Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

KK 3bet vanaf BB

14 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
338 Weergaven
michel2311
PokerStrategist

Villain 28/22 over kleine sample. Moet ik de flop hier folden? Achteraf denk ik dat zijn check-raise veel strenght aangeeft waartegen een overpair het meestal aflegt. (Zal achteraf zeggen wat villian had dan valt iedereen van zijn stoel. :D )

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 5 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

MP: $4.37 (87.4 bb)
CO: $5.17 (103.4 bb)
BTN: $4.53 (90.6 bb)
SB: $14.24 (284.8 bb)
Hero (BB): $5 (100 bb)

Preflop: Hero is BB with K K
3 folds, SB raises to $0.15, Hero raises to $0.45, SB calls $0.30

Flop: ($0.90) 8 5 6 (2 players)
SB checks, Hero bets $0.60, SB raises to $1.40, Hero raises to $4.55 and is all-in, SB calls $3.15

Turn: ($10) T (2 players, 1 is all-in)
River: ($10) J (2 players, 1 is all-in)

Beantwoorden
Citeren
13 reacties
KillBZ
Oldschool Grinder

Hij rept hier eigenlijk niks meer dan een overpair/draw/two pair. uit suited connectors. Dus hier shove ik ook flop.

Wat had ie?

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

97o :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
Amnesia85
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door michel2311
97o :facepalm:

:coolface: Dat zijn zo die momenten dat je denkt "oh,hij kan echt geen 79 hebben...fuck me :coolface:

Beantwoorden
Citeren
K2AA72
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door KillBZ
Hij rept hier eigenlijk niks meer dan een overpair/draw/two pair. uit suited connectors. Dus hier shove ik ook flop.

Wat had ie?

??? vergeet je sets niet?

ik denk dat je op 5NL je niet bezig moet houden met het folden van overpairs op wet flops

Beantwoorden
Citeren
K2AA72
Elite Grinder

althans niet tegen spelers zonder insane nitty stats in 3bet pots

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door K2AA72

Oorspronkelijk gepost door KillBZ

Wat had ie?

??? vergeet je sets niet?

ik denk dat je op 5NL je niet bezig moet houden met het folden van overpairs op wet flops

verwacht niet dat ze die pp's hier op deze limieten vaak zullen hebben, maar je kan ze erbij zetten ofc.

Beantwoorden
Citeren
K2AA72
Elite Grinder

waarom dan? die krijgen toch gewoon redelijk goede setmine odds? als ie hier met SC
s gaat callen waarom niet met kleine/middel pp's?

maar goed alsnog is zijn c/r flop range hier uberwijd, sb vs bb + een nattere flop dan (insert sexist joke)... bovendien gaat hij hier niet raise/folden met enige hand waarschijnlijk, dus makkelijke ship.

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door K2AA72
waarom dan? die krijgen toch gewoon redelijk goede setmine odds? als ie hier met SC
s gaat callen waarom niet met kleine/middel pp's?

maar goed alsnog is zijn c/r flop range hier uberwijd, sb vs bb + een nattere flop dan (insert sexist joke)... bovendien gaat hij hier niet raise/folden met enige hand waarschijnlijk, dus makkelijke ship.

Omdat mensen op deze limieten vrij standaard spelen en dus pp vs een 3bet zullen folden. Vaak worden sc's op SH nog wel gecallt op deze limieten, is wat mij opvalt.

Wat niet wegneemt dat ze wel kunnen en wss ook wel bij de range moeten/kunnen. Maar denk eerder dat je SC's tussen haakjes kan zetten en pp ook.

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Maar als villain een SC heeft dan gaat hij mij toch nooit c/r? De enige hand waar hij dit mee kan doen is een set of als hijzelf een overpair heeft waar hij mee denkt voor te liggen. (En een onegapper die gehit heeft maar die heb ik preflop al uit zijn range gestreept.)

Ik zal hier nooit gaan folden omdat hij hier een OESD of FD kan hebben. Daarbij maakt hij dan de fout om mijn shove te callen. Met een draw heeft hij hier nooit voldoende odds. Enige uitzondering is een combi (Xc7c).

Al met al weet ik nog niet wat ik de volgende keer met deze situatie doe.

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Maar als villain een SC heeft dan gaat hij mij toch nooit c/r? De enige hand waar hij dit mee kan doen is een set of als hijzelf een overpair heeft waar hij mee denkt voor te liggen. (En een onegapper die gehit heeft maar die heb ik preflop al uit zijn range gestreept.)

Ik zal hier nooit gaan folden omdat hij hier een OESD of FD kan hebben. Daarbij maakt hij dan de fout om mijn shove te callen. Met een draw heeft hij hier nooit voldoende odds. Enige uitzondering is een combi (Xc7c).

SC's kunnen op dit board toch 2 pairs hebben gemaakt;) En zoals Chivaz en ik beide al zeiden is het gwn een ship op de flop.

Beantwoorden
Citeren
K2AA72
Elite Grinder

Nadat ie naar 1,40 heeft geraiset callt hij nog 3,15 in een pot van 10$ dus heeft ie 31,5% equity nodig, wat ie zowel met een naked flushdraw als een naked openender heeft... dus met zijn raise naar 1,40 prijst hij zichzelf in voor elke redelijke draw die hij heeft.

Ik weet niet hoeveel handen je op deze man hebt en hoeveel zijn fold op 3bet is, maar hij callt dus 3bets met 97o, dan waarschijnljik ook met handen als 98 (s of o) 78, 67, etc... allemaal handen die hij waarchijnlijk ook checkraise callt... Al met al is deze flop dus zo nat dat je KK voorloopt op alle handen waarmee hij dit board checkraiset... En zoals je zelf zegt kun je ook overpairs aan zijn range toevoegen... al met al heb je hier met KK tegen z'n hele range meer dan genoeg equity om broke te gaan...

(ook lol dat ik voor Chivaz wordt aangezien, zal wel met dat diamantje te maken hebben)

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

haha ja sorry, komt idd door je diamantje.

Beantwoorden
Citeren
elsjorro
PokerStrategist

Om even te reageren, als NL5 zoom speler. In deze situatie zit ik namelijk zelf in 9/10 gevallen tegen een set aan. Echt NL5 bestaat uit zoooooveeel setminers. Zelfs mensen die een 4bet preflop callen en dan hun set weten te hitten.

Inmiddels heb ik geleerd om hier absoluut niet voor stacks te spelen en me overpair dan ook gewoon netjes weg te leggen, tenzij ik sterke read heb dat hij dit met niks doet.

Beantwoorden
Citeren