Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] JJ (lastige overpair)

9 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
419 Weergaven
misipokeraar
PokerStrategist

Geen idee wat ik hier deed, maar wilde de pot niet opblazen met 'maar' JJ.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]UTG2$11.21:///////;MP1$5.00:///////;MP2$10.00:///////;MP3$10.31:///////;CO$10.17:///////;BU$11.60:///////;SB$4.20:///////;BB (Hero)$19.17:///////;UTG1$4.13:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with J:c, J:s.
UTG1 calls $0.10, 3 folds, MP3 raises to $0.35, 3 folds, Hero raises to $1.20, UTG1 folds, MP3 calls $0.85.

Flop: ($2.55) 9:s, 3:d, 3:s (2 players)
Hero bets $1.50, MP3 calls $1.50.

Turn: ($5.55) 4:d (2 players)
Hero checks, MP3 checks.

River: ($5.55) A:d (2 players)
Hero checks, MP3 checks.

Final Pot: $5.55.
Results follow:

Spoiler

Hero shows two pairs, jacks and threes(J:c J:s). MP3 shows two pairs, aces and threes(A:s 7:s). MP3 wins with two pairs, aces and threes(A:s 7:s).

8 reacties
Neoken
PokerStrategist

Ik ga hier eigenlijk eerder preflop callen om te setminen, omdat ik liever niet OOP speel in een 3betted pot met JJ. Maar een squeeze kan ook wel.

Villain 4bet niet, dus is de kans dat hij KK+ heeft al iets minder. Eigenlijk moet je op de flop beslissen of je broke wilt gaan of niet. Turn checken voor potcontrol wanneer het board zo drawy is en je ook elke Q+ kaart niet wil zien is niet goed imo. Je bent beter af te betten.

1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Turn idd doorbetten. Na call ben je river bijna altijd beat en is opgeven dus oké

Wryzeth
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Neoken
Ik ga hier eigenlijk eerder preflop callen om te setminen, omdat ik liever niet OOP speel in een 3betted pot met JJ.

Oorspronkelijk gepost door liessens
Turn idd doorbetten.

Dit. Als er geen draw aankomt op de river kan je een blockbet doen. Nu komt een backdoordraw aan met een Aas, die aardig vaak in villains range zit als hij pre-flop een 3-bet flat. Checken en hopen dat hij behind checked imo.

yoshiwa
Elite Grinder

niet 3betten met JJ , je kan niet profitabel 3betten gezien je dan een grote pot krijgt , je kan niks doen vs een 4bet , en oop zullen ze niet vaak callen met mindere handen , en als ze het toch doen , speelt het nogsteeds moeilijk.
ik cbet hier iets groter op de flop , alsie dan callt speel ik 2 straten ch-fold.
het enige wat je nog beat is een FD en TT , en er zijn maar zeer weinig fd in zijn range

darko163
PokerStrategist

Als die gast een fish is kan je hier toch best 3-betten?? hij callt dan gerust met minder + je hebt initiatief. Tegen een nit natuurlijk niet.

Verder snap ik eigenlijk niet waarom je op de turn ch-fold zou spelen??? Hij kan nog tig handen in zijn range hebben die je beat. Onder meer de FD, maar ook nog lagere pocket pairs die hij niet gelijk opgeeft.
De flop is paired...dan callen ze zelfs nog met AK...

Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door darko163
Als die gast een fish is kan je hier toch best 3-betten?? hij callt dan gerust met minder + je hebt initiatief. Tegen een nit natuurlijk niet.

Verder snap ik eigenlijk niet waarom je op de turn ch-fold zou spelen??? Hij kan nog tig handen in zijn range hebben die je beat. Onder meer de FD, maar ook nog lagere pocket pairs die hij niet gelijk opgeeft.
De flop is paired...dan callen ze zelfs nog met AK...

yoshiwa
Elite Grinder

yeh maar dan ga je ervanuit dat we tegen fish spele
wat denk je dat in een 'standaard' villain zijn range zit die bet-call speelt preflop ,dan callt op die flop dat je nog beat hebt?

darko163
PokerStrategist

Die gast kan in positie de hand spelen, dus ik vermoed dat hij daar 77+ wel callt. QQ+ zou hij ws 4betten.
Daarnaast heb je nog Ak, AQ die hij waarschijnlijk ook callt (afhankelijk ook van de 3bet frequency van Hero) en af en toe een SC zou ik zeker niet uitsluiten.

Als je villain enkel op QQ+ of sets (in dit geval FH) gaat zetten dan lijkt me dat hier te tight.