Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AQs tegen BB river agression

9 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
331 Weergaven
michel2311
PokerStrategist

Villain heeft redelijke stats over klein sample. Wederom gaat het voor mij over 3 straten value totdat ik geconfronteerd wordt met een raise op de river.............niet zo gek veel wat me hier beat (66, QQ, AA, 2x en dan denk ik dat van die 2x een hoop preflop weggelegd wordt) dus besluit te callen.

PokerStars - $0.10 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (BTN): $10.44
SB: $31.74 (VPIP: 23.26, PFR: 11.63, 3Bet Preflop: 5.26, Hands: 44)
BB: $10.78 (VPIP: 20.00, PFR: 16.67, 3Bet Preflop: 14.29, Hands: 30)
UTG: $18.11 (VPIP: 12.50, PFR: 12.50, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 8)
MP: $13.26 (VPIP: 22.22, PFR: 18.52, 3Bet Preflop: 5.56, Hands: 55)
CO: $18.56 (VPIP: 60.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 5)

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: (pot: $0.15) Hero has Q♠ A♠

fold, fold, fold, Hero raises to $0.20, fold, BB calls $0.10

Flop: ($0.45, 2 players) 2♦ Q♣ 2♣
BB checks, Hero bets $0.28, BB calls $0.28

Turn: ($1.01, 2 players) A♦
BB checks, Hero bets $0.63, BB calls $0.63

River: ($2.27, 2 players) 6♥
BB checks, Hero bets $1.41, BB raises to $9.67 and is all-in, Hero calls $7.92 and is all-in

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
KingKlaas
Oldschool Grinder

Denk je niet dat er op die minraise meer handen gecalled worden preflop ( inclusief wat 2x handen ) ?

Zo'n megabet callen op de river vind ik dan ook best risky en ik fold 'm dan toch maar.
Bovendien is het zoom poker en dat is best een nitty game.

Beantwoorden
Citeren

Ik vind het op de micro's eigenlijk niet zinnig om vanop de BTN het maar 2X te maken, maar ja wie ben ik :f_biggrin:
Dus raise pre groter. Ik denk dat je op de river wel vaak beat zal zijn, zo'n overshove komt toch vrij 'nutty' over. Ik fold hier, omdat het een gok is en je allebei een volledige stack hebt.

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet vaak zou folden op de river...gewoon omdat ik echt geen logische hand zie die hij kan hebben. (of 22, das de enige)

QQ en AA zou hij preflop 3betten, met 66 komt hij niet tot aan de river...wat kan hij dan hebben???

Beantwoorden
Citeren

Hey mich!

Alles tot en met de turn is superstandaard en wp.

Op de river bet ik groter want hij gaat Ax 100% zeker callen gezien er zoveel draws missen. Ik bet hier like $1.9.

Nu:
- Villain rept NIKS maar dan ook echt NIKS.

Normaal geef ik sowieso wel meer credit tegen die grote check/raises AI op de river en zal ik exploitable folds maken, zelfs al reppen ze thin... Maar in deze spot ben ik wel bereid om toch te gezien echt letterlijk 0 handen buiten splits sense maken.

Farma

Beantwoorden
Citeren

Hij rept idd bijna niks, maar heb op de micros bijna alleen nog maar ondervonden dat dit gedaan wordt met vrij 'nut' handen. Hij zou hier wel A6 kunnen hebben en dit voor value doen denk in? Met die minraise pre zie ik hier een echte vis trouwens wel A2 of K2 spelen. Ik vind het echt een moeilijke, wat had hij uiteindelijk?

Farma, wat denk jij eigenlijk van de sizes op de BTN op de micros FI?

Beantwoorden
Citeren

Ik denk nog altijd dat 2x optimaler is wanneer er regs in de blinds zitten die je geregeld tegenkomt. Wanneer er fish of weak regs zitten lijkt me 2.5x-3x het optimum.

Hangt eigenlijk van vanalles af... Foldtocbet stats, vs steal stats. Over het algemeen zijn ze niet solid op de micro's en je zou dit als argument kunnen gebruiken om groter te raisen zodat je meer EV hebt postflop (door je positie). Langs de andere kant kan aangehaald worden dat er veel weak regs zijn die niet aanpassen of je 3x of 2x opent en dan is 2x veel optimaler.

Maar ja je hebt een goed punt en ik denk dat 2.5x nice is op de micro's ook al kan je dat altijd adjusten

Beantwoorden
Citeren
Pokerruudje
Oldschool Grinder

Nice hand!

Ben zeer benieuwd naar wat hij had :)

Hij rept idd niks....
AA en QQ blok je zelf
66 calt niet 2x met 2x een overcard...

Tja... hij had A2s van harten????!!

Beantwoorden
Citeren