack kan winnen.

Postflop vind ik hem wel goed gespeeld. De c/c op de flop is wel logisch. Villain heeft het initiatief dus je kunt hem laten cbetten en dan zelf callen. Als je zou checkraisen dan jaag je alle zwakkere handen weg en speel je verder tegen QQ+. Op de turn is het weer een check, ik denk dat je moet folden als villain hier bet. Op de river is het wederom c/f, zeker als villain pushed.