Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Jj

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
281 Weergaven
DodoBrabbel
PokerStrategist

Achteraf denk ik dat ik de flop wat groter had moeten maken zodat ik de turn had kunnen shoven. Of is dat overplayed hier?

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 5 players
Hand converted by PokerTracker 3

BB: $5.36
UTG: $10.96
Hero (CO): $5.27
BTN: $3.63
SB: $12.98

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has J♦ J♣

fold, Hero raises to $0.20, fold, SB calls $0.18, fold

Flop: ($0.45, 2 players) T♠ 9♠ 9♦
SB bets $0.35, Hero raises to $1.30, SB calls $0.95

Turn: ($3.05, 2 players) 5♥
SB checks, Hero checks

River: ($3.05, 2 players) Q♠
SB bets $1.25, Hero calls $1.25

7 reacties

Dit is een heel onlogische lijn die je neemt.

Ofwel denk je na zijn flopcall dat je voorstaat, en dan verandert de turn daar niks aan en moet je doorbetten.

Ofwel denk je dat niet, maar dan moet je je afvragen waarom je de flop raiset in the first place.

Het is wel juist dat de stacksizes op de turn een beetje vervelend zijn, maar dat is op zich geen reden om niet meer te valuebetten.

Anyway, wat je hier moet doen hangt sterk af van de range waarmee hij op de flop lead/call speelt. Op dit bord zit die range waarschijnlijk vol met flush draws, Tx en af en toe een lager pocket pair of een 9.

Dus, tenzij je andere info hebt, bet je de turn gewoon door en call je een shove.

Overigens is er op zich niks mis met de raise-size op de flop.

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Maar wanneer ik de turn bet moet ik toch direct shoven? Dan wordt ik toch weinig door zwakkere handen gecalled?

Wat is zijn range voor de flopcall? Ben je het ermee eens dat deze voor een belangrijk deel (misschien wel 50%) uit draws bestaat?

Stel dat je weet dat de tegenstander een draw heeft, en je mag alleen kiezen tussen checken of All-in gaan, wat is dan de beste play?

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Ik denk idd dat er veel draws in villains range zitten om tegen te beschermen. Maar dat betekend dan wel dat ik alle zwakkere handen laat folden toch?

Btw, zou villain niet vaak moeten 3betten of shoven op de flop met veel draws?

Rogier
Oldschool Grinder

villains zijn in het algemeen passief, en soms word je alsnog door slechtere made hands gecallt (Tx).

bovendien is je shove op de turn gewoon een shove voor value. callt ie niet, dan fold je iig zn equity eruit en dat is ook al voldoende reden op zon megadrawy board.

as played call je nu een riverbet op een kaart waar QJ en een flush aankomt, terwijl hij waarschijnlijk geen Tx valuebet. dit kan ook nooit goed zijn ^^ vandaar shove when you're ahead, hij gaat (zoals falcone ook al zei) weinig 9x in zn range hebben

noisecore
Oldschool Grinder

ik heb al bij zeer veel villains op NL5 notes dat ze lead/call of lead/shove spelen met FD, FD+Gutshot , FD+OESD. De kans is dus volgens mij het grootst dat hij hier op een draw zit.

9x zit hier denk ik niet in zijn range dus kan je gewoon de turn jammen voor value.

Zoals jij het gespeeld hebt zou je echter de river moeten folden omdat er heel veel draws zijn aangekomen en er een overcard ligt.

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Okay bedankt allemaal voor de input