Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Mijn ervaring met SSS

6 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
433 Weergaven
padrino69
PokerStrategist

hoi iedereen,

een aantal weken geleden heb ik besloten om even te stoppen met S&G's te spelen en de SSS uit te proberen op NL10 maar nu zit het zo dat mijn bankroll inmiddels 25 dollar gedaald is hierdoor. ik volg nochtans strikt de starthandenkaart.
na een korte evaluatie van mijn sessies merk ik toch dat de grote oorzaken zijn dat ik soms 3 tot 4 rondjes draai zonder een speelbare hand te krijgen en dat mijn raises voor de flop in 50% van de gevallen gecalled worden door een nog grotere hand (vb. QQ vs. KK).
heel vaak krijg ik ook gewoon geen actie als ik een grote hand heb.
ik voel me een beetje machteloos omdat ik weet dat veel mensen op PS het wel goed doen met deze strategy.
heeft dit puur te maken met pech of zijn er elementen die ik aan mijn spel kan toevoegen?

5 reacties
DeKuip
Elite Grinder

Welkom padrino!
De problemen die je hier beschrijft zijn vrij herkenbaar voor beginnende SSS-spelers, dus je bent zeker niet de enige die hier last van heeft (mocht dit een geruststelling zijn). Helaas is hier ook niet zomaar een antwoord op, maar je kan ook niet verwachten dat je meteen de SSS perfect uitvoert.
Natuurlijk loop je zelfs met de SSS ook wel eens tegen sterkere handen aan, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Daardoor kun je wel grote swings hebben, maar bij beginnende spelers merk je toch vaak dat er hier en daar gewoon wat fouten zitten. Wat ik je kan aanraden is om natuurlijk de artikelen goed te lezen, desnoods uit te printen en erbij houden terwijl je aan het spelen bent.
Daarnaast je handen posten waar je over twijfelt, dit kun je gewoon in dit subforum doen en je krijgt er altijd veel feedback op! Lees dan wel het topic over Hoe post ik een hand? even door.

Daarnaast is er elke dinsdagavond een Nederlandse SSS Coaching van Sreteb, deze begint om 20:00 op Full Tilt Poker en meer informatie kun je HIER vinden. Ik kan je aanraden die ook te bezoeken want ze zijn altijd erg leerzaam!

Het is goed dat je je eigen sessies bekijkt achteraf, maar het is altjid beter om andere spelers er hun mening erover te laten geven, dus post vooral je handen dan zijn leaks vaak snel boven water!

Veel succes ermee.
Groeten,
DeKuip

Eén van de grootste problemen van beginnende SSS spelers is de mentale discipline die nodig is om je strak at de tactiek te houden zelfs als het slecht gaat. Persoonlijk heb ik de eerste maand gigantisch veel geld verloren door te loose te gaan spelen als ik al 100+ handen geen enkele goede hand had en ik mijn winst zag opgevreten worden door de blinds. Combineer dat met 1 a 2 bad beats en je hebt een perfecte mix voor een tilt :D

Misschien heb jij hier geen last van, maar velen wel (ik allesinds nog altijd :P )

Tim29876
PokerStrategist

Hallo Padrino,

Heel herkenbaar, ik worstel ook nog steeds tegen de verleiding om van de SSS af te wijken. Knarsentandend zie ik de flush op de flop komen als ik JTs heb moeten folden, een set aan mijn neus voorbij gaan en dat ik weer eens zou hebben gewonnen bij een showdown bijvoorbeeld.

Als ik afwijk en mijn stack verlies, baal ik. En win ik een keer een 'foute' hand dan weet ik dat dit toch echt niet de manier kan zijn.

Net ook weer. Aan het begin van de sessie drie keer van het pad afgeweken en verloren. Kostte me bijna 3 uur om weer break even te komen.

Overigens, toen ik begon met SSS knalde ik $30 naar beneden. Maar ben nu een tientje in de plus.

Vergeet die bad beats, beschouw het vele (zo'n 85 van de 100) keren folden als een prestatie en niet als een mislukking. Als jij daarin slaagt, vertel me hoe :)

Hoi padrino69,

Welkom op het SSS forum. Je ziet dat je niet alleen staat. Zou je wel aanraden om handen te posten en ook van de andere mogelijkheden gebruik te maken (zoals dekuip) al linkte.

Het is een te algemene post om aan te wijzen waar het aan ligt. Daarvoor moet je echt naar individuele handen kijken.

Knien12
Elite Grinder

Ik speel de SSS op zowel Partypoker als Titan en ik kan zeggen dat deze strategy op allebei de sites prima werkt.

Om de verveling een beetje tegen te gaan raad ik je aan om op 4 tafels tegelijk te spelen. Er is dan een kleine kans dat je op 2 tafels tegelijk actie hebt, maar als je de tabellen redelijk uit je hoofd kent dan is er niets aan de hand.

Off topic: ik ben nu in de V.S. en dacht het zonder online poker te moeten doen, maar partypoker heeft ook een online variant waarbij je geen software hoeft te downloaden dus misschien kom ik 1 van jullie van de week nog tegen op PP. Kom echter niet te vroeg.