Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] High pair A

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
173 Weergaven

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.04 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]CO$6.03:///////;BU$7.28:///////;SB (Hero)$8.69:///////;BB$5.92:///////;MP2$4.23:///////;MP3$4.06:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with T:s, A:d.
4 folds, Hero raises to $0.16, BB calls $0.12.

Flop: ($0.32) 3:d, A:c, K:c (2 players)
Hero bets $0.28, BB raises to $0.72, Hero calls $0.44.

Turn: ($1.76) 4:d (2 players)
Hero checks, BB checks.

River: ($1.76) Q:h (2 players)
Hero bets $1.26, BB folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.76.

Kan ik de river nog doorbetten, of is dit een beetje overplayed?

5 reacties
TimPS
Oldschool Grinder

De steal vanuit de SB kan met A10o, al had ik het preflop ietsje kleiner gemaakt. Zeg maar 3 BB ipv 4, zodat je het goedkoper kan wegleggen bij een eventuele 3bet. Ik had dus geraised naar 0.12, 't is maar een opmerking he.

In een blindbattle moet die A10 op dit board normaal gezien wel overeind blijven, dus de cbet en call vind ik eigenlijk goed. Al weet ik niet wat de andere daarover gaan zeggen. De turn checken is eveneens goed en als Villain dan ook behind checkt, vind ik dat er nog wel een valuebet gemaakt kan worden op de river, om value van zwakkere aces te krijgen of van een Kx. Ik vind'm wel aan de grote kant, $0.9 had volgens mij volstaan.

Just my two cents.

NLDPeter
PokerStrategist

Preflop is prima (ATo callen OOP of folden zuigt). Als je het 3bb maakt krijgt villain 1:2 op een call IP, dat is dus te weinig om hem veel te laten folden. 4bb is daarom beter.

Flop is prima. Turn is tricky. Ik prefereer eigenlijk bet/fold over check/fold. De reden daarvoor is dat als je checkt hij heel goed met bijna zijn hele range kan doorbetten en je dus de pot weggeeft. als je c/c wil spelen kan je beter bet/fold spelen op die manier krijg je meer value uit mindere made hands en draws.

River is precies omgekeerd. Als je hier bet ga je meestal alleen gecalled worden door beter. Checken daarentegen kan bluffs van busted draws induceren. ik ga dus as played voor een c/c. (fwiw als de je de turn bet en hij called speel ik de river c/f)

TimPS
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
Preflop is prima (ATo callen OOP of folden zuigt). Als je het 3bb maakt krijgt villain 1:2 op een call IP, dat is dus te weinig om hem veel te laten folden. 4bb is daarom beter.

Flop is prima. Turn is tricky. Ik prefereer eigenlijk bet/fold over check/fold. De reden daarvoor is dat als je checkt hij heel goed met bijna zijn hele range kan doorbetten en je dus de pot weggeeft. als je c/c wil spelen kan je beter bet/fold spelen op die manier krijg je meer value uit mindere made hands en draws.

River is precies omgekeerd. Als je hier bet ga je meestal alleen gecalled worden door beter. Checken daarentegen kan bluffs van busted draws induceren. ik ga dus as played voor een c/c. (fwiw als de je de turn bet en hij called speel ik de river c/f)

Niet akkoord met de river. Je wordt hier heus nog wel door slechtere handen gecalled, die maar al te blij zouden zijn met een gratis check op de river.

De turn bet/folden is problematisch omdat je in veel gevallen gewoon gecalled wordt en je de pot dus groot aan het maken bent met een hand die, in case je over 3 streets gecalled wordt, niet goed genoeg zal zijn.

Gonzzzzzo
PokerStrategist

De flop callen en dan turn leaden op een blank vind ik geen logische lijn. Dus wp imo.
River bet ik wel wat kleiner.

Over preflop: 3bb of 4bb is een kwestie van smaak. In het algemeen is 3bb beter tegen mensen die erg veel folden BB vs SB (omdat je dan een bredere stealrange hebt), en 4bb beter tegen goede spelers die veel callen en postflop hun positievoordeel beter weten uit te spelen.

Op de flop speel ik zonder verdere info (stats/reads/history) eerlijk gezegd gewoon cbet/fold. Ja, het ziet er weak uit, maar 3betten is uiteraard geen optie 150bb diep en als je callt wordt de rest van de hand een nachtmerrie omdat je totaal niet weet waar je staat.

Wat de turn betreft maakt Peter wel een goed punt dat je door bet/fold nog wat value krijgt uit draws, maar dan nog zit je met het probleem dat je eigenlijk het liefst van al een fold wil zien, want op een raise moet je folden en op een call kun je moeilijk anders dan de river alsnog te check/folden (blufcatchen tegen een gemiste flush draw is dan echt veel te optimistisch).

Op de river geldt eigenlijk een beetje hetzelfde. Waardoor wil je hier nog gecalld worden? Ik check en call een bet kleiner dan 1/2 pot of zo.