Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] jj in BB

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
306 Weergaven
martyk32
PokerStrategist

ik had net toch een hand. Was van plan er een mooie raise van te maken. jj in BB full ring en dan heb je ineens zon aap die hem zonder limper niets naar 7BB raised preflop plus 1 caller.

en daar zit je dan met JJ in de BB, ik heb hem gefold uiteindelijk, meestal zijn die overraises of van echte debielen en dan had ik hem allin gegooid, maar die gast had nog niets geks gedaan en zijn debieliteit nog niet bewezen of dat zijn de echte goede handen en daar zette ik hem dus op. Zo raisen er meer zon superraise met AA of KK. Wil ik zelf ook nog weleens doen aan die echte donktafels. Had ik hem gereraised bleef er weinig geld achter over en zelfs al call ik hem alleen dan is er nog geen wikken of wegen bij. Met zon line zie ik hem alleen nog maar rammen. ik kon nog wel voor set value gaan, maar vond het gewoon wat te duur eigenlijk en met die flop 742 ofzo was ik wel allin gegaan en ik zag me alleen maar verliezen eigenlijk.

al met al foldde ik hem dus en erna bet ie 10BB waarna die erachter er 20bb van maakt en hij daarop allin ging....
Klinkt misschien stom maar ik zette hem echt wel op aa of kk. in het allerbeste geval ak, maar ik vond dat wel erg optimistisch.
Is dit nu te tight gedacht of wat? JJ wordt nog best snel gedomineerd met qq kk en aa erboven plus ak die doorpushed.

Ik heb 1 x erger qq gefold in de BB na een raise en een reraise dat zijn mijn toughest folds denk ik.. van die qq folden wordt je niet echt blij.

Al met al gaat t wel lekker hier trouwens mijn avontuurtje op .05/.10 beviel niet echt verloor er 6 euro ofzo maar inmiddels alweer dik terug.

4 reacties
Neoken
PokerStrategist

call preflop? mss check/raise op een lage flop dan om te weten waar je staat?

prima gespeeld imo, als je je gewoon aan de SHC houdt. je kan hier wss niet callen voor je setje.

martyk32 Topicstarter
martyk32
PokerStrategist

ja bij de flop die kwam was ik allin gegaan, dat vond ik het lastige eraan. Ik wist ook dat ik dat zou doen en die 7 BB was voor mij een indicator dat die iets als kk of aa had. Natuurlijk zegt dat nog niet dat ie dat heeft.
Ik denk dat het heel erg giswerk geworden was die je de ene keer wel wint en de andere keer verliest... zon breakeven situatie...

Bij een idioot was ik wrs denk ik gelijk allin gegaan, maar ik wist het hier ff niet meer. kzag me dit net zo vaak winnen als verliezen dus vandaar.
Maar 1 zegt call
1 fold

iemand anders nog?

Timor83
Elite Grinder

Wanneer je in de BB zit wil dat zeggen dat je nog 6BB moet callen. Bij 100BB stacks wil dat zeggen dat je de odds krijgt voor setvalue en dus moet je zeker callen. Wanneer je niet zeker bent van je hand postflop dan kan je nog steeds zuiver voor setvalue spelen en fit-or-fold spelen op de flop. Preflop folden is echt te nitty.