Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

JJ Turn bluf

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
242 Weergaven
kabak7
PokerStrategist

Ik ben het niet gewoon op de turn te bluffen. Meestal is dat nogal tricky... Maar hier vond ik het na de flop zo onwaarschijnlijk dat ik hier zou betten mocht ik iets gehit hebben, dat een conti-bet als bluf mij ook niet geloofwaardig leek. Aan de andere kant, had mijn tegenstander duidelijk geen AA AK of KK (aan de preflop te zien) dus leek mij een reraise als bluf op de turn hier wel toepasselijk. (gezien mijn 3-bet op de preflop)

Graag uw mening hierover...

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]BB$1.96:///////;MP2$2.00:///////;MP3$0.73:///////;CO (Hero)$1.93:///////;BU$1.79:///////;SB$3.21:///////;[/tg]

Preflop: Hero is CO with J:c, J:d.
MP2 raises to $0.06, MP3 folds, Hero raises to $0.18, 3 folds, MP2 calls $0.12.

Flop: ($0.39) K:c, A:h, K:h (2 players)
MP2 checks, Hero checks.

Turn: ($0.39) 3:s (2 players)
MP2 bets $0.28, Hero raises to $0.70,...

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
Orodin
PokerStrategist

Heb je informatie over je tegenstander?

Als hij niet al te loose is, zal zijn 3bet-callingrange niet al te groot zijn en zal regelmatig een A of K, of een redelijk hoog PP bevatten.

Daarbij willen ze de flop nog wel eens slowplayen in de hoop dat jij bet. Als jij dan behind checkt, worden ze op de turn vaak wel actief. Gemiddeld zullen ze de turn ook checken als ze niets hebben.

Kortom: ik snap je redenering wel, maar ik denk dat je jezelf een beetje levelt hier en dat zijn range je toch te vaak beat zal hebben.

Beantwoorden
Citeren
ninjaconsul
Oldschool Grinder

Hi kabak7,

Je raise op de turn is geen bluf omdat je hand nog genoeg showdownvalue heeft en een A of K bij villain niet gaat folden. Door op de turn te raisen, laat je elke zwakkere hand folden, maar sterke handen callen je raise.
Je kan de turnbet beter enkel callen en herevalueren op de river.

Beantwoorden
Citeren
kabak7 Topicstarter
kabak7
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
Hi kabak7,

Je raise op de turn is geen bluf omdat je hand nog genoeg showdownvalue heeft en een A of K bij villain niet gaat folden. Door op de turn te raisen, laat je elke zwakkere hand folden, maar sterke handen callen je raise.
Je kan de turnbet beter enkel callen en herevalueren op de river.

Okay, dat is waar. Ik heb nog showdown value. Maar zou je hier echt callen met op de turn met een hand Axs ? We gingen hier nogal plots van een tafel met 9 spelers naar 6. En iedereen werd preflop wat loser... Ik had hier met bv een A7s nooit verdergegaan na de reraise op de turn. (personelijk neem ik reraises op de turn altijd redelijk serieus op) Zeker niet met een reraise preflop en zo een board... Had ik werkelijk equity om hier te callen op de turn?

@ Orodin: Heb idd informatie over de tegenstander, maar vergat die te posten:

preflop: 15/10 , fold op driebet: 33% (3)
AF: 2,5
handen: 96 (ik herinner mij nog dat op het moment van de hand dit 77 was)

Beantwoorden
Citeren
ninjaconsul
Oldschool Grinder

A7 zal hij wel niet in zijn range hebben na je driebet preflop.
We hebben wel nogal weinig handen om zijn range goed in te schatten, maar als we uitgaan van zijn 15/10 en op 3bets 50% foldt (je 3bet stat is niet betrouwbaar, 50% is al normaler.)

Op de flop blijft hem een 7% range over, die zou er ongeveer zou kunnen uitzien:
QQ-44,AQs+,KQs,AQo+

Tegen deze range heb je op de turn 52% equity. Na je check gaat hij ook bluffen en turn en river callen kost je bijna evenveel als je blufraise op de turn. Als hij blufte, zal hij op je raise folden, maar win je enkel de turnbet. Door enkel te callen zal hij zijn bluf ofwel opgeven op de river of nog een riverbluf maken die je ook kunt callen (tenzij hij echt te groot bet)

Beantwoorden
Citeren