Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Nl10 99

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
169 Weergaven
EevQQ
PokerStrategist

Doe ik hier iets fout? Ik ben sinds 2 dagen weer aan het pokeren en hit geen moer. Zit alleen maar in SD value handjes.
Flop cbet ik omdat MP2 een enorme whale is en met minder meegaat, en BU is een setminende nit.

Ik denk zelf dat ik turn beter check/fold speel tegen deze speler op zo'n droog board.

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]BU$10.00:///////;SB$10.23:///////;BB$10.49:///////;UTG2 (Hero)$10.10:///////;MP1$3.15:///////;MP2$6.49:///////;MP3$10.82:///////;CO$2.62:///////;[/tg]

Preflop: Hero is UTG2 with 9:s, 9:c.
Hero raises to $0.40, MP1 folds, MP2 calls $0.40, 2 folds, BU calls $0.40, 2 folds, BB folds.

Flop: ($1.35) 5:s, K:d, 3:c (3 players)
Hero bets $0.90, MP2 folds, BU calls $0.90.

Turn: ($3.15) 7:d (2 players)
Hero checks, BU bets $1.59, Hero calls $1.59.

River: ($6.33) 6:s (2 players)
Hero checks, BU bets $3.20, Hero folds, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $6.33.

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
KillBZ
Oldschool Grinder

Opzich is dit niet verkeerd gespeeld, maar ik denk niet dat ze op NL10 vaak floaten.

Dus ze hebben waarschijnlijk een pair geflopt. Alles behalve een K zou hier niet betten op de turn denk ik dus kun je wel folden.

Maarja vind het ook niet slecht omdat als ze in staat zijn tot floaten dit gwn een standaard hand is

Beantwoorden
Citeren
Sjors777
Oldschool Grinder

Het hangt erg veel af van het type speler dat BU is. Je zegt dat hij een nitt is. Een float is niet echt een nitty move, het vereist namelijk vooruit denken en bluffen. Als het echt een nitt is zou ik na de flop cbet de turn inderdaad c/f spelen. Ik neem aan dat hij 66-88 (de range waar jij value op bet) fold op de flop cbet. Jij opent vanuit utg en zou hier gewoon respect voor een k moeten krijgen. Zijn call lijkt duidelijk te duiden op een sterke Kx of een set. Draws zijn niet echt mogelijk.

Hetgeen wat me wel opvalt is dat je je hand op de flop meteen veranderd in een bluff. Obv is het board erg droog. Met een cbet laat je eigenlijk alles folden, behalve sets en kx. Of te wel je isoleert je tegen beter. Stel dat je nog eens in zo'n situatie komt en je zit tegen spelers die wat agressiever zijn, kan je de flop c/c spelen en de turn eventueel weer. Een reg zal immers vrijwel altijd stabben als jij checkt. De enige range waarmee hij misschien behind checkt is de sterke K, omdat hij door een stab toch weinig value haalt.

Beantwoorden
Citeren
EevQQ Topicstarter
EevQQ
PokerStrategist

Maar MP2 gaat ook met minder dan 99 mee, vandaar mijn cbet. Dus ondanks dat, gewoon checken omdat er een nit in de hand zit die alleen called met een set/K?

Turn callde ik eigenlijk alleen omdat ik zijn betsizing een beetje raar vond. Normaal gesproken fold ik hier. Ik verwacht ook niet dat hij hier float, dus is het een stomme call van mij.

Beantwoorden
Citeren
Sjors777
Oldschool Grinder

Nee juist niet. In deze spot is een cbet gewoon goed. Je wilt protecten aangezien villain erg vaak overkaarten heeft. Daarnaast heb je nog de mp in de pot. Zijn range mist het board ook wel. In deze hand is de cbet goed, alleen fold ik dus de turn tegen de nit.

Ik bedoelde alleen dat het leek alsof je geen rekening hield met de showdown value van je hand. Stel dat villain geen nitt was kan je wel eens gewoon een check maken.

Beantwoorden
Citeren